menu

ثبت آگهی رایگان

سه شرط برای شهردار جدید پایتخت

رئیس شورای شهر تهران در مورد معیارها و شروط انتخاب شهردار تهران سخن گفت.

به گزارش پیام ساختمان، محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران که 7 گزینه کاندیدای شهرداری تهران انتخاب شدند با حضور در جمع خبرنگاران گفت: خوشبختانه امروز اعضا به 7 گزینه شهرداری تهران از میان 20 گزینه رأی دادند و آرا نیز بر اساس حروف الفبا اعلام شد.

وی بابیان اینکه هیئتی از سوی اعضای شورای شهر انتخاب و به دیدار کاندیدا خواهند رفت تا از آن ها برنامه بخواهند گفت: کاندیدا دو هفته فرصت دارند که برنامه های خود را برای مدیریت شهر تهران ارائه کنند.

هاشمی در پاسخ به این سؤال که آیا از کاندیداها گواهی سلامت نیز اخذ می شود یا نه به شوخی گفت: من به سؤال شما پاسخ نمی دهم چراکه مجبورم شوخی کنم و ممکن است برخی ها سخنان من را بد برداشت کنند.

وی بابیان اینکه معیاری هایی برای انتخاب شهردار مهم است که یکی از آن ها کارآیی شهردار خواهد بود، اظهار کرد: همچنین برای ما اعضای شورای شهر مهم است که مسئولین نظام نسبت به شهردار نظر منفی نداشته باشند و شهردار باید کسی باشد که انسجام شورا و شهرداری را حفظ کنند و ضمن استفاده از نظرات شورا به کار کارشناسی کمیسیون ها نیز اعتماد داشته باشد.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به برخی از انتقادات در مورد اینکه هفت گزینه شهرداری سیاسی هستند و برای مردم ناشناخته اند، گفت: بالاخره این گزینه ها نظر اعضای شورای شهر است و مورداحترام هستند و دقت داشته باشید که در ایران شهردارتوسط شورای شهر و نه مردم انتخاب می شود.

وی در پاسخ به این سؤال که چرا آرای گزینه ها اعلام نشد و این برخلاف شعار شفافیت شوراست، ادامه داد: تصمیم گرفته شد که آرای گزینه ها اعلام نشود و تعداد آراء انتخاب نشدگان نیز برای اینکه برای آن ها خوب نبود اعلام نکردیم.

هاشمی درباره برخی شایعات مبنی بر جلسه اعضای شورای شهر و ترک جلسه توسط چند عضو گفت: هیچ کس جلسه را ترک نکرد؛ اما ممکن است برخی اعضا جلسات را برای کار خیر و یا دستشویی ترک کنند.

وی در مورد رأی نیاوردن خودش هم گفت: از اول هم معلوم بود و نمی خواستم جزو کاندیداها باشم اما برخی اعضا اصرار کردند که نام من در میان کاندیداها باشد تا مردم و خبرنگاران مطمئن باشند که نمی توانم بیایم.

رئیس شورای شهر تهران در مورد برخی انتقادات به اینکه هفت گزینه شهرداری تا چه حد با تهران آشنایی دارند گفت: بالاخره در میان این گزینه ها وزیر، استاندار سابق و ... وجود دارد و هرکدام از این ها می توانند بخشی از مشکلات راحل کنند.

وی در مورد اینکه کاندیداها باید قدرت چانه زنی داشته باشند گفت: حاکمیت نباید در مورد حاکمیت نظر منفی داشته باشد

هفت گزینه شهرداری تهران

برپایه این گزارش، اعضای شورای شهر تهران پس از رأی گیری برای انتخاب هفت گزینه از 20 گزینه انتخابی برای شهرداری تهران ، هفت نفر را به عنوان کاندیدای نهایی شهرداری تهران انتخاب کردند که بر این اساس 1- سید محمد افشانی، 2- محمدابراهیم انصاری لاری، 3- محمود حجتی، 4- سید محمود حسینی، 5- سمیع الله حسینی مکارم، 6- حجت الله میرزایی و 7- پیروز حناچی به عنوان 7 گزینه نهایی کاندیدای شهرداری تهران برای ارائه برنامه هایشان به شورای شهر تهران انتخاب شدند.

چهره زمخت و خشن تهران باید اصلاح شود

پیروز حناچی یکی از هفت گزینه منتخب شورای شهر تهران برای تصدی پست شهرداری با تشریح دغدغه های خود برای تهران، تأکید کرد: باید شهری بسازیم که از رنج ها و آلام مردم بکاهد.

پیروز حناچی بابیان اینکه اگر اعضای شورای شهر اطمینان کنند تا آخر فرآیند انتخاب شهردار، درصحنه خواهم ماند، گفت: تلاشمان بر این اساس خواهد بود که از آلام شهری مردم و چهره زمخت و خشنی که تهران پیداکرده ، بکاهیم.

وی بابیان اینکه باید سعی کنیم در همه ابعاد زندگی شهری به روح انسانی توجه ویژه ای داشته باشیم، گفت: باید سعی کنیم که شهری بسازیم که از رنج های مردم بکاهد اما ازآنجایی که تهران، ساخته شده است باید در درجه اول جلوی تخریب را گرفته و در درجه دوم در صورت اصلاح پذیر بودن پروژه ها، آن ها را به نفع مردم شهر اصلاح کنیم و این مسیر بدون کمک مردم طی نمی شود.

وی بابیان اینکه باید ایجاد و داشتن یک شهر زیبا و بدون دود به خواسته و مطالبه مردمی تبدیل شود، گفت: تهران جزء زیباترین شهرهای دنیا است اما «دود» آن را پرکرده و اگر بر روی زیبایی های آن سرمایه گذاری کنیم می توانیم تهرانی بهتر داشته باشیم.

حناچی بابیان اینکه کمتر شهری در دنیا است که در شمال آن سلسله کوه هایی همچون البرز قرار دارد که 240 میلیون مترمکعب آب برای مردم شهر هدیه می کند، گفت: باید شهر را یک جور دیگر نگاه کنیم تا وضعیت بهتری ایجاد شود.

وی بابیان اینکه برنامه ها و اولویت های خود برای اداره تهران در صورت تصدی پست شهرداری تهران را در روزهای آتی تشریح خواهم کرد، گفت: قاعدتاً تمام برنامه های من برای اداره شهر تهران مبتنی بر اسناد بالادستی و بر اساس نظرات کارشناسی خواهد شد و تلاشمان این است که اگر دقیقا منطبق بر اسناد بالادستی نتوانستیم برنامه ای داشته باشیم حداقل مغایر با برنامه ها هم نباشد.

گزینه پست شهرداری تهران بابیان اینکه در مدیریت می بایست از ظرفیت زنان و جوانان استفاده کرد، گفت: من خودم از مدیرانی هستم که در جوانی فرصت مدیریت پیدا کردم و در جوانی به من اعتماد شد و معتقدم اگر می خواهیم در آینده شرایط بهتری داشته باشیم باید فضا را برای حضور جوانان فراهم کنیم و همچنین از ظرفیت زنان متخصص نیز استفاده کنیم و من زمانی که در وزارتخانه بودم از چهار مدیرکل، دو نفر در اختیار زنان بود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 333

فهرست مطالب شماره 333

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×