menu

ثبت آگهی رایگان

فروش-و-خدمات-مبدل-حرارتی-در-ایران

فروش و خدمات مبدل حرارتی در ایران

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه
مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ، تجهیز و اجرای کامل پروژه های :
استخر ، آبنما ، جکوزی ، پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی
اتاق ماساژ ، تونل مه ، حمام سنتی ، حمام ترکی
سونا خشک ، سونا بخار ، سونا برف ، سونا نمک
در ایران و کشورهای همجوار

گروه بازرگانی نقیب سازه
واردات ، مشاوره ، محاسبه ، فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات کامل پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

نکات مهم انتخاب انواع مبدل حرارتی :
بطور کلی همانطور که از نام مبدل حرارتی مشخص است، مبدل های حرارتی وظیفه تبادل حرارت بین دو سیال را بعهده دارند. سیالات تبادل کننده حرارت می توانند آب، گاز، روغن، هوا و ... باشند.

انواع مبدل های حرارتی در تاسیسات حرارت مرکزی و تهویه مطبوع :

مبدل حرارتی پوسته و لوله (shell & tube heat exchangers)
مبدل حرارتی صفحه ای (Plate heat Exchanger)
مبدل حرارتی هوا خنک یا پره ای (Fin Heat Exchanger)

هر کدام از مبدل های حرارتی فوق ، خود به انواع ذیل تقسیم بندی میشوند :
مبدل حرارتی با جریان همسو
مبدل حرارتی با جریان متقاطع

مبدل حرارتی پوسته و لوله (SHELL & TUBE HEAT EXCHANGER) :
این مبدل ها کاربرد وسیعی در صنایع شیمیایی مانند واحدهای تقطیر نفت خام دارند.همانطور که از نام آن پیداست مبدل حرارتی پوسته و لوله از یک مخزن استوانه ای شکل بزرگ (پوسته) در فشار بالا و تعدادی لوله در داخل آن تشکیل شده است.مایع در داخل لوله ها حرکت می کند و بخار داغ بر روی لوله ها و درون پوسته جریان دارد.به علت تعداد زیاد این لوله ها و سطح تماس بالایی که ایجاد می کند،حرارت بخار به مایع داخل لوله منتقل شده و مایع را به جوش می آورد.
نوع مرسوم مبدل های گرمایی ،مبدل های حرارتی پوسته – لوله ای است که بر حسب تعداد پاس های پوسته و لوله این مبدل ها خود دارای انواع مختلفی می باشند و ساده ترین آنها، دارای یک پاس پوسته و یک پاس لوله است که در شکل فوق نشان داده شده است. در این مبدل ها معمولا دیوارک هایی نصب می شوند تا با ایجاد تلاطم و ایجاد مؤلفه سرعت عرضی در جریان ، ضریب جا به جایی سیال در قسمت پوسته افزایش یابد که به این دیوارکها بافل (Baffle) می گویند.مبدل های حرارتی دیوارک دار(Baffle) معمولا با یک پاس پوسته و دو پاس لوله و یا با دو پاس پوسته و چهار پاس لوله تولید می شوند.
در مبدل های حرارتی پوسته و لوله دارای بافل (صفحات هدایت کننده جریان)، جریان سیال سمت پوسته به صورت متقاطع با لوله ها در بین دو بافل مجاور جهت داده می شود.
مبدل های حرارتی پوسته و لوله ای U شکل دارای کم هزینه ترین ساختار هستند، زیرا فقط به یک صفحه لوله نیاز است . سطح داخلی لوله ها به دلیل خم U شکل تند، نمی توانند با وسایل مکانیکی تمیز شوند.در این مبدل ها تعداد زوجی از گذر های لوله به کار می رود ولی محدودیتی از نظر انبساط گرمایی وجود ندارد.
جنس لوله ها وظیفه تبادل را در مبدل پوسته و لوله به عهده دارند به گونه ای که از دو طرف در تماس با سیالات مورد انتقال حرارت قرار دارند . در واقع لوله ها در مبدل پوسته و لوله نقش جدا کننده را بر عهده دارند سایز این لوله ها متفاوت می باشد . لوله ها معمولاً از جنس مس می باشند البته بنا به کاربرد می توانند از فولاد ضد زنگ ( استیل ) ، نیکل ، آلومینیوم ، برنج و تیتانیوم نیز باشند ولی با توجه به ضریب انتقال حرارت سیال درون یا بیرون لوله در هر سمت که این ضریب کم تر باشد می توان از لوله های پره دار از داخل یا پره دار از خارج استفاده نمود که به طبع هزینه ساخت این دستگاه آن بالا تر است .

