menu

ثبت آگهی رایگان

ماهی-درمانی-Dr-Fish

ماهی درمانی Dr.Fish

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

DR POOL GROUP

گروه دکتر استخر
مشاوره ، بازدید ، کارشناسی
بازسازی ، نوسازی ، زیباسازی
عیب یابی ، سرویس دوره ای
کنترل ، تعمیر و نگهداری پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

مجموعه های آبی دکتر فیش

ماهی درمانی Dr.Fish یکی از شیوه های طبیعی درمان بیماری های پوستی است که اولین بار در کشور ترکیه توسط درمانگران طب سنتی این کشور برای درمان بعضی بیماری های پوستی مانند پسوریازیس مورد استفاده قرار گرفت.
در این شیوه درمانی، ماهی های درمانگر به بیمار کمک می کنند در مدت مشخصی که به طور معمول 30 روز است بر بیماری خود غلبه کند یا شدت بیماری را کنترل کرده و آن را مهار کند.
این شیوه درمانی اگر چه هنوز آن طور که باید و شاید در جهان شناخته شده نیست اما در بسیاری از کشورهای آسیایی مانند ژاپن ، چین ، تایلند ، ترکیه و حتی بعضی کشورهای اروپایی مورد استفاده قرار می گیرد و کلینیک های ویژه ای برای ماهی های درمانگر تاسیس شده که مردم با مراجعه به این کلینیک ها می توانند از ماهی های درمانگر برای بهبود و تسکین دردها و بیماری شان کمک بگیرند.
امروزه در بسیاری از سالن های اسپا در کشورهای آسیای شرقی از ماهی گاراروفا برای پاکسازی پوست، درمان خشونت و خشکی پوست و همین طور از بین رفتن کک و مک استفاده می کنند. این شیوه که در بسیاری از مراکز درمانی مالزی ، ژاپن، کره و تایلند مرسوم است به اعتقاد برخی درمانگران شیوه های طبیعی درمان شیوه ای منحصر به فرد برای درمان برخی بیماری های پوستی نظیر پسوریازیس، زبری پوست و بعضی التهاب های سطحی در پوست است. در این شیوه بلافاصله پس از آنکه عضوی از بیمار مانند دست یا پای او درون آب قرار می گیرد ماهی های گاراروفا سراغ عضو می آیند و به سمت بافت ها و پوست های مرده سطح پوست می روند. این ماهی ها که از پوست های مرده تغذیه می کنند در مدت زمانی کمتر از 3 ماه می تواند به پاکسازی پوست و از بین بردن خشونت های پوستی به ویژه در ناحیه آرنج و پاشنه پا به افراد کمک کنند.
درمانگران شیوه های طبیعی توصیه می کنند که اثرگذاری این ماهی ها در شرایطی اتفاق می افتد که فرد در هفته 3 جلسه 20 دقیقه ای از بیمار پس از ورود به مرکز درمانی و معاینه و بررسی توسط پزشکان و متخصصان برای استفاده از حوضچه ها آماده می شود. در حقیقت این بسته به تشخیص متخصص و نوع نیاز مراجعه کننده دارد که از حوضچه های کوچک یا بزرگ برای درمان بیماری اش استفاده کند. به عنوان مثال اگر فرد تنها برای از بین بردن خشونت پوست پا به این مرکز مراجعه کرده است، می تواند از حوضچه های کوچک استفاده کند. به این ترتیب که لبه حوضچه می نشیند و ماهی های کوچک گرد پای او حلقه می زنند و از سلول ها و بافت های مرده پوست تغذیه می کنند اما در شیوه دیگر، بیمار به طور کامل درون حوضچه های بزرگ قرار می گیرد و تمام بافت های سلولی مرده اش توسط ماهی های درمانگر خورده می شود. در این روش، بیمار قبل از استفاده از حوضچه های ماهی لازم است بدن خود را شست وشو دهد و با کمک مواد ضدغفونی کننده ای که در اختیارش قرار می بعضی از مراکز نظارتی بهداشتی در جهان توصیه نامه ای دارند که در آن به این نکته اشاره شده که استفاده از ماهی های درمانگر یا همان ماهی های گاراروفا باید در شرایط ایمنی و بهداشتی خاصی صورت بگیرد. به این معنا که این ماهی های درمانگر در صورتی که در شرایط نامناسب نگهداری شوند، ممکن است خودشان عاملی برای انتقال بعضی بیماری های پوستی یا بیماری های عفونی باشند زیرا این ماهی ها با جویدن بافت های مرده سلول های سطحی پوست اعضای بدن به درمان آنها کمک می کنند و استفاده از این ماهی ها برای افرادی که سیستم ایمنی ضعیفی دارند مناسب نیست و ممکن است مشکل زا باشد. افراد باید در انتخاب مراکزی که خدمات درمانی ماهی درمانگر را ارائه می دهند بسیار دقت کنند تا بتوانند از ابتلا به بیماری های عفونی پیشگیری کنند.

