menu

ثبت آگهی رایگان

ردپای فنّاوری هوشمند در ویلاهای شمال کشور

ردپای-فنّاوری-هوشمند-در-ویلاهای-شمال-کشور

فنّاوری خانه هوشمند بیش از یک دهه است که مفهوم وسایل و تجهیزات را در محیط خانه دچار تغییرات گسترده ای کرده است، به طوری که بیشتر ابزارهای مورداستفاده در سیستم های کامپیوتری می توانند در سیستم خانه هوشمند مجتمع سازی شوند.

امروزه شما می توانید به راحتی و با آسودگی خیال، سیستم ها و وسایل خانه خود را به وسیله اینترنت یا تلفن همراه کنترل کنید، خانه هوشمند باعث می شود خانه به طور کاملا اتوماتیک رفتار کند و این آسانی و آسایش را برای انجام تمامی فعالیت های روزانه در خانه ایجاد می کند و علاوه بر آن در مصرف انرژی کمتر و پایداری در مصرف آن تأثیر زیادی خواهد داشت. کنترل اتوماتیک، ویژگی های تفریحی و آموزشی، خصوصیت ارتباطی و دسترسی به این ویژگی ها از طریق تلفن و اینترنت همه باهم سبب می شود تا خانه هوشمند به محیطی مناسب و مرفه تبدیل شود.

درواقع ساختمان ها و تجهیزات آن ها به کنترل کردن نیازمند هستند که در حالت معمول کاربران آن ها را به صورت دستی کنترل می کنند، اما زمانی که صاحبان در ساختمان سکونت دائم ندارند و در شرایط خاص کاری و یا تفریحی در خانه سکونت می کنند، کنترل کردن ساختمان دشوار است.

شمال کشور به دلیل طبیعت زیبا و سرسبزی که دارد به خواستگاه تفریحی بسیاری از مردم کشور تبدیل شده است. به صورتی که بسیاری محل کار وزندگی شان در شهرها است و محل تفریحشان را در شمال کشور انتخاب می کنند. یکی از مشکلاتی که همیشه صاحبان ویلا چه در شمال کشور و چه افرادی که دارای ساختمان در سایر شهرها به جز محل زندگی شان هستند با آن در ارتباط اند فاصله زیاد بین محل زندگی آن ها و این سکونتگاه های موقتی آن ها است که در کنترل اجزاء ساختمان نمود پیدا می کند.

این فاصله باعث می شود مشکلاتی از قبیل کنترل امنیت، کنترل سیستم گرمایش و سرمایش، آبیاری باغچه و فضای سبز، ترکیدگی لوله ها، سیستم اعلان حریق و........ برای صاحبان آن ها به وجود بیاورد. خوشبختانه اخیرا گام های فنّاوری سیستم هوشمند در ویلاهای شمال کشور دیده می شود و در آگهی های فروش این ساختمان ها و از آن به عنوان مزیت مثبت در فروش یاد می کنند.

بررسی ویژگی های این ساختمان ها در آگهی ها نشان می دهد که کنترل اجزاء ساختمان ها از راه دور و به وسیله تبلت، گوشی های هوشمند و کامپیوتر برای صاحبان آن ها امکان پذیر است. انواع روشنایی ها، پریزهای برق، پرده های برقی، سیستم های صوتی و تصویری، سیستم های گرمایش و سرمایش، آبیاری، دربازکن تصویری، سیستم های سکیوریتی (دزدگیر)، سیستم های نظارتی (دوربین مداربسته)، نورپردازی هوشمند، قفل های ضد سرقت هوشمند (عملکرد توسط اثرانگشت، کارت و پسورد) و بسیاری توانایی های دیگر، مطابق با نیاز مصرف کننده را می توان به صورت هوشمند با این سیستم های ذکرشده کنترل کرد.

بسیاری از مواردی که در مورد ویژگی های سیستم های هوشمند این ساختمان های شمال کشور عنوان شده است در ارتباط با کنترل انرژی ها نیز هست. این سیستم ها اگرچه بسیار پیشرفته و فراگیر نیست، اما آغاز آن نویدبخش گسترش آن و رقابت در پیشرفت سیستم های هوشمند در صنعت ساختمان است. یکی دیگر از نکته های عمده و حائز اهمیت در رابطه با این سیستم ها ارتباط کنترلی ماژول ها می باشد. برای اکثر متقاضیان خانه های هوشمند این ذهنیت به وجود آمده که فقط درصورتی که در هنگام برق کشی ساختمان اقدام به کابل کشی شبکه کرده باشند، قادر به اجرای هوشمند سازی برای ساختمان های خود می باشند.

اما در حقیقت با استفاده از فناوری ارتباط وایرلس و فنّاوری های نوین می توان این مشکل را نیز برطرف کرد. بنابراین عنوان می شود که حتی برای اماکن قدیمی نیز هوشمند سازی قابل اجراست.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 9652

فهرست مطالب شماره 9652

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×