menu

ثبت آگهی رایگان

سرویس-دوره-ای-استخر-در-فرمانیه

سرویس دوره ای استخر در فرمانیه

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

DR POOL GROUP

گروه دکتر استخر
مشاوره ، بازدید ، کارشناسی
بازسازی ، نوسازی ، زیباسازی
عیب یابی ، سرویس دوره ای
کنترل ، تعمیر و نگهداری پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، جکوزی آبنما
تونل مه ، حمام سنتی ، حمام ترکی
سونا خشک ، سونا بخار ، سونا نمک ، سونا برف در ایـران

چه استخری مناسب تر است؟
ایجاد فضاهای تفریحی خصوصی و عمومی یکی از کار هایی است که باعث می شود عوارض و خستگی های ناشی از مشکلات شهرنشینی کاهش یابد.
ساخت اماکنی مانند استخر در مجتمع های خصوصی و اماکن عمومی از این دسته است
صرف نظر از کاربری استخرهای شنا ، سرپوشیده یا روباز بودن آنها و سایر عواملی که تا به حال در مورد آن صحبت شده است
انواع استخرها را از نظر جنس سازه می توان به موارد زیر دسته بندی کرد : ul استخرهای بتنی استخرهای آب بندی شده با وینیل استخرهای فایبر گلاس استخرهای چوبی پرسش های مهمی که باید هنگام طراحی سازه استخر مورد توجه قرار گیرد ، عبارتند از: * ضرورت و نیاز به تعمیر و نگهداری سازه استخر * زمان مورد نیاز بین ساخت، بهره برداری ، بازسازی و انجام تعمیرات * عمر مفید سازه پیش از آنکه بخشی یا تمام سازه آسیب ببیند.
استخرهای بتنی از میان انواع مختلف استخرها ، استخرهای بتنی از بیشترین انعطاف پذیری برخوردار هستند . به طوری که شکل و طرح اجرا شده در محوطه استخر را می توان با آرماتوربندی مناسب اجرا کرد. اولین مرحله برای اجرای یک استخر بتنی، تهیه پلان های مهندسی است.
گودبرداری، آرماتوربندی و ساخت فونداسیون در مرحله بعد و با توجه به پلان های مهندسی انجام می گیرد. برای آرماتوربندی استخرهای بتنی از میلگردهای فولادی استفاده می شود.
قالب های بتنی استاندارد معمولاً از جنس چوب ، فایبر گلاس یا فولاد ساخته می شوند. در واقع نوعی قالب بندی است که نمای سطح بتن را پس از برداشتن قالب ها تعیین می کنند . پس از پایان آرماتوربندی نیز عملیات بتن ریزی انجام می شود. پس از عمل آوری بتن که زمان آن متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه و ضخامت لایه بتن متغیر است ، نمای سطح با استفاده از روش ها و مواد مختلف شکل می گیرد.
استخرهای بتنی از لحاظ شیوه استفاده از بتن به زیرگروه های مختلفی تقسیم بندی می شوند:
اولین گروه از این استخرها،استخرهای ساخته شده با بتن قالب گیری شده هستند که بسته به نوع قالب های بتنی مورد استفاده ، به دو گروه یکپارچه و چند تکه طبقه بندی می شوند.
گروه دوم از استخرهای بتنی،استخرهایی هستند که بسته به شیوه استفاده از بتن به زیرگروه های مختلفی تقسیم بندی می شوند .گروهی از آنها استخرهایی هستند که با استفاده از بتن پاششی ساخته می شوند.در این روش، بتن با استفاده از بتن پاش در میان آرماتورهای استخر پاشیده می شود. بتن پاشیدنی نیز به روش خشک و مرطوب قابل استفاده است.
گروه سوم از استخرهای بتنی،استخرهایی هستند که با بتن خشک کوبیده شده، ساخته می شوند و گروه چهارم نیز استخرهای ساخته شده با بلوک بتنی هستند. روش های ساخت استخر بتنی 1- استفاده از بتن مسلح تحت فشار به منظور کسب اطمینان از این مساله است که دیوارها و کف استخر به صورت دائمی در حالت فشاری باقی خواهند ماند.البته از این روش می توان برای معابر پیرامون کاسه استخر و کف مناطق مرطوب نیز استفاده کرد که بستگی به شیوه طراحی دارد. 2- استفاده از بتن مسلح به صورت ساندویچی، که این روش موجب افزایش شدید بار مرده سازه می شود. 3- استفاده از بتن مسلح با روکش های pvc2 ،روکش های مشابه یا روکش های ضد آب تزیینی به صورت پاششی. ساخت استخرهای شنا با بتن پاشیدنی انجمن بتن آمریکا بتن پاشیدنی را ملات یا بتنی تعریف می کند که به صورت پنوماتیکی و با سرعت بالا بر روی سطوح پوشیده می شود. در کشور انگلستان گاهی از اصطلاحات (گونیت)به جای بتن پاششی استفاده می کنند.
