menu

ثبت آگهی رایگان

جکوزی-چیست

جکوزی چیست ؟

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

DR POOL GROUP

گروه دکتر استخر

مشاوره ، بازدید ، کارشناسی
بازسازی ، نوسازی ، زیباسازی
عیب یابی ، سرویس دوره ای
کنترل ، تعمیر و نگهداری پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

- تفاوت بین یک حوضچه آبگرم، جکوزی ، استخر گردابی، حمام هوا و وان حمام مجهز به سیستم پاشش آب چیست؟

در واقع کلمه جکوزی (SPA)، برای توصیف هر وانی که آب حرارت دیده از آن به بیرون پرتاب شود، بکار برده می شود.

جکوزی ها از پشم شیشه و یا اکریلیک ساخته می شوند. جکوزی های اکریلیک عمر طولانی تری دارند و از این جهت مناسب ترند.

حوضچه های آب داغ از چوب ساخته می شوند و می توانند شرایط پرتاب آب را فراهم کنند.
استخر گردابی، به هر جکوزی یا وان آب گرم که آب درون آن به صورت دایره وار حرکت می کند، گفته می شود..

برای سهولت به همه موارد بالا جکوزی می گوییم.

در استخرهای هوایی یا حمام های هوا، بجای آب، هوا از طریق نازل های تعبیه شده در کف استخر به داخل آب دمیده می شود. این گونه استخرها هزینه ساخت و اجرای بالایی دارند و پمپ مورد استفاده در آنها در شرایط یکسان با استخرهای گردابی، پمپ بزرگتری است. زیرا برای ورود هوا به داخل استخر، وزن تمام آب باید توسط پمپ خنثی شود.

وان حمام مجهز به سیستم پاشش آب که معمولا از فایبر گلاس و یا آکریلیک ساخته شده می تواند در ساخت و ساز های جدید استفاده شده و یا جایگزین وان های موجود در حمام شوند. تنها نیاز به یک پمپ جت است. هر بار برای استفاده، وان از آب پر می شود و پمپ جت برای اثر گذاری درمانی روشن می شود. در این حالت، نیازی به اضافه کردن مواد شیمیایی نیست. زیرا پس از هر بار استفاده، وان تخلیه می شود.

- تفاوت شرایط آب استخر و جکوزی در چیست؟

دمای متداول آب در جکوزی ها بین 36 تا 40 درجه سانتی گراد است که در مقایسه با دمای متداول آب استخر، بسیار بیشتر است. افزایش دمای آب، احتمال ته نشین شدن رسوبات در داخل آب و نرخ تبخیر را افزایش می دهد که سبب افزایش درصد ذرات جامد محلول در آب، آفزایش احتمال رشد باکتری ها، آلوده شده آب و تسریع واکنش مواد شیمیایی موجود در آن است.

ضمن آنکه در جکوزی نسبت به استخر، بار ناشی از حضور شناگران بیشتر بوده، در نتیجه مواد آلاینده به واسطه تعریق بیشتر، چربی روی پوست، کرم های ضد آفتاب، صابون و شامپو و حتی ادرار بسیار بیشتر است.

- ضدعفونی آب جکوزی چگونه صورت می گیرد؟

مانند استخرها برای ضدعفونی آب می توان از روش های مختلفی استفاده کرد و برخی از این روش ها مشابه روش ضدعفونی استخر است. "برم" در دماهای بالا پایدارتر از کلر است بنابراین در جکوزی بیشتر استفاده می شود.

"هیپوکلریت لیتیم" نیز یکی دیگر از انواع کلر مایع است که به خودی خود پایدار است، خورنده نیست و حلالیت بسیار خوبی در آب دارد. بنابراین این ماده نیز برای ضدعفونی کردن آب جکوزی ها گزینه مناسبی است.

تعداد دفعات شوک در جکوزی نیز به علت افزایش بار شناگران نسبت به استخر باید تقریبا دو برابر تعداد دفعات شوک در استخر باشد. (منظور از شوک، میزان تصفیه آب روزانه است که برای استخر با توجه به کاربرد، معمولا چهار الی شش بار در شبانه روز در نظر گرفته می شود و تجهیزات استخر با توجه به تعداد شوک در شبانه روز خریداری می گردند.)

