menu

ثبت آگهی رایگان

سرویس-دوره-ای-جکوزی-تخصص-ماست

سرویس دوره ای جکوزی تخصص ماست

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

DR POOL GROUP

گروه دکتر استخر

مشاوره ، بازدید ، کارشناسی
بازسازی ، نوسازی ، زیباسازی
عیب یابی ، سرویس دوره ای
تعمیر و نگهداری پروژه های : پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

چند کار مهم برای نگهداری جکوزی

1- حفظ تعادل شیمیایی آب جکوزی
همواره به یاد داشته باشید که شرایط آب استخر با آب جکوزی متفاوت است. دمای آب جکوزی معمولاً در بازه 36 تا 40 درجه سانتیگراد قرار دارد و این در حالی است که دمای آب استخر، معمولاً در محدوده 24 تا 29 درجه سانتیگراد تنظیم می شود. همانطور که می دانید، دمای آب بالاتر، یعنی امکان و احتمال رشد و تکثیر بیشتر میکروارگانیسم ها مانند انواع باکتری و ویروس در آب. علاوه بر این، دمای بالای آب در جکوزی، باعث باز شدن بیشتر حفره های پوست بدن انسان شده و احتمال بروز بیماری های پوستی را برای شناگران افزایش می دهد.

ضدعفونی آب جکوزی
کلر، پرکاربردترین ماده ضدعفونی کننده آب جکوزی به شمار می رود. در قدم اول، حتماً یک تست کیت اندازه گیری کلر برای جکوزی خود تهیه کنید. میزان کلر جکوزی خود را هفته ای سه مرتبه و یا هر بار پیش از استفاده و پس از آن اندازه بگیرید. حتی می توانید اعداد خوانده شده را در یک چک لیست منظم وارد کرده و آنرا نگه دارید. میزان کلر مناسب برای جکوزی، می بایست در محدوده 1.5 تا 3 ppm باشد.

کنترل PH آب جکوزی
مانند کلر، PH آب جکوزی را نیز هفته ای سه مرتبه و یا هر بار پیش از استفاده و پس از آن بوسیله تست کیت اندازه گیری PH اندازه گیری کنید. اگر این کار را منظم انجام دهید، از میزان تغییر PH و حتی کلر، پس از استفاده و خارج شدن 3 یا 4 نفر از جکوزی، تعجب خواهید کرد! میزان ایده آل PH آب جکوزی، بین 7.2 تا 7.6 است. عدد PH بالاتر و یا پایینتر از این مقادیر، می تواند باعث بروز مشکلاتی شود

2- هر سه ماه، جکوزی را تخلیه کنید.
یک برنامه زمانی منظم سه ماهه برای تخلیه آب جکوزی خود در نظر بگیرید. کافی است که چند ساعت یک روز تعطیل خود را در هر سه ماه به این کار اختصاص دهید. اما انجام منظم این کار، در بالا بردن کیفیت آب جکوزی بسیار مؤثر است. البته این پیشنهاد سه ماهه، بسته به سایر عوامل موجود مانند تعداد نفرات استفاده کننده از جکوزی، وضعیت فیلتر جکوزی و همینطور تعادل شیمیایی آب جکوزی می تواند تغییر کرده و مثلاً دو ماهه یا چهار ماهه باشد. اما به هر صورت، هر بازه زمانی را که انتخاب می کنید، سعی کنید حتماً به آن پایبند بوده و در انجام آن استمرار داشته باشید.

3- پیش از ورود به جکوزی، حتماً دوش بگیرید.
تمیز بودن بدن افرادی که وارد جکوزی می شوند، یک عامل بسیار مهم و تعیین کننده در نگهداری و کیفیت آب جکوزی است. بدن انسان پیش از دوش گرفتن، دارای مقدار زیادی چربی، آلودگی و مو است. ورود این مواد به جکوزی، بار زیادی را به فیلتر جکوزی وارد کرده و مصرف مواد ضدعفونی کننده را نیز افزایش می دهد. گرفتن یک دوش سریع پیش از وارد شدن به جکوزی، تا حد زیادی می تواند باعث جلوگیری از مشکلات فوق شود.

4- پس از استفاده از جکوزی، آن را شوک ضدعفونی دهید.
انجام این کار پس از هر بار استفاده از جکوزی ، تأثیر بسیار مثبتی روی کیفیت آب جکوزی داشته و باعث کاهش بو و آلودگی ها می شود. پس از خروج از جکوزی، ابتدا PH آب جکوزی را اندازه گیری کنید. اگر PH آب جکوزی، بالاتر از 7.6 بود، ابتدا با اضافه کردن ماده شیمیایی کاهش دهنده PH، آن را تنظیم و بعد از ماده شوک ضدعفونی کننده استفاده کنید. شوک ضدعفونی در PH پایین، بهتر و مؤثرتر عمل خواهد کرد.

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با دکتر استخر

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×