menu

ثبت آگهی رایگان

گریل-استخر-و-جکوزی

گریل استخر و جکوزی

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه
مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ، تجهیز و اجرای کامل پروژه های :
استخر ، آبنما ، جکوزی ، پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی
اتاق ماساژ ، تونل مه ، حمام سنتی ، حمام ترکی
سونا خشک ، سونا بخار ، سونا برف ، سونا نمک
در ایران و کشورهای همجوار

گروه بازرگانی نقیب سازه
واردات ، مشاوره ، محاسبه ، فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات کامل پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

نکات مهم انتخاب انواع اسکیمر و گریل استخر :
اسکیمرها ویا کفگیرها ، همانطور که از نام آنها نیز پیداست با جمع آوری تمامی آلاینده های سطح آب استخر که شامل چربی های شناور روی سطح آب، شاخه و برگ و سایر ذراتی که در آب شناور می باشند به عنوان یک صافی عمل میکنند. نحوه عمل اسکیمرها به گونه ای است که یک مقدار از این ذرات توسط برگ گیر (سبد اسکیمر) و بقیه ذراتی که می توانند از سبد اسکیمر عبور کنند توسز پمپ تصفیه مکیده شده و در فیلتر تصفیه از آب استخر جداسازی می شوند.

سبد اسکیمر ها با جلوگیری از ورود ذرات بزرگ به مسیر لوله کشی سیستم تصفیه آب استخر از مسدود شدن لوله ها جلو گیری می نمایند.
بطور معمول اسکیمرها را بر روی دیواره عرضی قسمت عمیق استخر نصب می نمایند و آب بندی اسکیمر در زمان اجرا بسیار هائز اهمیت می باشد.
امروزه اکثر اسکیمرها از جنس پلیمر فشرده و به صورت یکپارچه ( به منظور جلوگیری از ایجاد ترک بر روی بدنه اسکیمر) ساخته میشوند و در برابر انبساط و انقباض ناشی از تغییرات دما مقاومت بالایی دارند . برخی از اسکیمرها مجهز به یک شیر کنترل سطح آب نیز میباشند و برخی دیگر دارای 2 عدد ورودی و خروجی که یکی از آنها جهت رفت به مدار تصفیه و دیگری جهت پر کردن سطح آب به کار میرود میباشند.

یکی از ویژگیهای مهم در اسکیمرها قابلیت استفاده به عنوان جاروی کف استخر میباشد به صورتیکه با متصل کردن شلنگ مخصوص جارو بر روی لوله مکش اسکیمرو اضافه کردن دسته جارو و سر جارو به یکدیگر و شلنگ میتوان از قدرت مکش پمپ مدار تصفیه استفاده نماییم تا بتوانیم کف استخر را جارو کنیم و آن گروه از آلودگی هایی که ته نشین شده اند و توسط کفشور جذب نگردیده اند را جمع آوری نموده و پس از فیلتر کردنشان (بدون دور ریز و هدر دادن آب) به سیستم باز گردانید. همچنین در این روش میتوان از جاروهای نیمه اتوماتیک نیز بهره گیری کرد که در این صورت دیگر نیازی به جاروی دستی کف استخر نمی باشد.

امروزه بسیاری از استخرهای جدید و زیبا بجای نصب اسکیمر برای جذب آب و آلودگی های موجود در سطح آب ، از روش اجرای کانال سرریز و نصب گریل در روی آن استفاده می نمایند.

کانالهای سر ریز (گریل) استخر:
به کانالهای سر ریز ، کانالهای تخلیه یا شیار های تخلیه نیز گفته میشود این کانالهای رو باز توسط گریل استخر پوشانده میشوند،گریل های استخری در عرضهای مختلفی ساخته و ارائه میگردند که به طور معمول عرض گریل ها از 14 سانتی متر تا 30 سانتی متر بر اساس شرایط و انتخاب متفاوت می باشند. به کار گیری این روش (کانال سر ریز) به لحاظ زمان و هزینه اجرا از نوع اسکیمر طولانی تر و گران تر میباشد ولی راندمان بالا تری دارد،در این روش آب سر ریز شده از استخر به شیارهایی که دورتادور کاسه استخر قرار دارند وارد شده و سپس به لوله های رابط منتهی و داخل مخزن تعادل ریخته شده و سپس به سیستم لوله کشی و تجهیزات فیلتراسیون استخر هدایت میشوند. بطور کلی کانالهای سر ریز برای جلوگیری از مشکلاتی مانند تغییر سطح آب استخر به واسطه ورود و خروج شناگران باید سطح یکنواختی داشته باشند که با قرار دادن مخزن تعادل که حجم آن بستگی به حجم کاسه استخر دارد(معمولا حجم مخزن تعادل به اندازه 3% تا 4% حجم کل کاسه استخر می باشد) میتوان سطح آب را کنترل نمود . همچنین از طریق این مخزن میتوان مقدار آب تلف شده جبرانی را نیز کنترل نمود.

سیستم گردش آب مدار بسته استخر :
این روش یکی از متداول ترین راه های پاکسازی و تعویض آب استخر به شمار می رود که در آن آب ، به صورت پیوسته و بوسیله پمپ سیرکولاتور و مسیر لوله کشی از سطح و کف استخر به سمت تجهیزات تصفیه منتقل می شوند و پس از فیلتر شدن و ضد عفونی شدن ( توسط کلر زنی،UV و یا تزریق ازن) به استخر بازگردانده می شود بیشتر از 60% از آلودگی های آب استخر بر روی سطح آب قرار دارند و آن قسمت از آلودگی های که ته نشین میشوند نیز توسط کفشور و جاروی کف استخر پاکسازی میشوند.در این روش لازم است دریچه های ورودی (نازل ورودی آب) و خروجی (کفشور،اسکیمر و سر ریز)به تعداد لازم و در محل مناسب از کاسه استخر نصب شوند ضمن آنکه بمنظور جبران آب تلف شده (در اثر خروج شناگر از آب و تبخیر سطحی آب استخر) باید همواره مقداری آب تازه به مدار آب استخر افزوده شود.

استخرها ساده به نظر می رسند اما همین استخر ساده در روزهای گرم تابستانی یکی از لذت بخش ترین تفریحات به شمار می آیند اما به رغم این سادگی ظاهری، تکنولوژی های به کار رفته در یک استخر معمولی جهت نگهداری و تصفیه آب داخل استخر ممکن است از حد انتظار شما فراتر باشد، در اینجا می خواهیم به چگونگی کارکرد سیستم جمع آوری و تصفیه آب سطح استخر و روش جبران آب کسر شده استخر ناشی از تبخیر و خروج شناگران از آب که مقداری از این آب را با خود به خارج از استخر می برند (اتلاف آب استخر مقدار آب جایگزین) اشاره کنیم.

پرکن فلوتری استخر :
در انواع استخرهای عمومی و خصوصی که در آنها منبع تعادل جهت حفظ حجم کلی و سطح آب استخر در نظر گرفته نشده است از پرکن اتوماتیک فلوتری جهت تامین کسری آب بوجود آمده استفاده می گردد. پرکن اتوماتیک فلوتری به لوله تامین آب چاه یا آب شهری متصل است و نحوه استقرار و جایگزاری این پرکن ها مانند اسکیمرها بصورت توکار می باشند.

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×