مبدل حرارتی پوسته و لوله مبدل حرارتی
پوسته مبدل حرارتی پوسته و لوله که به همراه تیوپ شیت ها وظیفه نگهدارنده لوله ها ، اتصال ورودی و خروجی ها و ... را بر عهده دارد .عمل انتقال حرارت نیز در داخل پوسته انجام می گیرد. ضخامت پوسته به فشار کار و قطر پوسته بستگی دارد.
در ساخت پوسته مبدل حرارتی پوسته و لوله معمولاً از فولاد یا فولاد ضد زنگ استفاده می گردد . چرا که باید انتقال حرارت آن در پایین ترین حد و تحمل فشار آن در بالا ترین حد ممکن باشد روی پوسته مبدل حرارتی پوسته و لوله باید مسیر ورود و خروج آب - قلاب آویز- اتصال تخلیه- محل نصب شیر اطمینان سنسور و... در نظر گرفته شود.

عملکرد مبدل صفحه ایی
مبدل های حرارتی پوسته و لوله دارای آرایش های مختلف از نظر جریان سیال در سمت پوسته و سمت لوله می باشند و براساس سطح انتقال حرارت ،فشار کار ، افت فشارکویل ،شیوه های ساخت و هزینه کنترل خوردگی و مسائل تمیز کاری، مورد انتخاب و استفاده قرار می گیرند. بافل ها در مبدل های پوسته و لوله برای افزایش ضریب انتقال گرما در سمت پوسته و همچنین برای مستقر نگه داشتن بهتر لوله ها استفاده می گردند.

مزایای مبدل های پوسته و لوله را میتوان به شرح زیر نام برد:
در حجم کم ایجاد سطح بزرگی برای انتقال حرارت می کنند.
قابلیت استفاده برای دامنه وسیعی از مواد را دارند.
به راحتی تمیز می شوند.
مبدل حرارتی صفحه ای و انواع آن :
مبدل حرارتی صفحه ای که بیش از صد سال است در صنعت مورد استفاده قرار می گیرد، از نظر ساختار عمدتا شامل دو مدل واشری (Gasket) و جوشی(bruzzed) می باشد.
مبدل های حرارتی صفحه ای واشری عمدتا در صنایعی مانند صنایع غذایی ، صنایع پتروشیمی،خط رنگ صنایع خودروسازی ،صنایع نفت و... مورد استفاده قرار می گیرند،که بدلیل دارا بودن هزینه فریم نسبت به مبدلهای حرارتی جوشی،حتی در سایز و ظرفیت مشابه دارای قیمتهای بالاتری می باشند.البته مزیت مبدل های حرارتی صفحه ای واشری (Gasket) نسبت به جوشی قابلیت افزایش ظرفیت،تعمیر و سرویس و شستشوی راحت آنها می باشد.
مبدل حرارتی صفحه ای بدلیل دارا بودن ضریب کلی انتقال حرارت بسیار بالا،ابعاد بسیار کوچکترو راندمان بالاتر نسبت به مبدل های حرارتی رایج پوسته و لوله ( مانند منابع کویلی و دو جداره ) خصوصا" در صورت نصب سختی گیر در مسیر آب سرد ورودی آنها قادر هست به صورت لحظه ای آب گرم مصرفی مورد نیاز را بدون نیاز به ذخیره سازی ( مانند منابع کویلی و دو جداره ) ، بصورت کاملا" بهداشتی به مصرف کننده عرضه نمایند.
مبدل حرارتی جوشی عمدتا برای تامین آب گرم مصرفی در ساختمانها،گرمایش آب استخرها ، سیستمهای گرمایش از کف ،خنک کاری روغن ، بعنوان اواپراتور و کندانسور در چیلرها و.... مورد استفاده قرار می گیرند،که بجز مورد آبگرم مصرفی باید در بقیه موارد بصورت موردی دقیقا محاسبه گردد و در این خصوص می توانید با کارشناسان گروه بازرگانی نقیب سازه مذاکره نمائید.

مبدل های حرارتی هوا خنک یا پره ای :مبدل حرارتی
نوع مبدل های حرارتی پره دار عمدتا برای کاربرد های "گازـ گاز" یا " مایع ـ گاز" استفاده می شود که بصورت وسیعی در صنایع مختلف از جمله در تبرید با دمای خیلی کم مانند کندانسور و اواپراتور سیستم های سردخانه، بازیابی انرژی، صنایع فرآیندی، تبرید و سیستم های تهویه مطبوع مانند کویل آب سرد.
آب گرم هواساز ها، فن کویل ها ، کویل آب گرم یونیت هیتر ها و ... استفاده می گردند. مبدل های صفحه ای پره دار برای استفاده در توربین گازی،نیروگاه های هسته ای و مهندسی پیشرانه و تبرید و گرمایش و تهویه سیستم های بازیابی گرمای اضافه و صنایع شیمیایی و سرمایش کاربرد دارند.
با توجه به خاصیت رسوب گذاری آب در کلیه فرآیندهای تبادل حرارت که منجر به انباشت رسوب ( املاح کلسیم و منیزیم و روی) روی سطوح تبادل حرارتی انواع مبدل های حرارتی پوسته و لوله و خصوصاً مبدل های حرارتی صفحه ای می گردد و تاثیر منفی آن در کاهش شدید تبادل حرارت، لازم است جهت حفظ کارایی انواع مبدل حرارتی،در مسیر آب ورودی آنها حتما از سختی گیر یا رسوب زدا استفاده نمائیم.
مبدل های حرارتی همچنین در سیستم های گرمایشی استخر ، سونا و جکوزی نیز مورد استفاده قرار میگیرند.در تصویری که در ادامه مشاهده میفرمائید محل قرارگیری مبدل های حرارتی بعنوان سیستم گرمایش استخر در کنار دیگر تجهیزات استخر بطور دقیق تعیین شده است.
از مبدل های حرارتی صفحه ای بدلیل جنس بدنه استیل به سادگی برای گرمایش آب استخر استفاده میکنند،اما باید دقت کرد که مبدل حرارتی بعد از فیلتر و قبل از تجهیزات ضدعفونی کننده مانند کلر زن قرار گیرد.

