menu

ثبت آگهی رایگان

طراحی-و-ساخت-استخر-سرپوشیده-تخصص-ماست

طراحی و ساخت استخر سرپوشیده تخصص ماست

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه
فعالیت خود را از سال 1385 در زمینه : مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ،
تجهیز و اجرای کامل پروژه های: استخر ، جکوزی ، آبنما ، پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی
اتاق ماساژ ، تونل مه
سونای خشک ، سونای بخار ، سونای نمک ، سونای برف
حمام سنتی ، حمام ترکی
در ایران و کشورهای همجوار آغاز و هم اکنون با گروه فنی و مهندسی مجرب
و اکیپ های اجرایی مختلف در زمینه های فوق مشغول به فعالیت میباشد

گروه بازرگانی نقیب سازه
فعالیت خود را از سال 1387 در زمینه : واردات ، مشاوره ، محاسبه ،
فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات کامل پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران آغاز و هم اکنون با گروه بازاریاب و فروش مجرب و اکیپ های نصب و خدمات پس از فروش آموزش دیده در زمینه های فوق مشغول به فعالیت میباشد

استخر های سر پوشیده

در استخرهای سرپوشیده ، درست همانند فضاهای بسته داخل ساختمان برای آنکه شناگران احساس راحتی و آسایش کنند، باید وضعیت داخل سالن استخر به لحاظ دما، رطوبت نسبی،کیفیت هوای داخل، روشنایی و عواملی مانند آن در وضعیت مطلوبی قرار گیرند.
مهم ترین ملاحظاتی که باید در طراحی و ساخت استخر های سرپوشیده در نظر گرفت را می توان در موارد زیر خلاصه نمود:
کنترل وضعیت هوای داخل استخر از نظر دما و رطوبت نسبی با استفاده از روش های مختلفی مانند تهویه ،رطوبت گیری و گرمایش هوای استخر
تامین روشنایی مورد نیاز در فضای داخل استخر
تامین الزامات سازه ای مورد نیاز برای جلوگیری از نشت آب استخر به سایر قسمت های ساختمان

یکی از مهم ترین مشکلاتی که طراحان در ساخت استخر های سرپوشیده با ان روبرو هستند، تامین آسایش حرارتی شناگران است. کنترل وضعیت هوای داخل استخر علاوه بر تامین آسایش شناگران به افزایش عمر مفید ساختمان و تجهیزات موجود در آن نیز کمک می کند. محیط گرم و مرطوب استخرهای سرپوشیده شرایط مناسبی را برای رشد قارچ ها و باکتری ها فراهم می آورد. ضمن انکه ورود هوای آلوده و مرطوبی که حامل باکتری های بیماری زاست سلامت شناگران را نیز به خطر می اندازد. بخش عمده ای از روشنایی مورد نیاز استخرهای سرپوشیده در طول روز را می توان با استفاده از نور طبیعی تامین کرد. در سالهای اخیر با افزایش هزینه انرژی مصرفی،توجه بسیاری از طراحان به بهره گیری هرچه بیشتر از نور خورشید برای روشن کردن ساختمان در طول روز معطوف شده است. البته یکی از مهمترین تمهیداتی که برای روشنایی استخرهای سرپوشیده لازم است در نظر گرفتن روشنایی اضطرای برای مواقع قطع ناگهانی برق خصوصاً در شب هنگام و زمان هایی که فردی به تنهایی در یک استخر سرپوشیده و بدون پنجره تامین روشنایی در حال استفاده از استخر می باشد.

استفاده از پنجره های بزرگ در ساخت استخر، نمای تمام شیشه ای، نورگیرهای سقفی و مانند آن، علاوه بر کاهش انرژی مصرفی به واسطه کاهش نیاز به تاسیسات روشنایی، از نظر روحی برای شناگران و کارکنان استخر که تمام روز در محیطی بسته کار می کنند مطلوب است.
یکی از مشکلات یاد شده خیره کنندگی نور خورشید در اثر بازتاب ان توسط سطوح براق ،اجزای مرطوب داخل مجموعه و سطح آب است. ساده ترین راه برای کاهش خیره کنندگی نور، خارج کردن مسیر بازتاب نور از میدان دید افراد داخل سالن است. چرا که اگر نور منعکس شده در میدان دید افراد قرار نگیرد، بخش عمده ای از خیره کنندگی آن نیز از بین می رود. با وجود مشکلاتی که استفاده از نور طبیعی در سالن استخر به همراه دارد، نمی توان با دادن یک حکم کلی صورت مساله را پاک کرد و همگان را به عدم استفاده از این روش ترغیب کرد. بلکه در صورت به کارگیری این روش ،تمامی ملاحظات یاد شده باید مورد توجه باشد. در واقع این روش ،بار اصلی بر دوش تیم معماری در طراحی و ساخت استخر است که با خلاقیت خود روشی را برای استفاده غیر مستقیم از این نور در طراحی و ساخت استخر فراهم آورد.

درجه حفاظت که اختصارا به صورت IP3 بیان می شود. درجه حفاظت تجهیزات الکتریکی مانند الکتروموتورها، لامپ ها، پریزها، گرمکن های الکتریکی و غیره بر اساس استاندارد کمیسیون IEC تعریف می شود. طبق استاندارد اروپایی EN ، درجه حفاظت تمامی تاسیسات روشنایی مورد استفاده در طراحی و ساخت استخر ها باید با معیارهای استاندارد EN60598 مطابقت داشته باشد. به عنوان یک توصیه کلی استفاده از سقف ها ی کاذب برای طراحی و ساخت استخر های سرپوشیده چندان توصیه نمی شود. چرا که این کار به منزله ایجاد یک منطقه تهویه نشده در استخر است که احتمال مشکلاتی مانند تقطیر آب و خوردگی در آن بسیار زیاد است. بنابراین در صورتی که در طراحی و ساخت استخر سقف کاذب اجرا شده باشد، این قسمت نیز باید درست همانند فضای داخل استخر تهویه شود.

نورگیرهای سقفی با تمام مزایایی که برای تامین روشنایی داخل استخر در طول روز دارند،از دیدگاه تهویه مطبوع گزینه مناسبی به شمار نمی روند. چرا که سطح این نورگیرها به ویژه در مناطق سردسیر خیلی زود در معرض بخار آب تقطیر شده قرار می گیرند. همچنین مقدار زیاد هوای رفت مورد نیاز برای جلوگیری از تقطیر روی این نورگیرها اغلب یکی از چالش های طراحی شبکه کانال به شمار می رود.

مدیر گروه : مهندس سید محسن نقیبیان

با ما تماس بگیرید

تلفکس : 02124521639 02143850311 02195118234
همراه : 09121978874 09130137157 09163661255

وبسایت : WWW.NAQIBSAZEH.IR
ایمیل NAQIBSAZEH@GMAIL.COM

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه چهارم ، واحد 410

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×