menu

ثبت آگهی رایگان

سرویس-تعمیر-و-نگهداری-استخر-در-مهرشهر

سرویس تعمیر و نگهداری استخر در مهرشهر

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

DR POOL GROUP

گروه دکتر استخر
مشاوره ، بازدید ، کارشناسی
بازسازی ، نوسازی ، زیباسازی
عیب یابی ، سرویس دوره ای
کنترل ، تعمیر و نگهداری پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، جکوزی آبنما
تونل مه ، حمام سنتی ، حمام ترکی
سونا خشک ، سونا بخار ، سونا نمک ، سونا برف در ایـران

پمپ تصفیه استخر می بایست چند ساعت روشن باشد؟
حداقل تعداد ساعات مورد نیاز برای روشن بودن پمپ تصفیه استخر، به عوامل متعددی از جمله حجم استخر، دبی پمپ، مقدار آشغال، گرد و خاک و همچنین آلودگی موجود در آب بستگی دارد. بررسی این عوامل و به تبع آن، حداقل زمان مورد نیاز برای روشن نگه داشتن پمپ، برای هر استخری متفاوت بوده و مسئول نگهداری استخر لازمست تا این مقدار بهینه را با توجه به پارامترهای مختلف پیدا کرده و برنامه روشن بودن و در مدار قرار گرفتن پمپ تصفیه استخر را بر آن مبنا تنظیم نماید.
یک قاعده تجربی که از قدیم وجود داشته این است که پمپ می بایست حداقل هر روز به اندازه ای که یکبار آب استخر را تعویض کند، روش باشد. البته در این پیشنهاد، دقت لازم در خصوص بسیاری از پارامترها در نظر گرفته نشده است.
روشن بودن پمپ تصفیه استخر، باعث تأمین شدن چند هدف می شود :
- اولین هدف، رساندن افزایش مقدار کلر آزاد (Free Chlorine) استخر به مقدار دلخواه (بین 1 تا 3 ppm) است. در استخر هایی که از کلر مایع، پودر و یا قرص کلر استفاده می کنند، حدود 30 دقیقه زمان میبرد تا کلر اضافه شده، توسط پمپ در آب استخر سیرکوله و توزیع شود. در استخرهایی که از کلرزن نمکی استفاده می کنند، این مدت زمان بسته به نوع دستگاه کلرزن نمکی، بیشتر خواهد بود.
- هدف دوم، تمیز و شفاف کردن آب بوسیله حذف آشغالها و ذرات معلق توسط فیلتر استخر است. مدت زمان مورد نیاز برای روشن بودن پمپ جهت رسیدن به این هدف، بستگی به سلیقه فرد مالک استخر دارد.
- در صورتیکه وسیله گرمایش استخر (مانند مبدل، هیتر گازی و یا پکیج گرمایشی استخر) در مدار تصفیه قرار گرفته باشد، روشن بودن پمپ تصفیه باعث گرمایش آب استخر نیز خواهد شد. البته در بسیاری از موارد، مدار گرمایش استخر از مدار تصفیه جدا در نظر گرفته می شود.
تجربیات و آزمایش های مختلف نشان داده است که معمولاً مدت زمان لازم برای توزیع مناسب کلر، گردش آب و تمیز شدن آب استخر حدود 4 ساعت به طول می انجامد. بنابراین توصیه می شود که در صورت استفاده از پمپ تک سرعته، آنرا 4 ساعت، و در صورت استفاده از پمپ دو سرعته یا دور متغیر که در سرعت پاینتری امکان عملکرد دارند، مدت 8 ساعت پمپ روشن بوده و سپس خاموش شود. پس از خاموش شدن پمپ، کیفیت آب استخر را بررسی کنید.
در صورتیکه هنوز با کیفیت مد نظر شما فاصله دارد، مدت زمان روشن بودن پمپ را افزایش دهید تا به مقدار بهینه مطابق سلیقه شما برسد.
البته ، در برخی مواقع لازمست تا مدت زمان روشن بودن پمپ تصفیه را افزایش داد. از جمله در زمان بازگشایی استخر در فصل جدید، زمان راه اندازی استخر جدید و یا هنگام مشاهده رشد جلبک در استخر. لذا تنها در زمانی می بایست مدت زمان روشن بودن پمپ استخر را کاهش داد که وضعیت کیفیت آب استخر به حالت "پایدار" رسیده باشد. البته در نظر داشتن این نکته مهم است که روشن بودن پمپ، باعث پیشگیری از رشد جلبک در استخر نمی شود، بلکه مهمترین راه مقابله با آن، افزایش سطح کلر آزاد در آب است.
در استخرهایی که از دستگاه کلرزن نمکی در آنها استفاده می شود، این نکته را می بایست در نظر داشت که میزان تزریق کلر این دستگاه ها در صورت تغییر میزان روشن بودن پمپ تصفیه می بایست مجدداً تنظیم شوند تا میزان مطلوب کلر آزاد استخر تأمین شود.
نکته مهمی که می بایست در نظر داشت، این است که در فصل تابستان و با افزایش دمای آب استخر، میزان ماندگاری کلر در آب کاهش می یابد. لذا در این فصول لازمست تا کلر بیشتری به آب اضافه شود. بسته به نوع و روش اضافه کردن کلر، ممکن است نیاز به افزایش مدت زمان روش بودن پمپ تصفیه استخر نیز باشد.
بر عکس در فصل سرما و همزمان با کاهش دما و نور خورشید، ماندگاری کلر در آب بیشتر شده و ضمن کاهش نیاز به اضافه کردن کلر به استخر، احتمالاً زمان مورد نیاز برای روشن ماندن پمپ استخر نیز کمتر خواهد بود.


گروه دکتر استخر زیر مجموعه و دپارتمان خدمات گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه : مجری مجاز استخر سونا جکوزی در ایران و کشورهای همجوار میباشد

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با دکتر استخر

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×