مزایای بتن پاششی ul با این روش دیگر نیازی به استفاده از قالب های بتنی که هزینه بالایی دارند، نخواهند بود. بدون تحمیل هزینه سرسام آور به پروژه می توان استخر را به شکل دلخواه ساخت. با این روش می توان سرعت ساخت را افزایش داد. با استفاده از بتن پاششی می توان استخر را در سایت های شلوغ که دسترسی به مواد و تجهیزات با محدودیت های بسیاری همراه است، احداث نمود. مزیت این روش آن است که برای بتن ریزی در میان آرماتورها با استفاده از یک دستگاه بتن پاش مجهز به لوله خرطومی می توان حداقل تا فاصله 100 مترعملیات بتن ریزی را انجام داد. معایب بتن پاششی ul در این مورد مشکل نفوذ آب به زیر پوسته استخر و معلق شدن آن ، که می تواند موجب آسیب رساندن به سازه استخر شود ، بسیار جدی است که حتماً باید بررسی های لازم در این زمینه انجام شود. 2- برای کسب اطمینان از اینکه بتن ریزی در تمامی آرماتوربندی به خوبی انجام گرفته است،متصدی دستگاه بتن پاش باید از تجربه و مهارت کافی برخوردار باشد. رعایت این نکته به ویژه در محل تلاقی دیوارها و کف از اهمیت بیشتری برخوردار است. ul در این روش به دلیل عدم استفاده از قالب های بتنی،آسیب پذیری سازه بتنی در مرحله ساخت نسبت به دماهای بسیار پایین در فصل زمستان بیشتر است. مهم ترین معیاری که در این روش بر نتیجه نهایی تأثیرگذار است، تجربه و مهارت فردی است که با دستگاه کار می کند.
استخرهای آب بندی شده با وینیل این استخرها با استفاده از چارچوب های پلیمری یا فلزی و در برخی از موارد با استفاده از بلوک های بنایی یا چوب های فشرده بر روی زمین و یا پس از گودبرداری در داخل زمین ساخته می شوند. نصب قاب ها وصفحات پیش ساخته در مقایسه با استخرهای بتنی ساده تر است. این گروه از استخرها در ابعاد کوچک گاهی به صورت یک مجموعه یکپارچه نیز در اختیار مشتریان قرار می گیرد و کاربر قادر است آن را بر مبنای دستورالعمل ارائه شده در مکان مورد نظر مستقر سازد. جنس چارچوب این استخرها معمولاً تحت تأثیر عواملی مانند نیاز مصرف کننده، موقعیت قرارگیری استخر و بودجه در نظر گرفته شده، تعیین می شود. صفحاتی که پوسته استخر را تشکیل می دهند معمولاً از جنس فولاد، آلومینیوم یا انواع پلیمرها ساخته می شود. صفحات فولادی تقویت شده با میلگرد های افقی و عمودی به قطعات کوچک تری برش داده می شوند و در کنار یکدیگر شکل نهایی استخر را ایجاد می کنند. در این استخرها به منظور جلوگیری از مشکلاتی مانند زنگ زدن، صفحات و تقویتی های آنها از جنس گالوانیزه ساخته شده یا بر روی آنها از روکش های محافظ استفاده می شود. صفحات پلیمری نسبت به سایر گزینه ها بیشترین هزینه را به همراه دارند. وزن آنها بسیار کم و مقاومت آنها در برابر خوردگی بسیار زیاد است.
صفحات پلیمر به همراه تقویتی های مربوطه به شکل های مورد نظر قالب گیری می شوند. استخرهای فایبر گلاس استخرهای فایبر گلاس گروه دیگری از استخرها هستند که از یک پوسته فایبر گلاس یا آکریلیک ساخته می شوند و متناسب با نوع طراحی می توان این استخرها را به صورت یک واحد یکپارچه یا قالب های مجزا ساخت. مزایای استخرهای فایبر گلاس این نوع استخرها به ویژه به عنوان استخرهای روزمینی بسیار مناسب بوده و از نظر اقتصادی نیز مقرون به صرفه است.در این نوع استخرها پوسته فایبر گلاس بر روی یک قاب نگه دارنده فلزی پلیمری قرار می گیرد. معایب استخرهای فایبر گلاس از معایب استخر فایبر گلاس این است که پوسته استخر بعد از ساخت باید به صورت یکپارچه تا محل بهره برداری حمل شده و در نهایت بر روی فونداسیون مربوطه قرار گیرد. گاهی اوقات فقدان فضای کافی برای عبور پوسته از در خروجی مجموعه تا محل کاسه استخر موجب مختل شدن پروژه می شود. همچنین متناسب با اندازه استخر، اغلب استفاده از جرثقیل برای حمل پوسته و قرار دادن آن در محل کاسه استخر ضروری است. استخرهای چوبی بعضی از استخرها با انواع مختلف چوب های سکویا، سرو، ساج، ماهون وغیره ساخته می شوند. البته این دسته از استخرها را از هر نوع چوبی می توان ساخت، ولی انواع یادشده در گروه مقاوم ترین و بهترین ها هستند


گروه دکتر استخر زیر مجموعه و دپارتمان خدمات گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه : مجری مجاز استخر سونا جکوزی در ایران و کشورهای همجوار میباشد

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با دکتر استخر

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×