menu

ثبت آگهی رایگان

مهرویلا

گروه معماری و طراحی مهرویلا

شهر : ساری

خروج از ایستایی، با تلفیق معماری ایران و معماری مدرن
نسیم علی نژاد از کودکی به دلیل شغل پدرش که پیمانکار ساختمان بود، با ساخت و ساز، طراحی داخلی و معماری آشنا شد.

خروج-از-ایستایی-با-تلفیق-معماری-ایران-و-معماری-مدرن
این آشنایی موجب شد تا او به استعداد درونی خود که حاکی ازعشق و علاقه ای وافر به کار طراحی داخلی ساختمان بود، پی ببرد. از این رو در همان سالهای نخست ورودش به بازار کار، عزم خود را جزم کرد تا با بها دادن به عشق و استعداد درونی اش، در رشته معماری و طراحی داخل ساختمان مشغول به کار شود.

نسیم علی نژاد، معمار جوانی که بر این باور است، روند حرکت و پیشرفت معماری سنتی ایران از یکصد سال قبل متوقف شده و هیچ تغییری نکرده است، می گوید: بزرگترین هدفم در عرصه معماری، ارتقای جایگاه معماری ایران از طریق به روز کردن آن با بکار گیری آخرین روش ها ومتدهای معماری روز جهان است.

وی که در یک روز گرم تابستان بنا بر درخواست مصاحبه نشریه پیام ساختمان در گفتگویی صمیمی با خبرنگار ما از دل مشغولی های خود در حوزه معماری ایرانی میگفت، ادامه داد: به نظر من معمار نباید سبک ذهنی خاصی در زمینه طراحی داشته باشد چرا که سبک های مختلف، حرف های مختلفی هم برای بیان مطالب و هدایت انسان ها دارند.

وی افزود: درگیر بودن در یک سبک خاص، مانع پیشرفت کلی در زمینه معماری و طراحی می شود.همچنین در ارتباط مناسب با کارفرما و تامین نظر ایشان نیز، اشکال ایجاد می کند.

این معمار جوان با اشاره به اینکه سبک و سلیقه معماری به سبک و سلیقه ی مورد نظر کارفرما بستگی دارد، اظهار داشت: در واقع این سبک و سلیقه مورد علاقه کارفرماست که براساس آن سبک طراحی برای هر بنا و ساختمانی مشخص می شود.

وی تاکید کرد: البته من به عنوان یک معمار و طراح داخلی تمام تلاشم در ایجاد آشتی بین انسان ها و طبیعت است. چرا که آشتی با نور و طبیعت باعث بهبود شرایط روحی و آرامش درونی انسان ها خواهد شد.

این فعال عرصه معماری کشورمان در پاسخ به این پرسش که تا چه اندازه مواد اولیه و متریال ها جهت دهنده و تعیین کننده معماری و طراحی داخلی ساختمان هستند، اظهار داشت: در حال حاضر متریال ها بسیار متنوع و با کیفیت های مختلف هستند. در این زمینه نوع طرح پیشنهادی، دیدگاه و سلیقه مشتری و نیز میزان هزینه ها در تعیین نوع متریال، دخالت دارند.

علی نژاد با بیان اینکه متاسفانه یکی از چالش های معماری معاصر ایران این است که طراحی داخلی به شکل آکادمیک و اصولی کمتر ارائه می شود، تصریح کرد: در حال حاضردر عرصه معماری برخی افراد بدون دانش کافی وارد می شوند که این مسئله موجب افت روند اصولی طراحی شده و نتیجتا در سلیقه و نگرش مردم تاثیر منفی می گذارد.

به گفته این معمار جوان، یکی از اهداف طراحی و معماری داخلی افزایش فضاهای مفید و کاربردی در هر بنایی است، موضوعی که بیشتر مردم از آن آگاهی ندارند و همین عدم آگاهی موجب می شود که گاها معماری و طراحی داخلی به شکلی نادرست و غیر اصولی انجام شود و در نتیجه این روند علاوه بر ایجاد مشکلاتی در ساختمان و بنای داخلی، هزینه های گزافی را نیز به پیمانکار و مشتری تحمیل کند.

وی گفت: من همیشه سعی کردم قبل از پذیرش درخواست مشتری، نخست به وی مشاوره بدهم که بر اساس فضا و هزینه ای که می خواهد پرداخت کند، چه نوع معماری و با چه سبکی، بهترین انتخاب برای منزل یا محل کار وی خواهد بود.

علی نژاد با بیان اینکه معماری ایرانی بسیار فراتر از واژه ی المان است، گفت: معماری ایرانی یک سبک به نام و شناخته شده در عرصه جهانی است. این سبک با متریال ها، نقوش و رنگ های خاص به جهان معرفی شده و معماران مشهوری چون معمار لرزاده و... دارد که دراین زمینه فعالیت های مفید زیادی داشته اند.

علی نژاد که در لابلای گفته هایش، دل مشغولی و تب و تابش برای ارتقا و پویایی معماری ایران به خوبی قابل درک است، تاکید می کند که در طول این سالها همیشه سعی در رشد و تلفیق معماری ایرانی با معماری های مدرن جهانی داشته است و در بعضی از پروژه ها با استفاده از اصول معماری ایرانی و متریال های مورد استفاده در اجرای معماری به شکل نوین با ترکیبی پارامتریک و یا مدرن، موفق به ایجاد طرح های خاص و زیبا شده است.

وی ادامه می دهد: از یکصد سال گذشته مطالعه سیر تکاملی معماری اصیل ایرانی نشان می دهد که این سبک شهیر معماری، دچار یک روند ایستایی شده که این روند در صورت تلفیق معماری ایرانی با معماریهای مدرن و پیشتاز جهانی، می تواند از حالت ایستایی خارج و به پویایی تبدیل شود.

#طراحی_و_اجرای_دکوراسیون_(نما_و_داخلی)

گفت و گو با مهرویلا

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×