menu

ثبت آگهی رایگان

نکات مهم در تعویض پنجره های قدیمی با پنجره upvc

نکات-مهم-در-تعویض-پنجره-های-قدیمی-با-پنجره-upvc

پنجره با داشتن سهم مهمی در اتلاف انرژی در ساختمان و واحد مسکونی نقش عمده ای را در این زمینه ایفا می کند. در کشور ما به علت وجود پنجره های قدیمی ازجمله آهنی، چوبی و آلومینیومی ، اتلاف انرژی بسیاری را شاهد هستیم و ورودی بسیار مناسبی برای صداهای مزاحم در واحد ساختمانی می باشند و حتی به علت آب بند و هوابند نبودن این پنجره های قدیمی هزینه های جانبی ازجمله نظافت را به مالکین و خانواده ها تحمیل می کنند.

متأسفانه عمدتاً در بحث ساختمان های نوساز به علت درخواست سازندگان، پائین آوردن هزینه های مالی مقوله اول است و درنتیجه آن استفاده از متریال اکونومی و سطح پائین و ارزان قیمت (اعم از پروفیل پنجره UPVC ، یراق و شیشه دوجداره دستی) شیوع پیدا می کند که عمدتاً به علت عدم علم و آگاهی مردم و خریداران به این مسئله توجهی نمی شود و تنها این کلمه از جانب سازندگان مطرح می شود که در ساختمانی که ساخته اند پنجره دوجداره با شیشه دوجداره استفاده شده است و این جمله حسن ختامی است در مبحث اتلاف انرژی در ساختمان!

اما کم کم باگذشت زمان پنجره های نصب شده مشکلات خود را نشان داده و دچار استهلاک فراوان می شوند که در آن می توان به افت و حتی تغییر رنگ پنجره UPVC ، بخار وعدم عایق بودن شیشه دوجداره، شکسته شدن لولاها و قطعات یراق و رگلاژ نبودن پنجره ها و عدم امکان رگلاژ مجدد پنجره دوجداره upvc اشاره کرد و درنهایت مالکان به این نتیجه می رسند که پنجره فعلی اصلاً نمی تواند مباحث پیشگیری از اتلاف انرژی ، کاهش صداهای مزاحم و حذف گردوغبار را آن طور که باید و شاید انجام دهد.

متأسفانه باز به همان علت عدم آگاهی مردم از پنجره دوجداره upvc استاندارد مجدداً در بحث تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc از همین گونه پنجره با متریال بی کیفیت استفاده می شود و در آینده باز همان مشکلاتی که در بالا ایراد شد در این واحدهای مسکونی به وجود می آید.

اگر مالک واحد مسکونی که در آن زندگی می کنید هستید بهتر است باکمی تحقیق و حتی هزینه بیشتر در تعویض پنجره های قدیمی منزل خود از پنجره دوجداره upvc استفاده کنید تا یک عمر برای شما ماندگار باشد و بتوانید از مزایای آن به طور دائم استفاده کنید.

مطمئن باشید پنجره دوجداره upvc استاندارد با متریال استاندارد در طول زمان کلیه هزینه های خود را در قالب پایین آوردن هزینه های انرژی و نظافت جبران خواهد کرد ولی در تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc با متریال سطح پائین شما دچار مشکلاتی که در قبل ایرادشده است می شوید و چه بسا مجبور به پرداخت هزینه مجدد جهت اصلاح مشکلات پنجره دوجداره upvc تعویض شده می شوید.

در این مقاله قصد داریم شمارا با مباحث ، استانداردها و چگونگی بهتر انجام دادن تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc آشنا کنیم تا بتوانید بهترین انتخاب را در انجام این کار داشته باشید. واقعیت قضیه اینجاست که عمده هنر یک شرکت تولیدکننده پنجره UPVC در بحث تعویض پنجره های قدیمی معلوم می شود به طوری که:

1-اندازه گیری بسیار دقیق لازم است چون عموماً به علت گذشت زمان و فشار وارده مصالح ساختمان بر روی پنجره قدیمی ممکن است دارای ابعاد مختلفی در چند نقطه در ارتفاع و عرض پنجره شاهد باشیم و اگر به این مسئله درست دقت نشود ممکن است بعد از جداسازی پنجره قدیمی پنجره دوجداره upvc تولیدشده بزرگ و یا حتی کوچک باشد که در اینجا محل نصب پنجره جدید مدتی بدون پنجره خواهد بود تا پنجره با اندازه درست تولیدشده و به محل نصب برسد و این در حالی است که منزل مسکونی در حال سکونت است و یا ممکن است آن تولیدکننده اشتباهات مربوط به اندازه گیری خود را بر گردن وضعیت موجود انداخته و با چسب و فوم و انواع روش ها اقدام به رفع ایراد خود نماید، در این صورت شما هرگز پنجره عایق و استانداردی نخواهید داشت.

