menu

ثبت آگهی رایگان

دیوارپوش

دیوارپوش

انسان همواره به دنبال زیبایی و جذابیت بوده و از روزی که برای خود سرپناه و مسکن تهیه کرد به فکر تزئین آن نیز بوده است. یکی از راهکارها برای ایجاد جذابیت و چشم نوازی فضای خانه تزئین دیوار آن است. افراد در زمان استراحت در خانه یا فضای کار سعی دارند با به کارگیری مصالح و ابزار مناسب به آرامش بصری و روحی برسند. دیوارپوش و کاغذدیواری در این زمینه کاربرد مطلوبی دارد.

انواع دیوارپوش

کاووسی، کارشناس شرکت گرین وال در گفت وگو با پیام ساختمان درباره دیوارپوش گفت: به طورکلی دو نوع دیوارپوش PVC وMDF بیشتر مصرف اداری دارد و البته نوع دیگری با روکش چوب طبیعی و طرح هایی به شکل بدنه درخت نیز در بازار موجود است که چاپی و PVC نیست.

وی با بیان اینکه نوع چاپی تنوع رنگی زیادی دارد، افزود: کیفیت و استحکام MDF بیشتر بوده و رنگ های آن طبیعی تر است، به همین دلیل گران تر است. این کارشناس در ادامه گفت: دیوارپوش PVC قابل شستشو است اما MDF خیر و برای دیوارهایی که رطوبت ندارند از دیوارپوش MDF استفاده می شود، در شمال کشور اغلب از چوب طبیعی یا PVC استفاده می شود.

وی قیمت دیوارپوش هایMDF را براساس مترمربع از 19هزار و 500 تا 36هزار تومان و با روکش چوبی از 120 هزار تومان به بالا اعلام کرد. کاووسی یادآور شد: دیوارپوش با اندازه های مختلفی در بازار موجود است؛ به طور مثال دیوارپوش PVC معمولا در اندازه های 16 تا 20 سانتی متر یافت می شود. 20 تا 40 سانتی متر که قطعا به هنگام اجرا، اندازه بزرگ تر آن از زیبایی بیشتری برخوردار است. البته دیوارپوش هایMDF ، 16 میلی متری دارای شیار، جذابیت بیشتری دارد.

ظریف اما بادوام

کاووسی در ادامه محصولات ایرانی را بسیار باکیفیت خواند و در عین حال افزود: البته مواد اولیه محصولات ایرانی برای تولید دیوارپوش از کشورهای کره، چین، تایوان و مالزی وارد می شود. وی درخصوص کاغذدیواری نیز اظهار داشت: این نوع پوشش از لحاظ طراحی دارای ظرافت بوده و در مصارف اداری و مسکونی از دوام لازم برخوردار است. کاووسی با بیان اینکه تمام کاغذدیواری ها قابل شستشو هستند، گفت: جنس انواع کاغذدیواری از PVC، کاغذ و الیاف است.

نوع PVC مصنوعی تر است ولی نوع الیاف و کاغذ طبیعی تر، زیباتر و شفاف تر بوده و نور و رنگی که از خود ساطع می کنند جلوه خاصی دارد. البته در اروپا و آمریکا تولید کاغذدیواری PVC ممنوع است. این کارشناس با بیان اینکه کاغذدیواری از کشورهای اروپایی و چین وارد می شود، گفت: خریداران بهتر است از شرکت های معتبر برای خرید اقدام کنند.

قیمت هر رول کاغذدیواری از 15هزار تومان شروع شده و براساس جنس و کیفیت تا 50 هزار تومان است. همچنین دستمزد برای نصب آن رولی 15 هزار تومان است. کاووسی بورس فروش دیوارپوش و کاغذدیواری را خیابان بنی هاشم، سهروردی و پل چوبی اعلام کرد.

محافظ محیط زیست

خانم شاهی، کارشناس فروش شرکت تزئینات آرام دکو معتقد است خریدار باید به عرض دیوارپوش توجه کند و برای ابعاد فضای کاربری خود در نظر بگیرد دارد نمای دید بیشتر باشد یا خیر. وی دیوارپوش ها را با عرض 5/12 ،15 و 20 سانتی متر در شش رنگ استاندارد و همچنین رنگ های سفارشی و سفید اعلام کرد.

شاهی نوعی دیوارپوش چوب پلاست را که شامل پودر چوب و PVC است معرفی کرد و افزود: چوب پلاست بیشتر برای نمای بیرونی ساختمان، بالکن و حیاط استفاده می شود چون در مقابل رطوبت و حرارت مقاوم است. حس چوب دارد اما چوب نیست و از همه مهم تر محافظ محیط زیست است.

محصولات لوکس

این کارشناس فروش، قیمت این نوع دیوارپوش را از مترمربعی 80 هزار تومان تا 150 هزار تومان اعلام کرد و افزود: مواد اولیه PVC در ایران تولید می شود و در مقایسه با انواع خارجی مقرون به صرفه است. وی تصریح کرد: دیوارپوش های چوب پلاست محصولات لوکس بوده و عاملان فروش و تولیدکننده های زیادی ندارد.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 248

فهرست مطالب شماره 248

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×