menu

ثبت آگهی رایگان

خانه وینچستر (قسمت آخر)

نمی دانیم کدام یک از روایاتی که درباره این زیرزمین گفته می شود صحیح و کدام آفریده ذهن بشر است اما آنچه معلوم و مبرهن می باشد وجود زیرزمینی مخوف در سطح زیرین خانه وینچستر است.

برج های ناقوس

وجود 10 برج ناقوس بر بام های این عمارت جلوه ای باورنکردنی به خانه وینچستر بخشیده. شاید برایتان کمی ناملموس باشد که یک خانه مسکونی 10 برج ناقوس داشته باشد اما در سبک معماری ویکتوریایی ساخت برج بر بام ها و حتی دیگر مناطق بنا اصلا غیرمعمول نیست.

آشپزخانه

عمارت عظیم وینچستر دارای 9 آشپزخانه بسیار شیک و لوکس بوده است اما متأسفانه پس از وقوع زلزله سهمگین سال 1906 میلادی تا حدود زیادی تخریب شدند و از بین رفتند. در مرحله بازسازی هم یکی از آشپزخانه های به صورت کامل از بین رفته بود به همین دلیل امروزه این بنا 8 آشپزخانه دارد.

سالن های خانه

خانه سارا وینچستر آن قدر بزرگ است که به راحتی جا برای ساخت 9 سالن وجود داشت. هر یک از این سالن ها کاربری خاصی دارند ازجمله سالن آواز، سالن صبحگاهی و ...-

اتاق های زیرشیروانی

این عمارت زیبا امروز دوطبقه و یک طبقه مخصوص اتاق زیرشیروانی دارد. این اتاقک ها اکثرا دارای چندین کمد هستند و کاملا طبقه بندی شده اند و انواع وسایل و لوازم موردنیاز خانه در آن ها نگهداری می شود.

اتاق رخت شویی

در عمارت وینچستر 6 اتاق برای شست و شوی لباس وجود دارد، در معماری های غربی اغلب برای خانه ها اتاقی هم برای شست و شوی لباس در نظر می گرفتند، امروزه هم گاها این اتاق ها در آپارتمان ها و خانه های ویلایی کشورهای غربی دیده می شود. در اتاق های رخت شویی مواد شوینده و لباس های چرک نگهداری می شود و هنگامی که تعداد لباس ها زیاد شد شروع به شست و شوی آن ها می کنند.

هنرستان

خانم وینچستر در خانه اش 5 اتاق داشت که بانام هنرستان شناخته می شدند. او در این اتاق ها آثار هنری موردعلاقه خود را که از جای جای دنیا گرد هم آورده بود جمع آوری می کرد. که البته امروزه تعداد کمی از اشیای این اتاق ها موجود می باشند.

2 اتاق در سمت جنوب خانه و 3 اتاق در قسمت شمالی عمارت مخصوص هنرستان ساخته شده است.

اتاق جلسات

سارا وینچستر در طی حیاتش یکی از ابرقدرت های سرمایه داری در آمریکا بود به همین دلیل طبیعتا مجبور به شرکت در جلسات کاری زیادی هم بود. او در خانه اش 56 اتاق را برای امور کاری خود در نظر گرفته بود که امروزه علاقه مندان می توانند از آن ها دیدن نمایند.

اتاق تلفن خانه

خانم وینچستر برای سهولت ارتباط با دیگران 10 اتاق را در نظر گرفته بود که می توانستند ازآنجا تلگراف ارسال کنند و به راحتی با دیگران ارتباط داشته باشد. البته بعدها تلفن هم به این اتاق ها افزوده شد.

اتاق نهارخوری

بااینکه خانم وینچستر اغلب ترجیح می داد وعده های غذایی خود را در خارج از منزل و درون باغش میل نماید اما در عمارت او نیز 8 سالن برای صرف نهار تعبیه شده بود، سالن هایی زیبا و باشکوه که قطعا در زمان وجود وسایل در آن ها بسیار دیدنی تر از امروز بوده است.

وسایل عمارت وینچستر

هنگامی که خانه تا حدود زیادی تکمیل شد خانم وینچستر به فکر خرید لوازم لوکس برای عمارت تازه تأسیسش افتاد. او مبلمان، پرده و وسایلی بسیار لوکس و نفیس از نقاط مختلف دنیا تهیه نمود، اشیایی که برخی از آن ها در دنیا بی نظیرند مانند لوسترهایی از جنس طلا و نقره، درهایی با منبت کاری های نقره ای، مبلمانی با چوب های نادر ماهون و بلسان بنفش و...

کابینت و کمدها: کابینت ها و کمدهای خانه وینچستر تماما از جنس چوب های گران قیمت است که داخلشان مزین به پارچه هایی می باشد که از چین، ایرلند، فیلیپین، ایران و هند به سفارش خانم وینچستر آورده شده بودند.

