menu

ثبت آگهی رایگان

همه چیز درباره در و پنجره های UPVC

همه-چیز-درباره-در-و-پنجره-های-UPVC

امروزه استفاده از انواع در و پنجره یو پی وی سی رو به گسترش است و این به خاطر مزایای متعددی است که برای نصب این نوع در و پنجره هاعنوان شده است. کاهش مصرف انرژی ، صرفه جویی مالی در ازای کاهش هزینه قبض ها، سادگی نگهداری از این پنجره ها، دوام و امنیت ازجمله این مزایا است.

علاوه بر این، هزینه پنجره UPVC در مقایسه با جایگزین هایی مانند آلومینیوم و چوب کمتر است.ضمن اینکه UPVC با ظاهری جذاب می تواند با ارائه طرح ها و رنگ ها و مدل های مختلف با طراحیهای متفاوت ساختمان ها مطابقت و هماهنگی داشته باشد. البته معایبی نیز برای این محصول و کالا برشمرده اند و ما هر چند در ادامه به این معایب هم اشاره میک نیم اما میزان و نسبت معایب این کالا در برابر مزایای آن چندان که باید به چشم نمی آید و همین امر باعث محبوبیت آن شده است.

در و پنجره UPVC بورس خاصی ندارند و شرکت هایی هستند که در این زمینه فعال اند و شما می توانید محصول موردنیاز خود را از طریق آنها تهیه کنید. در این شماره از نشریه پیام ساختمان به سراغ تولیدکنندگان و فعالان این نوع در و پنجره رفته ایم تا نظرات آنها را در این مورد جویا شویم .

تاریخچه در و پنجره UPVC

تاریخچه در و پنجره دوجداره ، به سال 1960 در اروپا بازمی گردد. تولید در و پنجره های دوجداره از سال1960 در کشورهای اروپایی آغاز شد ، به علت اینکه این نوع در و پنجره ها مزایایی زیادی دارند مورد استقبال مصرف کنندگان قرار گرفت. از مزایای پنجره دوجداره می توان به تنوع در طرح و رنگ و مقاومت در برابر شرایط جوی متفاوت اشاره کرد. در ایران اولین بار در اواخر دهه 50 واحد تولید پروفیل و ساخت در و پنجره پی وی سی احداث شد. با توجه به نیاز کشور به واحدهای مسکونی، تجاری و اداری و اهمیت به کارگیری مصالح مناسب و همچنین تأثیر بسیار زیاد پنجره های پی وی سی با شیشه دوجداره در کاهش مصرف انرژی و عوارض خاص، هم اینک ایجاد واحدهای تولید پروفیل U.P.V.C و ساخت در و پنجره های U.P.V.C و شیشه های دوجداره موردتوجه قرار گرفته است.

انواع پنجره های یو پی وی سی

محمدی یکی از فعالان بازار در و پنجره یو پی وی سی انواع این نوع پنجره را برای خبرنگار پیام ساختمان برشمرد و گفت: پنجره یو پی وی سی ثابت فولکس واگنی و دولته ازجمله انواع این نوع پنجره اند. وی افزود: پنجره ثابت از پرکاربردترین و مناسب ترین نوع پنجره های دوجداره است که چون ثابت است در آن از یراق آلات استفاده نمی شود و در مقایسه با دیگر انواع پنجره های دوجداره upvc کمترین آلودگی صوتی را دارد.

از دیگر مزایای پنجره ثابت این است که بهترین میزان دید را بدون مزاحمت فریم برای شخص ایجاد میکند. همچنین به خاطر فیکس بودن (fixed) یک نوع عایق در برابر گرد و خاک، سرما و گرماست. این مدل پنجره دوجداره upvc را می توان از پرمصرف ترین نوع پنجره دوجداره upvc نام برد زیرا در تمامی مدل های ترکیبی استفاده می شود و به دلیل ثابت بودن آن در نواحی نورده به صورت دیواره نیز کاربرد دارد.

محمدی اظهار داشت : پنجره دوجداره یو پی وی سی ثابت در ساخت آلاچیق بالکن و نیز محوطه های گلخانه ای و پاسیو بسیار پرکاربرد بوده و موارد استفاده زیادی دارد چراکه این نوع پنجره به دلیل ثابت بودن بالاترین درجه عایق را داراست. از دیگر موارد استفاده از پنجره UPVC ثابت در پوشش سقف های آلاچیق و مناطقی است که می خواهیم ضمن داشتن عایق رطوبت و گرما از نور کامل نیز بهره ببریم. بیشترین سهم را پنجره یو پی وی سی ثابت دارد.