2- اجرا کردن طرح پنجره دوجداره upvc با همان طرح پنجره قدیمی چه ازنظر ظاهر، رنگ و شکل کلی تا در ساختمان تضادی در نما پیدا نشود که این مسئله نیاز به تخصص و هنر طراحی و امکانات تولید استاندارد دارد.

3- یکی از مهم ترین مسائل انتخاب پروفیل مناسب جهت اجرای بحث تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc است و باید مشخص گردد که از چه پروفیلی استفاده شود تا زائده های پنجره قدیمی کاملاً پوشانده شود و درنهایت شما از پنجره قدیمی هیچ زائده ای را نبینید.

لازم به ذکر است که عمدتاً دیده می شود در تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc از همان پروفیل هایی که در ساختمان های نوساز استفاده می شود بهره گرفته می شود و درنهایت شما با یک پنجره دوجداره upvc مواجه خواهید بود که در کناره های آن زائده های پنجره قبلی رؤیت می شود که می تواند بسیار زننده باشد و حتی طراحی واحد مسکونی شمارا خراب کند.

پس اول داشتن تخصص در کارشناسی و اندازه گیری و بعد در اختیار داشتن انواع پروفیل های استاندارد بسیار حائز اهمیت است زیرا با توجه به تنوع و انواع پروفیل در پنجره های قدیمی اعم از آهن و چوب و آلومینیوم می تواند پروفیل upvc مصرفی در تعویض پنجره قدیمی متغیر گردد.

4- پنجره باید طوری طراحی گردد که استفاده از آن برای مالک یا ساکنین بسیار آسان باشد به طوری که بعد از تعویض پنجره های قدیمی با پنجره دوجداره upvc دچار مشکلات کاربری نشود ازجمله باید کلیه مسائل ایمنی،حفاظتی و نحوه چگونه باز شدن پنجره ها در هر اتاق، آشپزخانه، بهارخواب بررسی و کارشناسی گردد.

قبل از اینکه سراغ مبحث متریال مصرفی در پنجره دوجداره UPVC برویم بسیار حائز اهمیت است که این مسئله را گوشزد کنیم تا از فرایند تولید تمام صنعتی پنجره در کارخانه تولیدی با ماشین آلات استاندارد و معتبر اطمینان حاصل کنید. پنجره دوجداره UPVC به علت ذات مواد مصرفی خود در تولید دارای استانداردهای بسیار زیادی است ازجمله برش استاندارد، جوش استاندارد، سوراخ کاری استاندارد و تمیزکاری استاندارد و ...

پنجره دوجداره UPVC اگر در ماشین آلات ضعیف تولید شوند ماهیت اصلی خود را از دست می دهند و در مدت زمان این مسئله آشکاراتر خواهد شد کما اینکه متأسفانه در بازار فعلی پنجره هایی باکیفیت پائین به علت استفاده از ماشین آلات ارزان و غیراستاندارد دیده می شود. حال به نکاتی درباره متریال استاندارد یک پنجره دوجداره upvc اشاره می کنیم:

حتماً در زمان انتخاب پنجره خود از استانداردها معتبر و بیمه پروفیل upvc پنجره خود اطمینان داشته باشید تا در آینده دچار مشکلاتی ازجمله افت پنجره، تغییر رنگ نشود و همیشه پنجره شما محفوظ از مشکلات ناشی از بی کیفیتی پروفیل پنجره دوجداره upvc باشد.

از استاندارد بودن یراق آلات پنجره دوجداره upvc خود حتماً آگاهی پیدا کنید. متأسفانه استفاده از یراق آلات اکونومی با دستگیره های معمولی و لولاهای معمولی غیرقابل تنظیم و رگلاژ به علت پائین آوردن قیمت پنجره به شدت گسترش یافته است که بعدها پنجره دوجداره upvc شما دچار مشکلاتی ازجمله افت لنگه ها و خارج شدن پنجره از رگلاژ خواهد شد که قاعدتاً به علت استفاده از این یراق آلات نامرغوب امکان رفع عیب وجود ندارد و انتظارات شما از یک پنجره عایق دوجداره upvc برآورده نخواهد شد. بنابراین حتماً مطمئن باشید در پنجره های شما کلیه قطعات یراق ازجمله دستگیره استاندارد، لولاهای قابل تنظیم، قفل ایمنی حالت مورب (TILT) و .. استفاده شده باشد.

در پنجره های دوجداره UPVC حتماً از شیشه های صنعتی دوجداره همراه با گاز آرگون استفاده کنید. متأسفانه به علت عدم آگاهی مردم شیشه های دستی و یا نیمه صنعتی به مشتریان به عنوان شیشه تمام صنعتی عرضه می گردد.

پنجره UPVC

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 289

فهرست مطالب شماره 289

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×