menu

ثبت آگهی رایگان

گذشته، حال و آینده ترمووود از منظری متفاوت

گذشته-حال-و-آینده-ترمووود-از-منظری-متفاوت

حمیدرضا میر لطیفی، مؤسس و رئیس هیئت مدیره شرکت رهاورد چوب، فارغ التحصیل رشته طراحی صحنه در دانشگاه آزاد تهران مرکز و از پیشگامان صنعت ترمووود است و استفاده از متریال و مصالح نوین را به صنعت ساختمان در ایران آموخت. او همواره با ایده های نوین و طراحی های شگفت انگیز موجبات افزایش ارزش افزوده در کسب وکار خود را فراهم آورده است.

امروز با او در شرایطی مصاحبه کردیم که صنعت ساختمان در ایران رکوردی بی سابقه را تجربه می کند و استفاده از متریال لوکس در ساختمان با اقبال کمتری روبروست.

چگونه به سمت بازار ساختمان رفتید؟

علاقه به خلق آثار نوین در ابتدای امر موجبات گرایش من به طراحی و معماری را فراهم کرد و البته وقتی وارد دانشگاه شده و در رشته موردعلاقه ام طراحی صحنه تحصیل کردم . در همان جا با اساتید تراز اول معماری و طراحی آشنا شدم که تأثیر زیادی در من داشت به خصوص استاد ناظاریان یکی از برترین ها طراحی صحنه و دکوراسیون داخلی ایران بوده و هست، تلفیق هنر، نوآوری و درآمدزایی یکی از خط مشی های زندگی ام بود و کسب وکارم خواهد بود و لذا همیشه و در همه عرصه های کسب وکار خودم این سه عامل را در رأس امور قراردادم .

از ورودتان به دنیای کسب وکار بگویید؟

به این اعتقاد دارم که در تمامی عرصه های زندگی در ابتدای امر و از بدو تولد در انسان وجود دارد . ولی در کل پس از اتمام دبیرستان و بعدازآن خدمت سربازی شرکت پرتو گستر را تأسیس کردم و کار اصلی ما تغییر فضای زندگی و کسب وکار به طورکلی تغییر در فضای کسب وکار با استفاده از المان های مدرن در طراحی بود بعد از ورود به دانشگاه رویکرد ما تغییر کرد و البته با حفظ خط مشی اصلی وارد عرضه بازرگانی نیز شدم . از سال 85 به مدت 4 سال نماینده انحصاری ماشین آلات CNC و لیزر یک شرکت تایوانی بودیم و اما بعدازآن وارد عرصه ترمووود و دنیای چوب شدم.

چطور شد که ناگهان رویکردتان تغییر کرد و وارد دنیای ترمووود شدید؟

وقتی صحبت از ترمووود می شود صحبت از یک تکنولوژی و یک نوآوری است . درواقع گرایش اولیه من با رویکرد به نوآوری و مدرنیته بود. سال 88 با طراحی صحنه یک اثر نمایشی برای اجرا به فنلاند و استونی رفتیم و در آشنایی اولیه من با ترمووود به همان جا برمی گردد. در کشور فنلاند، در تحقیقات اولیه متوجه شدم که تکنولوژی ترموود و متعلق به این کشور بوده که البته خود این تکنولوژی مرهون سال های تلاش و تحقیق بر روی فرایندهایی بود که تلاش می کرد که بدون استفاده از مواد شیمیایی و تنها با پروسه های طبیعی موجب ماندگاری چوب به خصوص در فضای بیرونی را فراهم آورند.

در همان سال 88 به همراه برادرم حسین میر لطیفی مذاکرات خود را هم زمان با چند شرکت در منطقه اسکاندهای و بالتیک آغاز کردیم و درنهایت پس از آزمایشات دقیق بر روی کیفیتت و تحقیقات گسترده و مبسوط شرکت هاسرو(Haserv) را به عنوان تأمین کننده برگزیدیم و البته در آن زمان بسیاری از شرکت هایی که هم اکنون در ایران نمایندگی دارند پیشنهاد همکاری دادند و درنهایت کیفیت و پشتیبانی و استانداردهای هاسرو بر بسیاری از این برندها برتری داشتند و ما در سال 89 به عنوان نماینده انحصاری شرکت هاسرو در ایران مشغول فعالیت می باشیم.

