menu

ثبت آگهی رایگان

تعمیر-و-نگهداری-سونا-تخصص-ماست

تعمیر و نگهداری سونا تخصص ماست

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

DR POOL GROUP

گروه دکتر استخر

مشاوره ، بازدید ، کارشناسی
بازسازی ، نوسازی ، زیباسازی
عیب یابی ، سرویس دوره ای
کنترل ، تعمیر و نگهداری پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

سونای خشک و سونای بخار به دو روش مختلف، سبب گرم شدن بدن، افزایش گردش خون، افزایش تعریق و بالا رفتن ضربان قلب می شوند. تعریق یک راهکار کلیدی است که بدن برای تنظیم دمای خود در یک محدوده از پیش تعیین شده از آن استفاده می کند.

مزایای دیگر هر دو نوع سونا بسته به منبع تولید گرما و در صد رطوبت، می تواند شامل موارد زیر باشد:
سم زدایی
کاهش استرس
بهبود پوست بدن
افزایش سوخت کالری و کنترل وزن
تسکین درد
تقویت سیستم قلب و عروق
برای کسانی که با مشکلات تنفسی مواجه هستند، سونای بخار مزایای دیگری هم دارد که در ادامه به آن اشاره می شود. ولی به طور کلی، از آنجا که هر دو سبب تعریق شده و گردش خون روی سطح پوست را افزایش می دهند، می توانند مفید و درمان کننده باشند.

دو تفاوت اساسی
1- اثر رطوبت در هوا
در یک سونای بخار، میزان رطوبت هوا 100٪ است. این رطوبت بالا در هوا می تواند بسیار آرامش بخش بوده و برای شرایط تنفسی، مفید باشد.
شاید شنیده باشید که برای درمان سرفه کودک، او را به درون حمامی می برند که توسط دوش آب گرم از بخار پر شده است. سونای بخار سبب کاهش سرفه می شود .
بخار، همچنین مرطوب کننده پوست است.
از سوی دیگر، رطوبت محل پرورش باکتری و قارچ های مختلف است، بنابراین سونای بخار باید به طور منظم ضد عفونی شود.

2- تجربه شخصی
بعضی از افراد عاشق احساس آرامش در یک محیط با هوای گرم و مرطوب و مه آلود هستند.
بعضی دیگر از افراد هوای خشک را ترجیح داده و سونای بخار را خفه کننده می دانند.
پس از آنجا که احساس افراد مختلف در سونای خشک و بخار متفاوت است، یک راه انتخاب، تجربه کردن هر دو سونا است تا تجربیات شخصی در کنار موارد دیگر در انتخاب سونا کمک کننده باشد.

مزایای منحصر به فرد سونای بخار

اتاق بخار برای افراد مبتلا به مشکلات تنفسی که نمی توانند هوای گرم را تحمل کنند، عالیست. چون سونای بخار در دمای پایین تری نسبت به سونای خشک عمل می کند.

در اینجا برخی دیگراز فواید سلامتی ذکر شده است:
• نرم تر شدن ترشحات گلو، سینوس و ریه ها.
• کاهش علائم سرماخوردگی
• کمک به باز شدن مجرای بینی
• تسکین گلو و خشکی و التهاب های بینی با مرطوب نگاه داشتن هوا.
• جلوگیری از حمله های تنفسی و آسم.
• کاهش درد و ناراحتی ناشی از سینوزیت
• کمک در خوابیدن و افزایش مقدار زمان صرف شده در REM خواب ( فازی که خواب در آن عمیق تر است)
• ایجاد یک اثر مرطوب لذت بخش روی پوست
• احساس آرامش در آغوش یک رطوبت مه آلود

در یک سونای بخار شما می توانید رطوبت 100 درصد و درجه حرارت حدود 120 درجه فارنهایت (حدود 50 درجه سانتیگراد) را انتظار داشته باشید ( هرچند ممکن است برای شما داغ تر بنظر برسد). سونای خشک حتی با پاشش آب جهت ایجاد رطوبت بیش از 10-30٪ رطوبت ندارد.
اما در نهایت اینکه شما نشستن در یک اتاق پر از بخار با رطوبت صد در صد هوا را ترجیح میدهید یا در هوای خشک را، یک انتخاب شخصی است.

آیا در سونای بخار عرق بیشتری می کنید؟
در سونای بخار؛ بخار روی بدن متراکم شده و شما احساس میکنید که به شدت عرق می کنید. اما طبق تحقیقات علمی صورت گرفته روی تفاوت های سونای بخار و خشک، شما در سونای خشک بیشتر عرق می کنید. همچنین در همان تحقیق بیان گردیده که در سونای بخار عمل تعرق چند دقیقه دیرتر نسبت به سونای خشک اتفاق می افتد.

چند نکته در مورد سونای بخار
- باید به طور منظم تمیز و ضدعفونی گردد.
- در حضور رطوبت، کپک و باکتری وجود دارد. یک محیط مرطوب، یک مکان ایده آل برای پرورش باکتری و قارچ های مختلف است. بنابراین تلاش زیادی برای ضدعفونی کردن آن باید انجام شود.
- برای مدت طولانی قابل تحمل نیست.

نشستن در سونای بخار به 10 تا 15 دقیقه محدود شده است و بعد از آن بیش از اندازه گرم می شوید زیرا سونای بخار اجازه نمی دهد که بدن شما با تبخیر عرق از روی پوست خود را خنک کند. هوای سونای مرطوب نیز با رطوبت اشباع شده است و بدون تبخیر عرق ، درجه حرارت هسته ای بدن با سرعت بیشتری افزایش می یابد.برنامه سم زدایی از بدن نیاز به استفاده طولانی از سونا بویژه سونای خشک دارد. و اگر شما برنامه جدی تعریق برای سم زدایی را دارید، انتخاب شما باید سونای خشک باشد

اگرچه با سونای بخار هم می توان به این هدف رسید (با بیرون آمدن از سونا هر چند دقیقه یک بار برای خنک کردن)، ولی زمان بیشتری را روزانه برای تعریق سم زدایی باید اختصاص دهید. ضمن اینکه ارزیابی میزان تعریق در سونای بخار سخت تر است.

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با دکتر استخر

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×