menu

ثبت آگهی رایگان

هر آنچه در مورد شیرآلات باید بدانید

اصولاً شیرآلات وسیله ای هستند که برای مهار کردن جریان و فشار سیالات به کار می رود. وظایف اصلی شیرهای صنعتی عبارت اند از قطع و وصل کامل جریان، جلوگیری از بازگشت مایعات و گازهای عبور کرده، تنظیم عبور مقدار موردنیاز مایعات و گازها، تنظیم و کنترل مقدار و فشار مایعات و گازها و کنترل و ایمن نگه داشتن دستگاه های تحت فشار. بنا به کاربرد، مصالحی که در ساخت شیر به کاربرده می شود، مختلف است. در کارهای ساختمانی شیرهای چدنی، برنزی، برنجی و گاهی استیل (SS) استفاده می شود.

به گزارش پیام ساختمان، در کارهای صنعتی مانند، نیروگاه ها، کارخانه های پتروشیمی، پالایشگاه ها، کشتی سازی و صنایع دارویی ـ غذایی، بسته به نوع سیالی که از شیر عبور می کند و با محیطی که شیر در آن قرار دارد، بدنه و دیگر اجزای آن را از فولاد کربنی، فولاد آلیاژی، فولاد زنگ نزن (Stainless Steel) می سازند.

شیرهای داخلی پرفروش هستند

​مینا داداش زاده، کارشناس فروش مصالح ساختمانی در مورد بورس و قیمت انواع شیر آلات گفت: شادآباد، پارک شهر، طالقانی مراکز اصلی فروش شیرآلات تهران محسوب می شوند. قیمت شیرها به خاطر نوع کار آیی و اندازه شیرها تعیین می شود. در حالت معمول، شیرهای کوچک تر قیمت کمتر و شیرهای بزرگ تر قیمت بالاتری دارند. البته رونق بازار شیرها مستلزم افزایش کیفیت و پیروی از استانداردهای نوین است.

وی ادامه داد: بیشتر مردم برای خرید شیرآلات به ظاهر جنس و نوع برند توجه دارند، درحالی که نوع برند به تنهایی کافی نیست. در بازار ممکن است برچسب ها تغییر کند و اجناس خارجی را به نام ایرانی یا برعکس بفروشند. اصل کار این است که خریداران شیر متخصص باشند و از قبل تحقیقات لازم را انجام داده باشند.

احمدرضا اکرامی، نمایندگی فروش چند برند شیرآلات ایران درباره جایگاه تولید شیرآلات ایرانی گفت: کشور ما نه تنها در تولید انواع شیرآلات خودکفا است بلکه رد پای برخی از برندهای ایرانی را می توان در اروپا جست وجو کرد.

وی ادامه داد: بزرگ ترین مشکل صنعت شیرآلات در کشور واردات بیش ازحد محصولات مشابه چینی است.

وی درباره عمر شیرآلات افزود: وقتی یک شیر نصب می شود تا زمان سلامت بلبرینگ ها کار می کند.

اکرامی درباره راه های شناخت شیرها گفت: کیفیت و قیمت شیر به وزن، نوع مواد به کاررفته در آن بستگی دارد و خریداران باید به این نکته توجه کنند با خرید شیرآلات بی کیفیت علاوه بر تعویض متعدد باعث تخریب ساختمان و ورود نم به پایه های ساختمان می شوند.

کدام شیر برای کجا؟

یک فعال در بخش خریدوفروش شیرآلات درباره خرید شیر ظرف شویی گفت: علاوه بر دقت در استاندار بودن کالا باید به آبکاری شیرظرفشویی نیز توجه داشت. از آنجا که تمام بخش های این شیر در معرض مستقیم آب است باید مواد آبکاری آن علاوه بر دوام در مقابل کلر و آهک مقاوم باشد. نکته مهم دیگر کاتریج داخلی (مغزی شیرآلات) شیر است که باید کیفیت خوبی داشته باشد، زیرا عمر مطلوب یک شیر مربوط به قسمت مغزی است.

