menu

ثبت آگهی رایگان

پیمانکار-ساخت-استخر-در-قم

پیمانکار ساخت استخر در قم

شهر : تهران

قیمت : 14,000 ريال

ENG POOL GROUP

گروه مهندس استخر
مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ، ساخت
تعمیر ، بازسازی و نوسازی کامل پروژه های :
استخر شنا : خصوصی و عمومی
آبنما ، جکوزی ، مجموعه پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی
اتاق ماساژ ، تونل مه ، حمام سنتی
سونا خشک ، سونا بخار ، سونا برف ، سونا نمک
در ایران و کشورهای همجوار

پنج راه حل جهت بهینه سازی مصرف انرژی استخرهای شنا
1 تعمیر لوله کشی ناکارآمد
اکثر مصرف کنندگان گاهی اوقات با پرداخت هزینه های گزاف در سیستم لوله کشی و بازسازی استخر خود باز هم به نتیجه مطلوب در کاهش مصرف انرژی نمی رسند . در برخی موارد سیستم لوله کشی تصفیه استخر تبدیل به اژدهایی از اتصالات و زانوهای 90 درجه شده است ، اما واقعیت امر این است که از بین بردن چرخش در سیستم لوله کشی بهترین راه حل جهت کاهش مصرف انرژی و تنش های هیدرولیکی است.
استفاده از زانویی های 45 درجه به جای زانویی های 90 درجه که دارای 60 درصد سطح محدود کننده کمتری هستند ، یکی از بهترین گزینه های طراحی و اجرای سیستم لوله کشی می باشد . همانطور که میتوان به جای پمپ تصفیه تک سرعته از یک پمپ با سرعت متغیر و دور موتور پایین تر استفاده نمود.
2 انتخاب مناسب ترین پمپ تصفیه
مهمترین نکته در انتخاب پمپ های تصفیه دقت به نمودار هد و دبی پمپ ها می باشد. متاسفانه در طراحی پمپ های تصفیه دبی کاری و افت فشار در نقطه کاری بالاتر از میزان واقعی در نظر گرفته می شود. و همین امر باعث افزایش میزان مصرف انرژی خواهد شد . بنابراین اولین و مهمترین امر محاسبه دقیق دبی کاسه استخر و افت فشار در نقطه های کاری بوده و سپس با توجه به نمودارهای افت هد شرکت های سازنده پمپ های تصفیه ، انتخاب مناسب ترین پمپ اولین گام اساسی در طراحی سیستم تصفیه می باشد.
3 استفاده از پمپ های با دور متغیر
اولین موردی که توسط مشاوران جهت بهینه سازی مصرف انرژی توصیه می شود استفاده از پمپ های با دور متغیر است. این در حالی است که در نگاه اول خریداری این پمپ ها و یا استفاده از اینورتور یک هزینه اضافی به نظر می آید ، اما به مرور زمان این هزینه اولیه در مقابل هزینه انرژی های مصرف شده کاملا ناچیز خواهد بود.
برای درک راحتر این موضوع دقیقا می توان پمپ های تصفیه را با لامپ های روشنایی مقایسه کرد.
به عنوان مثال اگر پمپ تصفیه تک سرعته 8 ساعت در روز روشن باشد معادل 16عدد لامپ روشنایی که به مدت 8 ساعت روشن است ، در نظر گرفته می شود و در صورت استفاده از پمپ با دور متغیر همین سناریو معادل روشنایی 2 الی 4 عدد لامپ به مدت 8 ساعت خواهد بود.
4 تعویض تجهیزات قدیمی با تجهیزات جدید
راندمان الکتریکی تجهیزات تصفیه خانه و موتور خانه ها بنا به کارکرد به مرور زمان کاهش میابد . هیچ وسیله الکتریکی پس از چند سال کارکردن به هیچ وجه با روز اول نصب خود از لحاظ راندمان برقی قابل مقایسه نخواهد بود. موتورهای الکتریکی پمپ های تصفیه در حال حاضر در بالاترین راندمان الکتریکی خود ساخته می شوند.
همچنین به عنوان مثال هیترهای گازی که در قدیم با 87 درصد راندمان حرارتی ساخته می شدند در حال حاضر با 82 درصد راندمان تولید می شوند.
5 استفاده از تجهیزات هیدرولیکی با افت فشار پایین
تجهیزات جدید به گونه ای ساخته می شوند که کمترین افت فشار ممکن را در خطوط لوله کشی انتقال آب ایجاد کند ، همچنین در طراحی های جدید تجهیزاتی که ممکن است از مدار خارج شوند و مجددا به کار گیری شوند حتما باید به صورت By Pass در خط بسته شوند.

#استخر_سونا_جکوزی

گفت و گو با مهندس استخر

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×