menu

ثبت آگهی رایگان

ساخت-استخر-در-کامرانیه

ساخت استخر در کامرانیه

شهر : تهران

قیمت : 140,000 ريال

NAQIBSAZEH GROUP

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه
مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ، تجهیز و اجرای کامل پروژه های :
استخر ، آبنما ، جکوزی ، پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی
اتاق ماساژ ، تونل مه ، حمام سنتی ، حمام ترکی
سونا خشک ، سونا بخار ، سونا برف ، سونا نمک
در ایران و کشورهای همجوار

گروه بازرگانی نقیب سازه
واردات ، مشاوره ، محاسبه ، فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات کامل پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

ساخت استخر شنا؛ مقایسه تأسیسات بتنی، روکش وینیل و فایبرگلس

متوسط​​ چهارچوب زمانی ساخت استخر بتنی: 3 تا 6 ماه

(برخی از پروژه ها و سازندگان، سریع تر و برخی کندتر خواهند بود)

این مرحله برای هر سه نوع استخرهای درون زمینی مشابه است. زمین، حفاری می شود و خاک حاصل از آن، یا به خارج از سایت منتقل می شود و یا در محل، مورداستفاده قرار می گیرد.
بتن، دارای مقاومت فشاری بسیار بالایی است؛ به این معنی که در برابر نیروهای خردکننده، مقاوم است. درعین حال دارای مقاومت کششی نسبتاً پایینی است؛ به این معنی که به طور طبیعی، به خوبی منعطف یا خم نمی شود. افزودن فولاد به سازه های بتنی (مانند استخرهای شنا) توانایی سازه را برای انعطاف‏پذیری و حرکت با محیط اطراف، افزایش می دهد. قفسی از جنس میله های فولادی که آرماتور (میلگرد) نامیده می شوند، به هم بسته شده و درنهایت در بدنه بتنی قرار داده می شوند. آرماتوربندی، یک شبکه مقاوم ایجاد کرده و به جلوگیری از شکست ساختاری کمک می کند.
قبل از اجرای بدنه بتنی، لوله های لازم برای گردش آب استخر نصب می شوند. بیشترِ این لوله کشی، قبل از مرحله فولاد، نصب می‏شود؛ بااین حال، برخی از آن توسط فولاد، نگهداری می شود و پس ازآن نصب می گردد. این لوله کشی باید در هنگام اجرای بدنه بتنی، پوشیده شده و تحت آزمون فشار قرار گیرد.
تا این مرحله، پروژه احتمالاً برای چند روز تا دو هفته در جریان بوده است و اکنون زمان آن است که بدنه استخر در جای خود قرار بگیرد. اصطلاحات Gunite و Shotcrete دو فرآیند متفاوت مورداستفاده برای اجرای بدنه بتنی را توصیف می کنند؛ اما در پایان روز، هر دو فرآیند، استخرهای بتنی تولید می کنند. در طول این مرحله، بتن با یک نازل به محل، پاشیده می شود؛ سپس با استفاده از تیغه ها و ماله های صاف، شکل می گیرد. این فرآیندِ جذاب، طولانی، پُرسروصدا و دارای کثیف‏کاری است. اغلب برای جلوگیری از پاشش زیاد از مناطق ترواش‏کننده اطراف، صفحات پلاستیکی نصب می شوند.

بسیاری از مردم به اشتباه بر این باورند که بتن «خشک می شود»؛ اما درواقع، همان طور که سفت می شود، عمل می آید. عمل‏آمدن، فرآیندی است که در آن مولکول های خاصی در سیمان، با آب، هیدراته می شوند. هرچه بتن بیشتر هیدراته شود یا عمل آید، قوی‏تر می شود. 28 روز طول می کشد تا عمل‏آمدن کامل برای بتن حاصل شود و بهترین عمل‏آوری هنگامی حاصل می شود که به سطح آن، آب داده شود؛ درنتیجه، توصیه می شود که بدنه بتنی استخر، روزی دو تا سه بار در طول دوره 28 روزه، آب‏پاشی شود.

این مرحله، یک فرآیند مهم است و باید موردتوجه قرار گیرد. محصولات آب بندی، بدنه استخر را رخنه‏گیری می کنند و از عبور آب از سازه، جلوگیری می کند. قسمت های ناهموار بدنه، صاف شده، کل سطح تمیز می شود، مواد ضد آب اسپری شده و یا بر روی سطح، غلتانده می شوند.

ازآنجاکه سطح استخرهای بتنی متخلخل است و در خط آب، در معرض لکه گذاری قرار دارد، بالای دیواره استخر نیاز به کاشی کاری دارد.
هره‏بندی عبارت است از حاشیه‏گذاری بتنی یا سنگی در اطراف محیط استخر که انتقال از استخر به پاسیو را فراهم می کند.
کاشی کاری و هره‏بندی نوعاً هم زمان توسط یک گروه یا پیمانکار انجام می شوند.

اکنون که بدنه استخر تااندازه ای تمام شده به نظر می رسد، زمان آن است که پاسیوی اطراف آن، نصب شود. در طول این مرحله، بستر زیر منطقه پاسیو، با جاگذاری و فشرده سازی سنگ، آماده می شود. سپس پاسیو که نوعاً از جنس بتن، سنگفرش و یا سنگ طبیعی است، نصب می شود.

مرحله نهایی ساخت، پرداخت سطح داخلی استخر است. این کار معمولاً با اندودکاری انجام می شود که ترکیبی از سیمان، ماسه، پودر سنگ مرمر، رنگ دانه و آب است. این ماده از طریق یک شلنگ، بر روی بدنه استخر پاشیده می شود و سپس ماله کشی شده تا یک سطح پرداخت مسطح حاصل شود. پرداخت های دیگری مانند Pebble-Tec (نوعی سنگ دانه برای پرداخت استخر) یا Diamond Brite (مخلوطی از کوارتز، سیمان و کوارتز رنگی و … برای پرداخت استخر) به روش مشابه، بر روی سطح مالیده می شوند؛ اما پس از ماله کشی، کرِم روی سطح، برداشته می شود تا سنگ دانه تزئینی درون مخلوط، آشکار شود. هنگام پُرکردن یک استخر بتنی، حتماً به یاد داشته باشید که هرگز جریان آب را تا زمانی که به خط کاشی برسد، متوقف نکنید؛ زیرا این امر می تواند یک حلقه ی وانی‏شکل (Bathtub Ring) بر جای بگذارد که پاک‏کردن آن مشکل خواهد بود.

ازآنجاکه سطح اندود، تحت عمل آوری به مدت 28 روز قرار نگرفته است، مستعد آسیب و ایجاد لکه در اثر آبی است که به درستی موازنه شیمیایی نشده است؛ درنتیجه پس از راه اندازی اولیه، بسیار مهم است که شیمی آب، به طور روزانه بررسی و موازنه شود. استخر باید همچنین حداقل در 10 روز نخست پس از پُرکردن، دو بار در روز بُرس‏زنی شود تا گردوغبار اندود از سطح پاک شود. گرمایش استخر تا زمان حذف تمام گردوغبار اندود، نباید شروع شود. همچنین کلرزنی حداقل برای 48 ساعت نباید انجام شود. شناگران و حیوانات خانگی تا متعادل‏شدن آب باید از ورود به استخر پرهیز کنند. حتماً دستورالعمل های کتبی ویژه ای را برای راه اندازی یک استخر بتنی از منابع قابل اعتماد تهیه کنید.

#استخر_سونا_جکوزی

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×