menu

ثبت آگهی رایگان

به کلید پریزهای خانه هم توجه کنید

به-کلید-پریزهای-خانه-هم-توجه-کنید

به کلید پریزهای خانه هم توجه کنید همان طور که می دانید جزئیات در دکوراسیون داخلی بسیار مهم هستند، کلید و پریز برق هم در دسته جزئیات قرار می گیرد و عمدتا توجه زیادی به آن ها نمی شود. مدل کلید و پریز خارجی و همین طور مدل های ایرانی امروزه طرح های بسیار متنوعی به خود گرفته اند که قرار گرفتن آن ها در دکوراسیون خانه به راحتی می تواند سطح و کلاس کار را چند درجه بالاتر ببرد.

نقش کلید و پریز در دکوراسیون

جزئیات کوچک در دکوراسیون داخلی گاهی اوقات تفاوت های عظیمی ایجاد می کنند، مثلا دستگیره در کابینت یا اتاق ها یا دستگیره کشوها در کنار کاورهای کلید و پریز برق ظاهر جدیدی به خانه می دهند و به همین خاطر می شود از آن ها به عنوان یک روش کم هزینه و کم دردسر در نوسازی خانه یادکرد. ازآنجایی که بیشتر کلیدها و پریزها سفیدرنگ هستند، ممکن است درزمینه سفید دیوار خیلی کم در دید قرار بگیرند.

شاید همین مورد باعث شده باشد که خانه دارها توجه چندانی به طراحی کلید و پریز برق نداشته باشند. اما اگر انتخاب هوشمندانه ای داشته باشید خیلی خوب می توانید این لوازم را در دید همگان قرار دهید. برخی به خاطر طراحی جالبشان جلب توجه می کنند و برخی هم به خاطر رنگ های متفاوت. برای خانه هایی که تازه ساز هستند یا نوسازی شده اند، انتخاب مدل شیک کلید و پریز اهمیت زیادی دارد.

کلید و پریز با طراحی مدرن

متأسفانه نمونه های داخلی از یک روند یکنواخت استفاده می کنند و نهایت در شکل کلیدها و رنگ با یکدیگر تفاوت دارند که نظر و سلیقه افراد سخت پسند را تأمین نمی کند. مد جدیدی که به تازگی بین خانه های مدرن اروپایی محبوب شده ادغام کردن کلید و پریز برق با دیوار زمینه است، اما نه به صورتی که کاملا از دید پنهان شوند. کلید و پریز برق در برخی اتاق های خانه مانند حمام و سرویس بهداشتی با کاشی دیوار ادغام شده و طرحی توکار را شکل داده اند. برخی دکوراسیون های مدرن حتی پا را فراتر گذاشته و طرح کلید و دیوار کاملا درهم آمیخته اند. طوری که از مدل های جدید کلید و پریز خارجی فقط سوراخ های داخل پریز و همچنین مرز باریک حاشیه مشخص است.

کلید و پریز در اتاق خواب

اتاق خواب کودک یکی از مکان هایی است که توجه به جزئیات خلاقانه در طراحی آن خیلی اهمیت دارد. بعلاوه ازآنجایی که دستتان در انتخاب وسایل آزادتر است خیلی راحت و آزادانه می توانید درباره طرح های خلاقانه و جالبی که خیلی کم دیده می شوند فکر می کنید.

کلید و پریز های آنتیک

کلیدهای متنوع برای آن هایی که عاشق طرح های آنتیک و قدیمی هستند نیز طراحی شده است. برخلاف برخی مدل های مدرن که اغلب با دیوار زمینه ادغام می شوند، این کلیدها شدیدا خودنمایی می کند. دکمه های فشاری کلید در کنار رنگ طلایی و درخشان آن باعث می شود کار کردن با این کلید برق خیلی لذت بخش به نظر برسد.

کلید و پریز ال ای دی دار

طرح جالب دیگری با نورپردازی لطیف ال ایی دی تزیین شده است که نور انتخاب شده بنفش است و زیبایی کلید برق را دوچندان کرده است.

کلید و پریز های امروزی

در گذشته کلیدها در انواع محدودی در بازار موجود و فقط ازلحاظ ظاهری تفاوت های اندکی باهم داشتند، مثلا ممکن بود در طراحی کلید پهن یا باریک بودن آن مدنظر قرار گیرد یا پریزها هم همین طور، پریزهای قدیمی بیشتر از نوع تخت بودند که دوشاخه در آن ها فرومی رفت، اما در حال حاضر اکثرا پریزها را با یک گودی گرد می سازند تا به شکل قالبی دوشاخه در آن جای می گیرد.

