menu

ثبت آگهی رایگان

سونا و جکوزی خانگی، آرامشی با حضور آب

آرامشی که حضور آب به انسان می دهد باعث شده است تا فضاهایی سراسر آرامش و لبریز از زیبایی مانند سونا و جکوزی ها به وجود بیاید، فضاهایی که می تواند خستگی یک روز کاری سخت را از تن بزداید و به آن آرامش دوباره ببخشد.

اما آرامش گرفتن از این فضا بسته به طراحی دکوراسیون داخلی آن است، چیزی که بیشترین تاثیر را بعد از خود آب بر انسان دارد، اگر فضای سونا و جکوزی طراحی دکوراسیون مناسبی نداشته باشد، مطمئنا نمی تواند آرامش مد نظر تان را پدید بیاورد و عوض آن که دوست داشته باشید وقتان را در فضای سونا بگذرانید دلتان می خواهند هر چه سریع تر از آن بیرون بیاید.

به گزارش پیام ساختمان، در ساخت سوناهای خشک معمولا از چوب استفاده می شد. دلیل آن هم ظرفیت گرمایی بالای چوب است. در سوناهای قدیمی تر استفاده از چوب های بدون روکش برای بعضی از افراد مشکلات پوستی و بعضا بیماری هایی را به همراه می آورد. به همین دلیل طراحان سعی کردند تا با استفاده از مواد و مصالح مدرن تر این مشکل را حل کنند.

بهترین متریال برای سوناهای مدرن چوب های ترموود هستند که هم به دلیل روکش دار بودنشان و هم به دلیل زیبایی و یکنواختی در ظاهر شان به نسبت دیگر چوب ها برای ساخت سونا مناسب تر هستند.

سونا و جکوزی هم مانند استخر ها می توانند در خانه های معمولی حضور داشته باشند، البته این نوع فضاها بیشتر در خانه های لوکس و با مساحت بزرگ مورد استفاده قرار می گیرد. اما اگر تصمیم دارید در خانه تان یک سونا بسازید باید بدانید این فضا دارای تاسیسات و زیر ساخت های مخصوصی است که حتما قبل از ساخت خانه باید به آن ها پرداخت. سونا را می توان در کنار فضای حمام هم مکان یابی کرد و با کمی تغییر در ساختار وان های حمام هم می شود از آن ها به عنوان جکوزی استفاده کرد.

البته باید بدانید که هر وانی قابلیت تبدیل شدن به جکوزی را ندارد و فقط برخی از وان ها این قابلیت را دارا هستند که تاسیسات مورد نیاز آن ها هم باید قبل از ساخت و ساز باید پیش بینی شود.

فضای سونای خشک و بخار نباید در کنار یکدیگر قرار بگیرند. این نکته بسیار مهمی است که باید در طراحی استخرها، سونا و جکوزی ها مد نظر قرار بگیرد. درب ورودی سونای خشک و سونای بخار باید فاصله مناسبی را از یکدیگر داشته باشند تا بر دما و کیفیت فضایی یکدیگر تاثیر گذار نباشند. می توان جکوزی ها را در فضای مکث سالن های سونا در نظر گرفت. قرار دادن یک کمد جدا گانه برای وسایل مورد نیاز سونا هم می تواند ایده خوبی باشد که بهتر است در طراحی مد نظر قرار بگیرد.

تفاوت متریال ها و قابلیت ترکیب کردن آن ها با هم یکی از مواردی است که در زیبایی طراحی دکوراسیون بسیار تاثیر گذار است. در طراحی سونا و جکوزی می توان رنگ قهوه ای چوب ها و گرمای ذاتی و دوست داشتنی آن را با کاشی های زیبایی که طرح ها و رنگ های متفاوتی دارند ترکیب کرد.

از ترکیب متریال ها گفتیم، شاید بد نباشد که این عکس را هم با بررسی کنیم، همان طور که در عکس بالا هم می بینید ترکیب شیشه و سنگ یکی از زیبا ترین ترکیب ها در طراحی دکوراسیون داخلی است. ظرافت و شفافیت شیشه در کنار سختی و صلابت سنگ ها تضاد دلنشینی را در فضا حکم فرما می کند و فضایی متعارف با مصادیق زیبایی شناسی را در اختیار شما قرار می دهد. در فضایی مانند جکوزی و یا سونا بهتر است از رنگ های روشن استفاده شود چرا که ای ن رنگ ها آلودگی را زود تر نشان می دهند و همین مسئله باعث می شود تا تمیزی فضا در اولویت باشد.

نکته مهم دیگری که در طراحی دکوراسیون داخلی سونا و جکوزی مهم است نورپردازی این فضا است. در چنین فضاهایی باید از سیستم های نورپردازی ای استفاده کرد که بتوان شدت و ضعف آن ها را کنترل کرد. شاید بعضی وقت ها احتیاج داشته باشید تا سونا و حمام شما کمی تاریک باشد تا آرامش بیشتری بگیرید، بعضی وقت ها هم دوست دارید که نور فضای داخلی شما از همیشه بیشتر باشد. ضمن این که این کار باعث می شود شما هر دفعه تجربه فضایی جدیدی را داشته باشید.

بهتر است برای سونای خشک در ورودی ای از جنس خود چوب هایی باشد که در طراحی داخلی آن استفاده شده است. این کار هدر رفتن انرژی را کاهش می دهد و راندمان فضایی را هم بهبود می بخشد.

وان ، جکوزی و تجهیزات حمام را بیشتر بشناسیم

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 335

فهرست مطالب شماره 335

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×