menu

ثبت آگهی رایگان

مزیت های عایق رطوبتی آرتفلکس بر ایزوگام و قیروگونی

مزیت-های-عایق-رطوبتی-آرتفلکس-بر-ایزوگام-و-قیروگونی

وش سنتی عایق کاری رطوبتی (نم بندی) در ایران به علت عدم کارایی کافی همواره با مشکلات زیادی همراه بوده است؛ بنابراین باید نسبت به رفع این مشکلات اقدامات جدی صورت گیرد. عمر مفید عایق رطوبتی قیر و گونی و ایزوگام موجود در بازار به طور متوسط کمتر از 10 سال بوده و ترمیم متناوب آن با مشکلات اجرایی زیاد و هزینه های قابل توجه و مزاحمت برای ساکنان ساختمان ها در فصول گرم و سرد همراه است. به جاست حتی با انتخاب روش هایی حتی با هزینه بیشتر، کیفیت مصالح و اجرای عایق بندی را به نحوی ارتقا داد؛ که عمر مفید پوشش بام به بیش از 20 سال برسد.

عایق های پلیمری یکی از اتفاقات مهم در عرصه عایق سازی در ایران گذر از مواد پایه قیر به مواد پایه پلیمر بوده است . این امر از جهات مختلفی قابل بررسی است: ;ازلحاظ زیست محیطی اجرای عایق های قیری و دود و گاز ناشی از آن باعث آلودگی محیط می گردد اما عایق پلیمری بدون آلودگی است استفاده از حرارت و مشعل بسیار خطرناک بوده و ضمناً در فصول گرم باعث آزار نیروی انسانی می شود اما عایق پلیمری نیازی به حرارت ندارد اجرای عایق قیری در سطوح عمودی مرتفع به دلیل وزن و شرایط نصب بسیار دشوار است ولی عایق پلیمری با پاشش پا پخش کردن روی سطوح مختلف قرار می گیرد مرحله ی بسیار مهم عایق سازی کنج ها و گوشه ها و همین طور اطراف لوله ها و نیز درین ها با عایق قیری و حرارت ، سخت و غیراصولی می باشد اما عایق پلیمری به صورت یکدست کنج ها را پوشش می دهد .

ماندگاری مصالح قیری در بهترین شرایط کمتر از 10 سال است اما پلیمر عمری بیش از 20سال دارد . این مسائل موجب رویکرد به سوی عایق های پلیمری گردید که محاسنی این چنینی با سرعت کار و ایمنی بالاتر نسبت به عایق های پایه قیر را دارا می باشند . اما چند نقطه ضعف این عایق ها را نیز موردبررسی قرار می دهیم:

الف- به دلیل حالت تبخیر برای خشک شدن این عایق ها ، وجود ترک و حباب پس از خشک شدن قابل مشاهده است

ب- اگر سطح وسیع باشد، هنگام اجرای فاز دوم عایق ، فاز اول تقریباً خشک تر است و این اختلاف فاز موجب وجود منفذ و ترک می گردد

ج- برای بی اثر کردن حباب ها و ترک ها باید پس از هر بار خشک شدن عایق ، یک لایه دیگر پاشیده شود ، و این کار تا سه مرحله باید صورت گیرد که طبیعتاً به هزینه ها می افزاید.

د- کشش های موجود در پروژه و لرزش ها موجب به وجود آمدن ترک در عایق روی سطح و احتمال نفوذ آب می گردد .

عایق رطوبتی آرتفلکس (ARTFLEX)

عایق آرت فلکس با استفاده از فنّاوری های مدرن امکانات فراوانی را برای مقابله با عناصر تخریبی طبیعی در ساختمان فراهم می نماید که بادوام و ماندگاری بالا ، نصب آسان و هزینه کم مزایای قابل ملاحظه ای نسبت به عایق هایی همچون قیرگونی و ایزوگام و ... دارا می باشد که این خواص هم برای پیمانکاران و هم صاحبان پروژه بسیار قابل توجه بوده است. در کنار خواص منحصربه فرد این عایق باید به چند مورد مهم اشاره نمود : بحث هزینه عایق سازی پروژه در مقایسه با هزینه دیگر مصالح مورداستفاده در ساختمان مانند سنگ ، تأسیسات و ... ممکن است قابل مقایسه نباشد و میزان کمتری را به خود اختصاص دهد ، اما ازلحاظ اهمیت جزء موارد اساسی و مهم در اجرای پروژه می باشد . لذا در نظر گرفتن موارد فنی در کنار هزینه باید موردبررسی قرار گیرد و صرفاً قیمت محصولات عایق کاری مدنظر نباشد.

در طول اجرای پروژه موارد زیادی همچون مسائل بودجه ، نظرات مشاور ، شهرداری و ... باعث اختلال در زمان اجرا و اتمام کار می گردد. با توجه به این موارد ، استفاده از سیستم هایی که سرعت اجرای بالایی داشته باشند بسیار یاری رسان بوده و از نگرانی های زمانی مسئولین پروژه می کاهد. پس سرعت اجرای عایق نیز می تواند در صرفه جویی مالی ، زمانی و انرژی کاملاً مؤثر باشد. ایمنی شرط اول هر کار است و در قبال نیروی انسانی که با ما همکاری می کند مسئول هستیم . در این شرایط ، استفاده از متریالی که هم استفاده و هم اجرای آن بی خطر باشد گامی مهم برای تحقق این موضوع است . قسمت های مختلف پروژه مانند فونداسیون ، سرویس ها ، پشت بام، روف گاردن و... نیاز به عایق سازی دارند . با توجه به تفاوت محیط این قسمت ها باید از عایقی استفاده گردد که ضمن استحکام و سبکی ، قدرت مانور در بخش های مختلف پروژه را داشته و اجرای آن در سطوح و ارتفاعات مختلف آسان باشد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 291

فهرست مطالب شماره 291

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×