- چه نوع پمپی برای گردش آب در جکوزی در نظر گرفته می شود؟

در جکوزی ها گاهی از پمپ دو سرعتی استفاده می شود که کارکرد پمپ با وضعیت سرعت پایین، برای ماساژ ملایم و به گردش در آورن آب در حین فیلتر کردن آب و وضعیت سرعت بالا، برای ایجاد جریان پر فشار آب مورد استفاده قرار می گیرد. گاهی اوقات نیز بجای پمپ دو سرعتی، از دو پمپ مجزا استفاده می شود. تنها نکته متمایز انتخاب پمپ جکوزی نسبت به استخر این است که، افت فشار ایجاد شده توسط نازل های پاشش آب که معمولا مقدار قابل توجهی است

- در مورد جت های پاشش آب چه نکاتی را باید در نظر گرفت؟

جت های پاشش آب یکی از اجزای مهم جکوزی هستند. چرا که تاثیر آب درمانی و لذت بخش استفاده از جکوزی تا حد زیادی منوط به عملکرد صحیح جت های پاشش آب است.

مهم تر از تعداد جت های آب، عملکرد صحیح آنهاست. جت ها باید با فشار مناسب به نقاط کلیدی بدن بپاشند. پاشش آب باید به گونه ای باشد که فرد احساس کند آب، بدن وی را ماساژ می دهد.
در بعضی از جکوزی ها، جت های پاشش آب، مجهز به دمنده های هوا نیز هستند. این دمنده ها معمولا مجهز به پمپ های گریز از مرکز بوده. و عملکرد این پمپ ها بگونه ای است که هوا را به داخل مکیده و پس از گذر از روی پمپ و خنک کردن، آن را به داخل جکوزی می دمند. این هوا موجب تلاطم بیشتر آب و افزایش تاثیر ماساژگونه آن می شود.
جت های پاشش آب در انواع مختلفی موجود هستند و به منظور ماساژ پشت، گردن یا پا می توان آن ها را در موقعیت های مختلفی نصب نمود.

- تفاوت بین جکوزی های قابل حمل از پیش ساخته شده و جکوزی های ساخته شده در زمین چیست و کدام مناسب تر است؟

پاسخ این سوال تا حد زیادی بستگی به این دارد که شما کجا را برای قرار دادن جکوزی در منزلتان در نظر گرفته اید.

جکوزی های پیش ساخته قابل حمل، نیاز به هیچ گونه لوله کشی خارجی ، حفاری و یا برق کشی ندارند و به طور مستقیم به پریز برق خانه وصل شده و به راحتی توسط چند نفر قابل حمل هستند. بنابراین شما می توانید آنها را در تابستان در خارج و در زمستان در داخل خانه استفاده کنید. ( هر چند بسیاری از مردم ترجیح می دهند در زمستان هم در خارج از خانه از جکوزی استفاده کنند و نشستن در یک جکوزی آب گرم را در حالیکه هوای اطراف سرد است، لذت بخش می دانند.) مزیت دیگر این نوع جکوزی، این است که می تواند در هنگام تعویض خانه به همراه سایر وسایل جابجا شده و به مکان جدید منتقل شود.

جکوزی های ساخته شده در زمین، نیاز به لوله کشی، برقکاری و در برخی موارد لوله کشی گاز دارند. البته پیمانکار نصب همه موارد را انجام می دهد. این نوع جکوزی به نظر نسبت به مدل مشابه قابل حمل گران تر بنظر می رسد، ولی بطور قابل ملاحظه ای به ارزش خانه شما اضافه خواهد کرد و باعث قرار گرفتن خانه شما در شمار خانه های لوکس می گردد.

- آیا سازه های موجود منازل، تحمل نصب و اجرای جکوزی را دارند؟

بسیاری از مردم تصور می کنند که حجم زیاد آب داخل جکوزی باعث سنگین شدن بیش از حد آن شده و ممکن است سازه کف منزل قادر به تحمل آن نباشد. حقیقت این است که یک جکوزی نسبت به یک یخچال، تنش فشاری کمتری را در هر فوت مربع از سطح، به زمین وارد می کند، زیرا وزن آب در سطح گسترده ای پخش شده است. بطوریکه اکثر ساخت و سازهای جدید یک جکوزی با سایز متوسط را بدون مشکلی تحمل می کنند.

- جکوزی ها چگونه گرم می شوند ؟
اساسا دو راه معمول برای گرم کردن جکوزی وجود دارد: برق و یا گاز (طبیعی یا پروپان). بسیاری از مدل های قابل حمل با برق گرم می شوند. جکوزی را می توان با گرم کن های با توان مختلف (معمولا از 1.5کیلو وات تا 11.5کیلو وات) مجهز نمود. بدیهی است، قدرت بالاتر گرمکن سبب زودتر گرم شدن جکوزی می شود. همه گرم کن ها بوسیله ترموستات کنترل می شوند، بنابرین احتمال سوختگی کاهش می یابد.

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با دکتر استخر

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×