وی دربارهٔ اندازه این شیرها عنوان کرد: بلندی شیر ظرف شویی مساله مهمی است که بسیاری از خریداران به آن توجه نمی کنند، شیرهای ظرف شویی باید بلند و حاوی قطعات مخصوص مانند سری متحرک و شلنگ ها باشند.

وی دربارهٔ خرید شیرآلات روشویی اظهار کرد: این شیرآلات باید علاوه بر آب کاری و کاتریج مناسب و باکیفیت باید اندازه و سایز استاندار داشته باشد تا فرد برای شستشو دچار مشکل نشود.

وی ادامه داد: از آنجاکه این شیرآلات در تمام مکان ها به طور مداوم استفاده می شود باید به صورت آسان و با یک اشاره باز و بسته شود. عظیمی دربارهٔ راهنمای خرید شیرآلات توالت نیز بیان کرد: این شیرآلات بهتر است از جنس آنتی باکتریال باشد.

شیرآلات کم مصرف، اولویت خرید

یک فروشنده محصولات متنوع شیرآلات با بیان این مطلب که بهترین شیرآلات شیرهایی هستند که فاکتور کم مصرف در آن لحاظ شده باشد گفت: در چند سال اخیر تولیدات سنسور دار یا همان چشمی توانسته است سالانه 500 لیتر آب در هر واحد صرفه جویی کند.

وی افزود: در میان شیرهای تولیدی شیرآلات جدیدی مورد استقبال قرارگرفته که با استفاده از فشار هوا می تواند میزان مصرف آب را به خصوص در حمام به حداقل برساند.

وی درباره خرید شیرآلات تأکید کرد: بهترین گزینه این است که قبل از دست به جیب شدن برای پرداخت صورتحساب خوب به کارخانه تولیدکننده شیر موردنظر و البته کشور سازنده یا واردکننده آن و خدمات پس از فروش و تضمین دقت کنیم، چون در صورت ایجاد مشکل اگر این عوامل برای شما وجود نداشته باشد ممکن است دچار دردسر شده و مجبور به تعویض کل شیر شوید.

عیوضی تصریح کرد: خریداران تا جایی که امکان دارد از خرید محصولات خارجی خودداری کنند، زیرا بسیاری از قطعات داخل این شیرآلات در کشور موجود نیست. اگر هم برای این اشخاص خرید کالاهای خارجی ضرورت دارد باید قبل از خرید به خوبی از سابقه شرکت واردکننده یا تولیدکننده شیر اطلاع کسب کنند و از خدمات پس از فروش آن شرکت آگاهی به دست آورند و پس ازآن اقدام به خرید کنند.

نصب و کاربرد آسان

یک کارشناس فروش یک برند شیرآلات با بیان این مطلب که مهمترین مساله در خرید شیرآلات نصب و کاربرد آسان آن است گفت: با توجه به تنوع گسترده بازار فروش شیرآلات ساختمانی، بدون تردید برخی طرح ها دارای لوازم و تجهیزات جانبی هستند، مثل شیرآلاتی که هم زمان قابلیت اتصال به سیستم تصفیه آب رادارند یا آنها که برای پر کردن ظروف، شیری مجزا کنار سینک برایتان مهیا کرده اند.

وی تصریح کرد: هرکدام از این امکانات قرار است برای افراد راحتی و آرامش به ارمغان بیاورد، اما اگر این قطعات و لوازم جانبی دچار نقص شده به همان میزان که قرار بوده آسایش شمارا فراهم کنند، موجب ناراحتی و ایجاد دردسر برایتان خواهند شد؛ بنابراین بهتر است برای خرید شیرآلات به نحوه نصب آن ها نیز توجه ویژه داشته باشید، چون ممکن است متخصص تعمیر و نگهداری شرکت تولیدکننده آن زمانی که شما نیازمند خدمات هستید فرصت رسیدگی به مشکل را نداشته باشد.

وی افزود: بهتر است خریداران حتی الامکان از خرید شیرهای تزیینی و نگین دار خودداری کنند، زیرا هزینه نگهداری و تعمیر این شیرآلات به مرورزمان بسیار بیشتر از خرید خود آنهاست.

معیار انتخاب شیرآلات خوب

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 335

فهرست مطالب شماره 335

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×