menu

ثبت آگهی رایگان

فریب مشتریان با طرح های سه بعدی

رندرهای (پرداخت های صحنه) معماری دیجیتال و حتی دستی از آن جهت مفید هستند که به مشتریان و سرمایه گذاران امکان می دهند یک ساختمان یا یک فضا را قبل از اجرا و قبل از شروع پروژه از لحاظ ظاهری ارزیابی کنند. اما درحالی که یک رندر می تواند جزییات دقیق یک ساختمان را نشان دهد، گاهی اتفاق می افتد نقشه ای که به طور اشتباه تهیه شده، انتظاراتی غیرواقعی را برای مشتری نهایی ایجاد می کند و سبب می شود مشتری از تمامی معماران و سازنده ها ناامید شود و در این میان درگیری و تنش ایجاد می گردد. به همین دلیل، بسیاری از افراد در حرفه معماری استفاده از رندرهای سه بعدی به خصوص رندرهای دیجیتال را محکوم کرده اند. اما نقشه سه بعدی فقط یک ابزار است و نه بیشتر؛ اگر شما از دو هنرمند نقشه کش به طور جداگانه بخواهید یک رندر برای پروژه شما تهیه کنند، نتیجه آن بستگی به مهارت و دیدگاه آن دو نفر دارد و باهم متفاوت است. در اینجا ما قصد داریم به شما نشان دهیم که رندرهای سه بعدی اگر درست استفاده شوند، می توانند بهترین دوست معماران و مشتریان باشند. همان طور که تاکنون همه شنیده ایم یک تصویر به هزار حرف می ارزد و نمی توان تفاوت یک تصویر معمولی را با یک تصویر سه بعدی انکار کرد. اما اشکال کار در اینجاست که در اغلب اوقات ما شاهد رندرهای سه بعدی هستیم که بیشتر بر ایجاد تصاویر هنری متمرکزشده اند تا جزییات فضای واقعی که در اختیار پروژه است. در چنین رندرهایی که البته بسیار زیبا هم هستند، به خوبی متوجه می شویم که جزییات واقعی نسبت به ایجاد یک رندر هنری در درجه دوم اهمیت قرار گرفته اند. در چنین نوعی از نقشه کشی، میان نقشه و آنچه در نهایت و در واقعیت به وجود می آید، تفاوتی آشکار وجود دارد و دردسرها از همین جا آغاز می شود. در آماده سازی رندر، زمینه واقعیت را می سازد یکی از سودمندترین کارهایی که شما می توانید با رندر انجام دهید، ارائه زمینه ساختار کار است که با کمک آن مشتری می تواند دریافتی دقیق از محصول نهایی کار شما داشته باشد. متأسفانه ایجاد زمینه مسئله ای است که بسیاری رندرها در آن دچار کمبود هستند و همین امر سبب می شود که بیشتر مردم رندرها را غیرواقعی و غیردقیق بدانند. ما انسان ها علاقه داریم همه چیز را در زمینه مربوطه ببینیم. زیرا به این ترتیب، بهتر می توانیم درک کنیم نمای یک ساختمان و یا طراحی داخلی یک آپارتمان به چه شکل خواهد بود. برای مثال فکر کنید قرار است شما یک ساختمان جدید را جایگزین ساختاری قدیمی کنید. حتی اگر ساختمان جدید جذاب باشد و وضعیت بسیار بهتری از ساختار قبل داشته باشد، انسان ها در ابتدا ترجیح می دهند همان حیطه آرامش قبلی خود را داشته باشند و تمایلی برای آشنایی با المان های جدید به کاررفته در ساختمان جدید ندارند. این آشنایی می تواند با یک رندر خوب به سرانجام خوبی برسد و با یک رندر غیرواقعی به درگیری و تنش و در نهایت عدم انجام کار بیانجامد. متأسفانه بسیاری از شرکت های معماری تازه کار، رندرهایی ارائه می دهند که منطبق بر واقعیت نبوده و در عوض بسیار زیبا هستند. به این ترتیب مشتری فریب می خورد و انجام کار را به آن شرکت سفارش می دهد اما در نهایت زمانی که مشتری محصول نهایی را منطبق بر رندری که در ابتدا دریافت کرده، نمی بیند، تازه ابتدای کشمکش میان او و آن شرکت معماری خواهد بود. منبع: آرک دیلی

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 232

فهرست مطالب شماره 232

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×