menu

ثبت آگهی رایگان

ساخت-استخر-در-ازگل

ساخت استخر در ازگل

شهر : تهران

قیمت : 40,000 ريال

NAQIBSAZEH GROUP

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه
مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ، تجهیز و اجرای کامل پروژه های :
استخر ، آبنما ، جکوزی ، پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی
اتاق ماساژ ، تونل مه ، حمام سنتی ، حمام ترکی
سونا خشک ، سونا بخار ، سونا برف ، سونا نمک
در ایران و کشورهای همجوار

گروه بازرگانی نقیب سازه
واردات ، مشاوره ، محاسبه ، فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات کامل پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

محاسبات بار استخر شنا

این بحث، اشاره به منبع بار رطوبتی در محوطه سالن استخر و اثرات مضر بالقوه آن، در صورت عدم کنترل دارد.
منبع بار رطوبتی

استخرهای داخلی در معرض سه منبع اصلی رطوبت هستند:
1٫ تبخیر آب استخر
2٫ تهویه هوا
3٫ افراد
اختلاف فشار بخار بین آب استخر و هوا باعث تبخیر پیوسته می شود. فشار بخار آب و هوا بر اساس درجه حرارت هر یک از آن ها و تفاوت دما در آن ها، تغییر می کند. نرخ تبخیر، با افزایش دمای آب در ارتباط با دمای هوا، افزایش می‏یابد. میزان فعالیت افراد در سطح آب نیز میزان تبخیر را افزایش یا کاهش می دهد.
در طول ماه های تابستان، تهویه هوایی که به فضا وارد می شود، روی بار رطوبتی فضا ـ بسته به موقعیت آب وهوایی ـ اثرگذاری دارد.
حضور افراد تماشاگر در اطراف استخر نیز باعث افزایش رطوبت فضا می شود. این بار رطوبتی، معمولاً در استخرهای مسکونی، کم است، اما در جایگاه تماشاچی ها نسبتاً قابل توجه است.

مسائل مرتبط با رطوبت
هوا همچون سایر گازها، تحت حرارت، با افزایش حجم مواجه بوده و با سردشدن، حجم آن کاهش می یابد. این انبساط یا انقباض که با تغییر دما رخ می دهد، درصد رطوبت هوا را کاهش یا افزایش می دهد. به عبارت دیگر، با انبساط هوا، توانایی آن در حفظ رطوبت، افزایش می یابد. برای میزان رطوبت معین، درصد رطوبت به حجم هوا (رطوبت نسبی) با گرمایش هوا، کاهش می یابد.

میعان
میعان، یکی از دشمنان اصلی استخرهای سرپوشیده است. با رخ‏ دادن میعان در سطوح سازه، به آن آسیب رسیده و غذا برای رشد قارچ ها و باکتری ها فراهم می شود.
میعان قابل مشاهده، هنگامی ظاهر می شود که دمای سطح، به زیر نقطه شبنم فضای داخلی می رسد (شکل 1). در بیشتر محیط های استخر، این نقطه شبنم در محدوده 58 تا 66 درجه فارنهایت است. دمای سطح را می توان با استفاده از این رابطه محاسبه کرد:


· Ts : دمای سطح
· Ti : دمای محیط داخلی
· K : ثابت 68/0 برای سطح عمودی
· R : کمیت پنل سازه
· To : درجه حرارت بیرون

با توجه به این که پنجره ها مهم ترین عامل ایجاد میعان در این محیط هستند، ما تنها به این جزء سازه نگاه می کنیم. بااین حال، فرایند مشابهی را می توان برای سایر اجزای ساختمان استفاده کرد. پنجره ها معمولاً کمیت R ندارند؛ بلکه با مقادیر U دسته‏بندی می‏شوند. U به صورت معکوس R به کار می رود.

مقادیر U منتشرشده پنجره ها، برای کل سازه پنجره ها بوده و مقدار U برای هر جزء پنجره را نشان نمی دهند. به همین دلیل توصیه می شود 5 درجه فارنهایت به دمای سطح محاسبه شده، اضافه گردیده و از این مقدار برای نقطه شبنم استفاده شود. این موضوع بدان معنی است که برای جلوگیری از میعان قابل مشاهده، تمام سطوح در یک محیط استخر سرپوشیده باید بالاتر از 63 تا 71 درجه فارنهایت نگهداری شوند.

اگر درصد رطوبت نسبی (%RH) به عنوان مرجع در نظر گرفته شود، نمودارهای 1، 2 و 3، درصد رطوبت نسبی در میعان سطح برای مقادیر مختلف U در فضای داخلی با دمای 76، 82 و 86 درجه فارنهایت با دمای خارجی 25، 0 و 25- درجه فارنهایت را نشان می دهد.

#استخر_سونا_جکوزی

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×