با توجه به رکورد بازار مسکن و صنعت ساختمان را چگونه ارزیابی می کنید؟

وقتی صحبت از رکورد می شود به ویژه در یک بخش از بازار، این موضوع قابل تعمیم به کل اقتصاد می باشد. درواقع اکنون شاهد رکورد در بخش های مختلف اقتصاد هستیم و در این میان بازار ساختمان با توجه به نقش دیرینه ای که در اقتصاد ایران دارد که نمود بیشتری پیداکرده همچنین با توجه به این که ترموود شامل گونه ای چوب و رده های مختلف قیمتی می شود درنتیجه مخاطبان آن نیز طیف های متفاوتی دارند

گونه های سوزنی برگ و یا پهن برگ و موقعیت های جغرافیایی چوب در قیمت آن تأثیر بسزایی دارند و همین موضوع مخاطبان آن را متفاوت می کند و درهرحال مجموعه رهاورد چوب به عنوان یکی از قدیمی ترین ارائه کنندگان ترموود در کشور و طیف گسترده مشتری و ارائه طرح های متنوع درفروش که خریداران را تشویق به تهیه ترموود از رهاورد چوب می کنند و هم چنین ارائه کیفیت بسیار بالا در کلیه گونه ها هم چنین کیفیت در ارائه خدمات و تنوع گونه های چوب موفقیت را در بازار چوب را متفاوت می کند. ضمن این که ما به این اعتقادداریم که همیشه در شرایط سخت و به ویژه رکورد اقتصادی راهکارهایی نوآورانه وجود دادند شرکت را در موقعیتی امن قرار می دهد.

به اعتقاد شما رکورد تأثیری بر بازار شما نداشت؟

خیر، حتی در این موقعیت فعالیت ها بیشتر هم شد، ضمن این که به دو کشور همسایه و یک کشور در حوزه خلیج فارس هم صادرات داریم. مجموعه رهاورد چوب جهت تأمین و تغذیه بازار علاوه بر برند هاسرو نماینده دو برند معتبر در صنعت ترمووود در رنگ نیز هست هم اکنون شرکت بالتیرویال که یکی از معتبرترین و باکیفیت ترین تولیدکنندگان ترموود در اسکاندیناوی از کشور استونی و هم چنین نمایندگی شرکت یانسن یکی از باکیفیت ترین و معتبرترین تولیدکنندگان رنگ اروپا از آلمان هستیم لازم به توضیح است که رنگ یانسن از معدود رنگ هایی است که مختص ترموود تولید می شود.

آینده بازار ترموود را چطور ارزیابی می کنید؟

دیدگاه من بسیار مثبت است. چوب همیشه ماندگار است و اتفاقاً برعکس اعتقادات سوداگرانه برخی از تجار که هم اکنون در این عرصه فعال می باشند بازار ترموود با استقبال بیشتری مواجه خواهد شد. هیچ ارتباطی هم با رکورد در صنعت ساختمان ندارد چراکه کاربرد چوب و ترموود در بسیاری از صنایع غیر از ساختمان هم می باشد. ضمن این که رکورد در صنعت ساختمان باعث ماندگاری باکیفیت ترین ها و متنوع ترین ها خواهد شد و خودبه خود کالاهای بی کیفیت و اشخاصی که تنها به سودهای کوتاه مدت فکر می کنند از بازار حذف می شوند.

آیا به مصالح و متریال جدید جهت ارائه به بازار ساختمان هم فکر می کنید؟

یقیناً مصالحی مدرن و نوآور که مطابق با خط مشی های مجموعه ما باشد را مدنظر داریم و همان طور که با آوردن ترموود به بازار ایران استفاده از آن را عمومیت بخشیدیم قطعاً با آوردن محصولات جدید که هم اکنون آماده ارائه آن به بازار ساختمان ایران هستیم ، فرهنگ استفاده و عمومیت آن را از پیش متصور می باشیم.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 274

فهرست مطالب شماره 274

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×