آسانسور: اغلب نام عمارت وینچستر که به میان می آید، همه به یاد پلکان مارپیچ و درهایی که به هیچ جا باز نمی شوند می افتند اما در حقیقت وجود سه آسانسور مدرن و زیبا در عمارتی دوطبقه از شگفتی های مهم این خانه به حساب می آید.

خانه وینچستر پس از مرگ سارا

زمانی که سارا وینچستر براثر کهولت سن در 82 سالگی در گذشت تمامی اموال او بین خواهرزاده و منشی شخصی اش تقسیم شد. پس از پخش خبر مرگ خانم وینچستر اهالی محل کنجکاو بودند تا داخل خانه او را ببینند اما نه به خاطر این که سارا ثروت زیادی داشت بلکه به علت خصایص رفتاری وی. سارا وینچستر حافظه فوق العاده ای داشت و همه چیز را با جزئیات به خاطر می آورد، برای مثال اگر نجاری یک میخ را اضافه از خانه برمی داشت و به سارا پس نمی داد او سراغ میخ را از نجار می گرفت. همچنین در استخدام نیروهایش حساسیت بالایی به خرج می داد به همین دلیل همسایه ها دوست داشتند هرچه زودتر داخل این خانه ای را که با این قدر حساسیت ساخته شده بود را ببینند. هجوم اهالی محل به خانه وینچستر باعث دامن زدن به خرافات شد تا آنجا که حتی گفته می شد سارا وینچستر قابلیت عبور از دیوارها و اجسام را داشته است.

خواهرزاده سارا با 6 کامیون که 8 ساعت در روز کار می کردند، طی 6 هفته همه وسایل خانه را خالی کرد و خانه را برای مزایده گذاشت، به دلیل شدت زیاد خرابی های خانه در پی زلزله و معماری غیراصولی خانه به قیمت واقعی فروخته نشد و بنایی بی ارزش به حساب می آمد.

نهایتا این عمارت باقیمت 135،000 دلار به یک خریدار محلی فروخته شد. صاحب خانه جدید نیز خانه را به مدت 10 سال به جان و میم برون ( John and Mayme Brown ) اجاره داد که آن ها توانستند سرانجام این عمارت را خریداری کنند.

این زوج در سال 1923 میلادی اجازه بازدید از عمارت را به عموم مردم دادند و خود راهنمای بازدیدکنندگان شدند. این خانه به سرعت شهرت یافت و علت اصلی آن انعکاس افکار خانم وینچستر در همه نقاط خانه بود و این که سارا تا پایان عمر چه اندازه برای دور کردن ارواح از خود تلاش کرد.

در سال 1924 میلادی روزنامه نگاری به نام هری هودینی ( Harry Houdini ) به خانه وینچستر رفت و گزارشی تهیه کرد در آن عمارت را با عنوان خانه ای پر از رمز و راز معرفی نمود که در شهرت عمارت وینچستر نقش بسزایی داشت.

پس از مرگ خانواده برون عمارت به فرزندان آن ها رسید و هم اکنون متعلق به شرکت سرمایه گذاری و خصوصی LLC می باشد که متعلق به فرزندان و نوادگان برون است. این شرکت در معرفی خانه وینجستر به جهانیان بسیار تلاش می کند و سعی دارد بابیان برخی رموز آن را جذاب تر جلوه دهد، برای مثال: گفته می شود که از عدد 13 در این عمارت بسیار استفاده می شود، عددی که در جادو و اعتقادات شوم نقش مهمی دارد، حتی لوسترهایی که 12 شاخه بوده اند به 13 شاخه تبدیل شده اند و یا از طرح عنکبوت در ساخت خانه زیاد استفاده شده است.

همان طور که تا به اینجا متوجه شده اید خانم وینچستر باور محکمی به وجود ارواح شوم و ارواح خوب داشت. سارا تمام خانه را به صورتی ساخته که موجب خشم اشباح نشود و جایی باشد برای زندگی ارواح آرام. برای مثال در خانه وینچستر تنها 3 آینه وجود دارد و دلیلش اعتقاد سارا به نفرت شبح ها از آینه می باشد و یا برخی از راه پله ها به سقف و یا دیوار منتهی می شود و سارا گمان می کرد که این موضوع برای ارواح که از دیوارها عبور می کنند مشکلی نیست. اصلی ترین نکته عمارت وینچستر هم کاملا به دلیل راضی نگه داشتن ارواح بود یعنی خانم وینچستر ساخت خانه اش را 38 سال ادامه داد تا اشباح کاری برای انجام دادن داشته و سرگرم باشند.

امروزه سبک ساخت و نوع کاربری این عمارت تنها دلیل شهرت جهانی خانه وینچستر در دنیا است.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 321

فهرست مطالب شماره 321

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×