پنجره یو پی وی سی دوحالته

محمدی درباره این نوع پنجره گفت: بازشو این نوع از پنجره upvc باز شدن روی دو محور افقی و عمودی با یک دستگیره است. این پنجره با توجه به اینکه در درون ساختمان قرار دارد اغلب درجایی نصب می شود که نیاز به جابه جایی هواست مانند آشپزخانه. با توجه به مکان قرارگیری این پنجره و بازشوی آن در هنگام باز و بسته شدن به فضای کمتری نیاز است و دارای امنیت بالا با توجه به یراق آلات به کاررفته در آن است. همچنین، مخفی و پنهان بودن یراق آلات زیر محور یا بازشو، قابلیت رگلاژ راحت، امنیت و راحتی در باز و بسته شدن توسط کودکان از دیگر مزایای آن است.

پنجره یو پی وی سی فولکس واگنی

به گفته محمدی، این نوع از پنجره به دلیل یراق آلات خاص خود مصارف خاصی دارد و سیستم بازشوی این پنجره به صورت ریلی و مانند ماشین های فولکس واگن است. مزایای آن باز شدن بازشو تا زاویه 45 درجه، هنگام باز و بسته شدن هیچ فضایی اشغال نمی شود و دارای سه نوع مختلف اتومات، نیمه اتومات و معمولی است.

محمدی درباره مزیت بازشوی فولکس واگنی نسبت به بازشوی کشویی گفت: یکی از مزیت های بازشوی فولکس واگنی این است که پنجره نسبت به مدل کشویی دارای فیتینگ بیشتری است و این قابلیت به این دلیل است که پنجره از چهارچوب خود کاملاً جداشده و بعد در ریل جانبی به روی لت ثابت قرار میگیرد.

مهم ترین عوامل محبوبیت در و پنجره با پروفیل های UPVC

محمودی کارشناس تحقیق و توسعه یکی از شرکت های فعال در زمینه تولید یو پی وی سی درباره مزایای این نوع در و پنجره به خبرنگار ما گفت: سهولت در نصب پنجره برای ساختمان های نوساز و تعویض بدون تخریب در ساختمان های قدیمی، غیرقابل اشتعال و قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست به دلیل ساختار خاص شیمیایی، صرفه جویی قابل توجه در میزان مصرف انرژی به علت درزبندی کامل،عمر و دوام زیاد،عایق بسیار خوب در برابر انتقال گرما و سرما، رنگ ثابت و ماندگار (عدم نیاز به رنگ آمیزی)،بدون پوسیدگی و خوردگی ، سازگاری با هر نوع شرایط جوی، عدم وجود لرزش و انتقال صدا در شرایط وزش باد، نظافت آسان ازجمله دلایل محبوبیت این نوع پنجره است.

معایب در و پنجره UPVC

محمودی به معایب این نوع پنجره نیز اشاره کرد و گفت: مواردی چون عدم مقاومت خمشی و کششی لازم، بازیافت نشدن مواد اولیه به صورت مناسب، نداشتن تنوع در رنگ، سنگین تر بودن نسبت به آلومینیوم به علت استفاده از تقویت کننده ها، و بالاخره دشواری تعمیر و اصلاح پنجره های یو پی وی سی از جمله معایب این نوع پنجره ها محسوب می شود.

قیمت در و پنجره UPVC

آقایی یکی از فعالان این صنف درباره قیمت این نوع در و پنجره ها گفت: قیمت محصولات بر اساس نوع و شکل سفارش متفاوت است اما آنچه تعیین کننده اصلی قیمت است همانا هزینه های تولید به ویژه مواد اولیه است که این روزها متغیر است. وی ادامه داد: این صـنف ازجمله بخش هایی است که همچنان از سودآوری مناسبی برخوردار است و سرمایه گذار می تواند کارگاهی برای تولید به این بخش اختصاص دهد. آقایی قیمت هر مترمربع قاب کارشدهUPVC را 230 هزار تومان اعلام کرد و گفت: جای شگفتی است که برخی محصولات ایرانی از نوع مشابه خارجی آن گران تراست. وی تا کید کرد: پروفیل های ساخت ترکیه و آلمان به ترتیب گران تر از سایر پروفیل های موجود در بازار هستند.

چالش ها و مشکلات در و پنجره UPVC

نوسانات نرخ ارز اصلیترین چالش تولیدکنندگان است. محسنی یکی از تولیدکنندگان درباره چالش های تولید پروفیل یو پی وی سی اظهار داشت: بازار به واردات احتیاج دارد و تابع نرخ ارز است. در گذشته واقعاً سخت بود چون اعتبارات اسنادی نیز نمی توانستیم دریافت کنیم اما در حال حاضر اوضاع کمی بهتر از قبل شده است. وی درباره رونق در تولید و فروش پنجره های دوجداره گفت: در حال حاضر که صنعت ساختمان با رکود مواجه شده، این رکود بر روی فروش محصولات ما نیز تأثیر گذاشته است و اگر صنعت ساختمان رونق پیدا کند کسب وکار ما نیز رونق پیدا خواهد کرد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 221

فهرست مطالب شماره 221

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×