menu

ثبت آگهی رایگان

چرا ویلای چوبی

چرا-ویلای-چوبی

پیشرفت روزافزون شهرنشینی و زندگی در آپارتمان ها و برج ها، خلا احساس آرامش در فضایی سنتی را چندین برابر کرده، تا جایی که سپری کردن تعطیلات آخر هفته در ویلایی چوبی چشم نواز در دامان طبیعت از رؤیاهای انسان امروزی تلقی می شود.

ویلاهای چوبی برخلاف ویلاهای سنتی سازگار با محیط زیست بوده و موردتوجه سلایق مختلف می باشد. در نظر داشتن قدمت خانه های چوبی در سراسر دنیا، اسکان قریب به دو میلیارد نفر از مردم جهان در کشورهای اروپایی ،آمریکا، کانادا، ژاپن و ... می تواند گواه بر ترویج روزافزون ساختمان های چوبی باشد.

وجوه تمایز خانه چوبی پایدار پایه پارسیان

مهندسی سازه های چوبی

با توجه به عدم وجود رشته مهندسی مرتبط با ساخت خانه چوبی در کشور ما، شرکت فنی و مهندسی پایدار پایه پارسیان با بهره مندی از برجسته ترین مهندسین مجرب و فارغ التحصیلان مهندسی عمران با گرایش سازه های چوبی از دانشگاه های کالیفرنیا، برای اولین بار در کشور موفق شده است تا طراحی، ساخت و اجرای انواع سازه های چوبی را علاوه بر حصول استاندارد 2800، بر مبنای اصول استاندارد IBC ایالات متحده اجرایی نماید. این مهم را می توان از اصلی ترین وجوه تمایز خانه های چوبی پایدار پایه پارسیان دانست.

استاندارد سازی ویلای چوبی

امروزه در ساخت وساز خانه و ویلا ضمن توجه به معماری و زیبایی شناسی به بهره برداری بهینه از مصالح، سرعت و کیفیت ساخت نیز توجه ویژه گردیده است. یکی از راه های بهینه کردن ساخت مسکن استفاده از روش های ساخت صنعتی و یا نیمه صنعتی می باشد که در اصطلاح فنی به آن به کارگیری مصالح پیش ساخته و نیمه پیش ساخته می گویند.

درزمینه تولید مصالح نیمه پیش ساخته تکنولوژی های بسیاری در کشورهای پیشرفته جهان ایجادشده است. یکی از جدیدترین این روش ها درزمینه ساخت، فر آوری و بهره برداری از چوب به عنوان رایج ترین و فراوان ترین مصالح موجود در طبیعت هست، به طوری که در کشورهای اروپایی، آمریکا، کانادا، ژاپن و سایر کشورهای زلزله خیز علی الخصوص ایالت کالیفرنیا به عنوان یک سیستم بسیار پیشرفته و مطلوب موردتوجه قرارگرفته است. لذا مطابقت با آیین نامه های استانداردسازی خانه های چوبی نیز از وجوه تمایز اصلی خانه های چوبی پایدار پایه پارسیان است.

تطابق با آیین نامه های استانداردسازی ویلای چوبی

به دلیل عدم وجود آیین نامه ای تدوین شده برای طراحی سازه های چوبی در ایران، شرکت فنی و مهندسی پایدار پایه پارسیان ضمن تحلیل و بررسی جامع آیین نامه های جهانی موجود از آیین نامه IBC (International Building Code) ایالات متحده آمریکا سال 2009 میلادی استفاده کرده است. این آیین نامه توسط ایالت کالیفرنیا که یکی از زلزله خیزترین مناطق جهان می باشد پذیرفته و به رسمیت شناخته شده است.

در آیین نامه IBC 2009 الزامات عمومی، اجرایی و طراحی ساختمان های چوبی ذکرشده و بر اساس این آیین نامه، بارگذاری لرزه ای سازه ها باید بر مبنای استاندارد ASCE 7-05 که در آن میزان بارهای طراحی ساختمان ها و سایر سازه ها توسط انجمن مهندسان راه و ساختمان آمریکا به چاپ رسیده، انجام شود. آیین نامه IBC بر اساس آیین نامه ملی ساختمان های چوبی مورد تائید مرکز تحقیقات ساختمان و مسکن می باشد.

بهینه سازی سرعت اجرا وب های تمام شده

کارشناسان ما در شرکت فنی و مهندسی پایدار پایه پارسیان ضمن تحقیق و بررسی ابعاد مختلف صنعتی سازی ساختمان های چوبی با تجهیز مناسب کارگاه علاوه بر آماده سازی و فرآوری چوب های مورداستفاده، اسکلت و سازه چوبی را در محل کارگاه آماده سازی می نمایند و درنهایت در محل احداث پروژه آیتم های از پیش آماده شده و کدگذاری شده را مونتاژ می نمایند. لذا طی این مراحل ضمن برخورداری از سرعت بالای پیاده سازی، برخلاف ساخت وسازهای ماسونری نیازی به تبیین و تجهیز کارگاه ساختمانی ندارد. این مهم در بهینه سازی وقت و بهای تمام شده ساخت وساز نقش بسزایی دارد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 265

فهرست مطالب شماره 265

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×