menu

ثبت آگهی رایگان

سرویسکار-مجاز-استخر-سونا-جکوزی

سرویسکار مجاز استخر سونا جکوزی

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

DR POOL GROUP

گروه دکتر استخر
مشاوره ، بازدید ، کارشناسی
بازسازی ، نوسازی ، زیباسازی
عیب یابی ، سرویس دوره ای
کنترل ، تعمیر و نگهداری پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

چرا ما در استخرنیاز به کلر داریم؟
کلر اضافه شده به آب برای از بین بردن باکتری های موجود در آب استخر لازم است .
در استخر امکان تخلیه و پر کردن مجدد آب پیش از ورود شناگر جدید نمی باشد.
بنابراین آب نه تنها باید به خوبی قبل از ورود به استخر از نظر اصول بهداشتی بررسی گردد
بلکه باید در طول زمان استفاده نیز تمیز باقی بماند. با ورود شناگر جدید به استخر که با خود باکتری بدرون آب می آورد، پاکسازی آب امری حیاتی است.

خطرات ناشی از کلر چیست؟
اگر از کلر به درستی استفاده شود، خطری سلامت شما را تهدید نمی کند.
خطر اصلی ، زمانی است که مسئول کلر زنی استخر، کلر را بیش از حد مجاز تعریف شد به آب اضافه می کند.
با استفاده مقدار مجاز کلر، میزان PH استخر(شدت اسیدی بودن آب) در سطح پیشنهاد شده 7/4 خواهد بود یعنی PH اشک شما. اگر میزان کلر در استخر بیش از حد فوق باشد، می تواند باعث بوی شیمیایی قوی، گلو درد، تحریک پوست و قرمزی چشم هاشود.

برخی مطالعات نشان داده اند که کودکان در صورتی که به طور منظم در استخر کلر شنا کنند، بیشتراحتمال ابتلا به آسم را دارند.
هنگامی که میزان کلر بیش از حد بالا باشد، عرق، پوست و دیگر ترکیبات آلی می توانند با کلر واکنش نشان دهند و منجربه تولید گازهای مضری شوند که باعث سوزش چشم پوست و دستگاه تنفسی است.
با این حال این یافته ها ممکن است اثرات استفاده بیش از حد مجاز کلر را نشان دهند
در حالیکه تحقیقات، استفاده از کلر در حد مجاز را مضر ندانسته اند. شنا دارای خواص بهداشتی قابل توجهی است
و ثابت شده که حتی کودکان مبتلا به آسم، از مزایای ورزش در هوای گرم و مرطوب یک استخر بهره برده، و کمتر احتمال دارد علائم مریضی در آنها آغاز شود. برای بزرگسالان، نگرانی بسیار کمتر است.چرا که یک بدن شکل گرفته، کمتر احتمال تاثیر پذیری از این مضرات را دارد.

لوازم آرایشی و بهداشتی ، کرم های ضد آفتاب و لوسیون بدن نیز از آنجایی که حاوی ترکیباتی است که اغلب با کلر واکنش نشان می دهند می تواند باعث بروز مشکل بوده و یک محرک باشند. لذا باید قبل و بعد از ورود به استخر یا جکوزی دوش دوش کافی و مناسب گرفته شده و آرایش، لوسیون بدن، کرم ضد آفتاب و .. پاک شود.

اگر شما موی سفید شده یا هایلایت دارید که در استخر، سبز رنگ می شود ، به احتمال زیاد در آب این استخر، مس وجود دارد و PH آب بالا است (فرسایش اتصالات مسی رخ می دهد) و این امر به کلر مربوط نیست.

شما ممکن است در مورد اثرات مضر مواد شیمیایی مانند کلر بر محیط زیست، مطالبی شنیده باشید. در حالیکه، عموماً استفاده های صنعتی این مواد باعث بروز این گونه مشکلات است. میزان کلر مورد استفاده در استخر بسیار کمتر از آن است که چنین تاثیرات زیست محیطی داشته باشد.

جایگزین کلر چیست؟
دو گزینه جایگزین کلر برای استفاده در تصفیه استخر ، اشعه ماوراء بنفش و ازن هستند:

اشعه ماوراء بنفش (UV): در این روش، آب تحت تابش نور ماوراء بنفش قرار گرفته و باکتری های موجود در آن کشته می شوند. این روش می تواند آب ورودی استخر را مطابق با اصول بهداشتی پاکسازی کند، اما تاثیری روی باکتری های جدیدی که توسط ورود شناگر جدید به آب استخر وارد می شود، ندارد.

ازن: ازن یک اکسید کننده قوی است. بنابراین می توان در پاک سازی و ضدعفونی آب از آن استفاده کرد. مانند اشعه ماوراء بنفش، ازن تنها می تواند در پاکسازی آب ورودی کمک کرده و برای باکتری های حاصل از ورود افراد جدید، موثر نیست. نه ازن و نه اشعه ماراء بنفش، نمی توانند به تنهایی مورد استفاده قرار گیرند. آنها باید همراه با یک ماده ضدعفونی کننده با اثر پایدار در آب استفاده شوند. بنابراین اگر چه این روش ها می توانند جایگزین بخشی از کلر مورد استفاده در استخر شوند، اما باید یک میزان محدودی از کلر در آب به منظور رعایت استانداردهای ایمنی همواره وجود داشته باشد. البته باید این نکته را مد نظر داشت که چون وجود این سیستم های جانبی، میزان کلر مورد استفاده را کاهش می دهد، خطرات کلر بیش از حد مجاز به مقدار قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

مزایای استفاده از کلر چیست؟
باکتری ها در یک استخر بدون کلر به احتمال زیاد آسیب های بهداشتی بیشتری از خود کلر بوجود می آورد. فواید بهداشتی شنا و استحمام بسیار بیشتر از هر گونه عوارض جانبی اثبات شده است. کلر بیش از حد ممکن است موجب خارش چشم شود، اما اگر شما در نظر بگیرید که میکرو ارگانیسم هایی که سبب امراض آب مانند اسهال خونی، هپاتیت A و وبا می شوند را ریشه کن می کند، به آسانی می توانید مزایای کلر را درک کنید.

فقط از علائم هشدار دهنده استفاده بیش از حد کلر آگاه شوید :
از یک استخر است که دارای یک بوی شیمیایی قوی است دوری کنید.
اگر هر گونه التهاب پوست ویا چشم احساس کردید، بلافاصله از محیط استخر خارج شوید

گروه دکتر استخر زیر مجموعه و دپارتمان خدمات گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه : مجری مجاز استخر سونا جکوزی در ایران و کشورهای همجوار میباشد

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با دکتر استخر

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×