مهم ترین ویژگی این ماهی ها در پاکسازی پوست ، جمع آوری سلول های مرده، از بین بردن بافت های مرده و فرسوده پوست است. این ماهی ها بیشترین تاثیر را در بهبود سلامت پوست و درمان بعضی اختلال های پوستی دارند و درمان برخی از بیماری های سخت و مزمن مانند سرطان ادعایی بیش نیستگیرد به طور کامل خود را بشوید.این ماهی ها برای درمان استفاده کند.

شاید برای بسیاری از مردم دشوار باشد که لبه یک حوضچه بنشینند و با خیال راحت پاهای شان را درون یک حوضچه پر از ماهی های گاراروفا بگذارند یا دل را به دریا بزنند و در استخری که مملو از این ماهی های درمانگر است قرار بگیرند تا ماهی ها به پوست شان به عنوان یک منبع بزرگ تغذیه نگاه کنند و همگی باهم به سوی پوست حرکت کنند. بیشتر مردم تصور می کنند که این شیوه ، یک شیوه دردناک است . در حالی که ماهی گاراروفا بعد از نزدیک شدن به بیمار به آرامی به نوازش پوست می پردازد و در این حالت اولین احساسی که سراغ اغلب افرادی که این شیوه را تجربه کرده اند، آمده احساس قلقلک بوده است. آنها این موقعیت را این گونه توصیف می کنند که وقتی ماهی ها مشغول خوردن پوست و بافت مرده بدن می شوند در 10 دقیقه اول احساس قلقلک به آدم دست می دهد و نشاطی بی پایان سرتاپای فرد را فرا می گیرد و بعد از مدتی با تمرکز ماهی ها برای خوردن غذا این حس قلقلک به شکل دیگری تبدیل می شود و فرد احساس می کند که روی سطحی قرار گرفته که مانند گوشی تلفن همراه که روی ویبره باشد، حس ویبره بهشان دست می دهد که این حس نیز در نوع خودش جذاب و هیجان انگیز است. اگر چه ممکن است پذیرش ماهی های بزرگ گاراروفا که اطراف بدن انسان حلقه می زنند کمی مشکل باشد و بیمار در روزهای اول احساس آرامش نکند ولی به مرور به حضور ماهی ها عادت می کند و افراد می توانند برای شروع درمان با ماهی های گاراروفای کوچک آغاز کند. ضمن آنکه در این شیوه درمانی، ماهی ها اصلا علاقه ای به بافت های سالم بدن ندارند و تنها سراغ سلول های مرده می روند. با جدا کردن این سلول ها از سطح پوست بدن بیمار تنها سوزشی اندک و بسیار خفیف در بعضی نقاط ممکن است احساس کند.



گروه دکتر استخر زیر مجموعه و دپارتمان خدمات گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه : مجری مجاز استخر سونا جکوزی در ایران و کشورهای همجوار میباشد

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با دکتر استخر

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×