در هنگام انتخاب مبدل حرارتی مورد نیاز پروژه ، علاوه بر محاسبه و تعیین ظرفیت و سطح حرارتی،نوع مبدل حرارتی ، ابعاد و همچنین جنس و فشارکار مبدل حرارتی، باید موضوع مهم میزان افت فشارآب عبوری از درون کویل یا صفحات مبدل حرارتی ( و هوای عبوری از میان کویل های انتقال حرارت) جهت محاسبه هد پمپ سیرکولاتور و یا فشار استاتیکی فن هوادهی تعیین گردد.
همچنین محاسبه صحیح قطر لوله های آب رفت و برگشت به انواع مبدل های حرارتیکه سیال ناقل انرژی آنها آب می باشد باعث رسیدن حجم کافی سیال ناقل انرژی جهت امکان انجام تبادل حرارت مورد نیاز در مبدل حرارتی می گردد.

نکات اجرایی نصب مبدل حرارتی صفحه ای:
مبدل حرارتی صفحه ای را میتوان به صورت افقی و عمودی نصب کرد اما در هر دو وضعیت باید توجه داشت مبدل به گونه ای نصب شودکه هوا به سادگی از آن خارج شود. در حالت افقی بهتر است سر لوله های ورودی و خروجی به سمت بالا و در حالت عمودی سر این لوله ها کمی شیب به سمت بالا داشته باشند.
برای نصب مبدل های حرارتی صفحه ای بزرگ پیشنهاد میشود شاسی در نظر گرفته شود تا بدون تحمیل وزن اضافه به لوله ها در محل خود محکم گردیده و یا بصورت مستقیم در کف موتورخانه روی زمبن نباشد. مهمترین نکته در نصب مبدل صفحه ای نحوه اتصال لوله های ورودی و خروجی می باشد.
در اکثر مبدل های صفحه ای محل ورود و خروج تفاوت نداشته و فقط همینکه لوله های آب ورودی و خروجی خلاف جهت هم باشند مهم است. اما در برخی مبدل ها به دلیل وجود پره های هدایتی در داخل صفحات رعایت جهت صحیح و محل ورود و خروج، در راندمان مبدل موثر است.

نکته : در زمان نصب مبدل صفحه ای حتما از شیر یکطرفه در مسیر آب ورودی به مبدل حرارتی استفاده کنید و همواره توجه داشته باشید که مسیر حرکت آب گرم کننده و گرم شونده باید خلاف یکدیگر باشد. همچنین قبل از نصب مبدل صفحه ای حتما کاتالوگ شرکت سازنده را مطالعه نمایید. امروزه استفاده و نصب مبدل صفحه ای در موتورخانه های منازل و کارگاه های صنعتی بسار رواج پیدا کرده که با به کارگیری صحیح این تجهیزات میتوان از مزایای فراوان آن سود جست و معایب آنها ار نیز تا حد مطلوبی کاهش داد.

علاوه بر لزوم نصب سختی گیر در مسیر آب مبدل های حرارتی که قبلا به آن اشاره شده است ، نصب مهره ماسوره و شیر فلکه روی کلیه لوله های آب ورودی و خروجی از مبدل های حرارتی جهت امکان انجام سرویس های دوره ای و اسید شویی الزامی است .
با توجه به لزوم استفاده از یک عدد شیر یکطرفه + دو عدد صافی (فیلتر) و همچنین سختی گیر خطی (مغناطیسی ، الکترونیکی و ...) در هنگام نصب و بهره برداری از انواع مبدل های حرارتی صفحه ای ، در صورت عدم وجود ملزومات فوق در پروژه ، همزمان با خرید مبدل حرارتی ، نسبت به سفارش خرید این تجهیزات جانبی ، متناسب با سایز لوله های ورودی و خروجی نیز اقدام نمائید .

با ما تماس بگیرید

تلفکس : 02124521639 02143850311 02195118234

همراه : 09121978874 09130137157 09163661255

وبسایت : WWW.NAQIBSAZEH.IR

ایمیل NAQIBSAZEH@GMAIL.COM

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه چهارم ، واحد 410

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×