menu

ثبت آگهی رایگان

کفشور-استخر-و-جکوزی

کفشور استخر و جکوزی

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه
مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ، تجهیز و اجرای کامل پروژه های :
استخر ، آبنما ، جکوزی ، پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی
اتاق ماساژ ، تونل مه ، حمام سنتی ، حمام ترکی
سونا خشک ، سونا بخار ، سونا برف ، سونا نمک
در ایران و کشورهای همجوار

گروه بازرگانی نقیب سازه
واردات ، مشاوره ، محاسبه ، فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات کامل پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

نکات مهم انتخاب انواع کفشور و نازل استخر و جکوزی :

خروجی اصلی آب استخرها (Drain) در عمیق ترین نقطه کف کاسه استخر قرار دارند تا امکان تخلیه آب استخر را فراهم سازند از این خروجی ها به دو دلیل استفاده میشود:
الف ) عبور آب استخر از کف کاسه به منظور عملیات پالایش (مانند تصفیه آب، گرمایش آب، ضد عفونی کردن آب و...) و سپس بازگشت آب کشیده شده از کف استخر به داخل کاسه استخر.
ب ) عبور آب استخر جهت تخلیه کامل آب موجود در کاسه استخر به فاضلاب و یا محیط خارج از کاسه استخر.


کفشور استخر صفحه مشبکی است که بر روی لوله های خروجی از کف کاسه استخر نصب میشود و باید به گونه ای نصب شود که توسط شناگران و سایر موارد جابه جا نگردد (فیکس باشد) و ابعاد آن به اندازه ای باشد که بدن شناگران (کف پا) نتواند سطح آن را مسدود کند، معمولا اندازه کفشورها 2 یا 3 برابر مقطع لوله خروجی از کف (Drain) در نظر گرفته میشوند تا از افت فشار جلوگیری شود.

کفشور استخر معمولا به صورت مقطع مربع و یا گرد محدب ساخته میشود تا از گردابی شدن جریان آب که از مکش آب به وجود می آید جلوگیری کند.

همانطور که اشاره شد کفشورها در عمیق ترین نقطه کاسه استخر نصب میگردند و فاصله کفشورها از یکدیگر (در صورت استفاده بیش از یک کفشور) 2 متر و از دیواره های جانبی بین 1.5 تا 3 متر باید در نظر گرفته شود همچنین قطر لوله های خروجی از کف (Drain) معمولا 3 تا 4 اینچ (معمولا در استخر عمومی) در نظر گرفته میشود.

نحوه و امکان استقرار نازل های ورودی آب به کاسه استخر از اهمیت بسیاری برخوردار است،در قسمت کم عمق استخر به دلیل تجمع بیشتر شناگران آلودگی در سطح و کف آب استخر بیشتر از سایر نقاط استخر است علاوه بر این در انتخاب محل نصب نازل های ورودی آب باید دقت نمود تا باعث به وجود آمدن مناطق مرده نشوند (منظور مناطقی هستند که تحت پوشش آب ورودی قرار نمی گیرند) بنابراین نازل های ورودی آب در قسمت کم عمق استخر و در عمق 30 تا 80 سانتی متری از سطح آب استخر و در فواصل 2 تا 4 متری از یکدیگر نصب میشوند تا بتوانند آب موجود در کاسه استخر را به سمت قسمت پر عمق استخر هدایت کنند و در نهایت برای بازگشت به سیستم تصفیه از کفشورهای قسمت عمیق خارج نمایند.

تعداد نازل ها باید به اندازه باشد (نه آنقدر پر تعداد که به دلیل کم فشار بودن جریان دیگر نتوانند آب را به جلو حل بدهند ، نه آنقدر کم تعداد که باعث فشار آمدن به پمپ شوند) . سرعت جابجایی آب در عمق کم نباید بیشتر از 1.5 متر بر ساعت باشد . همچنین در حاشیه پله ها یا نردبان استخر که تلاطم بیش از حد آب مشکل ساز است از نازل استفاده نشود. عموما جریان ورودی هر نازل را بین 15 تا 20 گالن در دقیقه در نظر میگیرند تا حد اقل افت فشار در مسیر ایجاد شود.

بر اساس اطلاعات موجود در برخی منابع، در استخر ها با عرض بیشتر از 18 متر لازم است علاوه بر نازل های ورودی آب نصب شده بر روی دیوار عرضی از نازلهای ورودی آب در کف کاسه استخر (حالت چشمه) نیز استفاده شود،در این حالت کلیه نازل های ورودی کف باید با سطح کف استخر هم تراز باشند.

نازل و کفشور استخر
سیستم گردش آب مدار بسته استخر : این روش یکی از متداول ترین راه های پاکسازی و تعویض آب استخر به شمار می رود که در آن آب به صورت پیوسته و بوسیله پمپ سیرکولاتور و مسیر لوله کشی از سطح و کف آب استخر به سمت تجهیزات تصفیه منتقل می شوند و پس از فیلتر شدن،ضد عفونی شدن ( توسط کلر زنی،UV و یا تزریق ازن ) به استخر بازگردانده می شود. مسیر جریان آب در داخل استخر ها از نازل های ورودی شروع شده و به مجاری خروجی که در سطح و کف کاسه استخر وجود دارند ختم میشود. (تقریبا 40% از آلودگی های آب استخر در کف کاسه استخر ته نشین میشوند که توسط کفشور و جاروی کف استخر جمع آوری میشوند ) در این روش لازم است دریچه های ورودی (نازل ورودی آب) و خروجی (کفشور استخر،اسکیمر و سر ریز) به تعداد لازم و در محل مناسب از کاسه استخر نصب شوند.

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×