کلید و پریزهای امروز قابلیت های زیادی دارند، مجهز به سیستم کنترل از راه دور هستند یا حتی بعضی کلیدها به صورت لمسی عمل می کنند و طراحی ظاهری آن ها هم زیباتر است. کلیدهای جدید نصب راحت تری دارند و نیازی به پیچ و مهره هم ندارند و به خاطر مکانیسم فنری پشتشان به راحتی در عمق دیوار قرار می گیرند و سیم پیچی های آن ها در قسمت پشت کار است و معمولا به صورت یک مجموعه و در یک نقشه برق معین کلید و پریزها نصب می شوند

پریزها هم تنوع بیشتری نسبت به گذشته دارند و به علاوه یک پریز می تواند درعین حال چندین کاربرد داشته باشد و تبدیل به ورودی های دیگری شود، مثلا پریز یک فیشه به دو فیشه تبدیل می شود.

مزایای کلید و پریز جدید

از دیگر مزایای محصولات جدید کلید و پریز استفاده از پلی امیدهای نسوز برای جلوگیری از اشتعال است و هم چنین دارای حلقه ای فنری در گلوگاه سوراخ های پریز جهت جلوگیری از تغییر شکل محل ورود دوشاخه و ایجاد جرقه و احتراق می باشد. در قسمت داخلی پریزها اتصالات مغزی داخلی پریز یک درپوش پلاستیکی شیشه ای جهت محافظت از خطر برق گرفتگی تعبیه شده تا نصاب با خیال راحت بتواند پریزها را نصب کند.

امروزه انواع رنگ ها و طرح ها در کلید پریزها مشاهده می شود و شما باید دقت کنید که کلید و پریزی که تهیه می کنید از پلاستیک مرغوبی ساخته شده باشد تا نشکند و پوسیده نشود، چراکه اگر جنس پلاستیک آن مرغوب نباشد، حتی ممکن است هنگام نصب بشکند و خرد شود. ازنظر ظاهری کلیدهای جدید شکل های مربع، مستطیل و دایره ای جالبی دارند و اطراف پل متحرک کلید هم طراحی های بی نظیری انجام می دهند که می تواند با طراحی کاغذ دیواری اتاق نشیمن شما متناسب شود.

کلید و پریز های هوشمند

از قابلیت های کلیدهای مدرن می توانیم به روشن شدن به وسیله چشمی اشاره کنیم؛ یعنی با حرکت دادن دستتان روبه روی چشمی کوچک کلید برق روشن می شود یا کلیدهایی که عبور افراد را تشخیص داده و چراغ آن ها روشن می شود، بعضی از این کلیدها قابلیت تنظیم میزان نور را با توجه به میزان روشنایی محیط دارند و بعضی از آن ها هم میزان دمای محیط را سنجیده و در صورت افزایش دما نور را کم می کنند تا دما کاهش یابد.

قابلیت های ویژه کلید و پریز ها

پریزهای جدید با انواع ورودی ها دسترسی شما را به مرکز اطلاعات و تلفن و اینترنت و انواع ورودی های داده ها آسان می کند. بعضی از کلیدهای مدرن به این صورت تنظیم می شوند که روی هر کلید برای یک اتاق قسمت های مشخصی را می توانید تعریف کنید؛ مثلا یک کلید چهاربخشی که یک قسمت آن به چراغ بالای تخت مربوط می شود یک قسمت آن چراغ بالای در ورودی و... را به همین شکل تنظیم کنید تا تنها با استفاده از نزدیک ترین کلیدی که در اتاقتان هست بتوانید نور تمام اتاق را تنظیم کنید.

کلیدهای تایمری هم که کاربردشان بیشتر در محل هایی چون مسیر راه پله حیاط یا پشت بام است که نباید چراغ دائما روشن بماند در زمان های مختلفی قابل تنظیم هستند و با توجه به نیاز شما از روی دستگاه تایمری که به آن متصل می شوند تنظیم می گردد.

کلید و پریز از کجا بخریم

یکی از مکان هایی که شما می توانید یک گستره عظیم از انواع و اقسام کلیدها و پریزهای ایرانی و خارجی را مشاهده و خریداری کنید مرکز روشنایی تهران یعنی خیابان لاله زار است. در حال حاضر علاوه بر محصولات ایرانی مرغوب در بازار انواع متعددی از کشورهای آلمان و ترکیه در بازار موجود است .

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 322

فهرست مطالب شماره 322

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×