menu

ثبت آگهی رایگان

نگهداری-تجهیزات-استخر

نگهداری تجهیزات استخر

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

DR POOL GROUP

گروه دکتر استخر

مشاوره ، بازدید ، کارشناسی
بازسازی ، نوسازی ، زیباسازی
عیب یابی ، سرویس دوره ای
تعمیر و نگهداری پروژه های : پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

"نگهداری عمومی فیلتر شنی استخر"

1- برای تمیز کردن سطح خارجی فیلتر و پمپ استخر و زدودن آلودگی و گرد و خاک از آنها، از مواد شوینده ملایم استفاده کرده و سپس با آب آنها را شستشو دهید. به هیچ عنوان برای این کار از حلال های قوی استفاده نکنید.

2- در صورتی که نیاز به تعمیر قطعات داخلی فیلتر باشد، ابتدا باید سیلیس موجود در فیلتر تخلیه شود. برای این کار، شیر تخلیه تعبیه شده در پایین فیلتر را باز کرده و با فشار آب شیلنگ، داخل فیلتر را شستشو و سیلیس آن را خارج کنید.

3- همواره در نظر داشته باشید که فیلتر شنی استخر، یک مخزن "تحت فشار" است و نمی بایست تحت فشار و هنگام کار، تعمیر و سرویس شود. همیشه پیش از شروع به سرویس و تعمیر فیلتر، ابتدا فشار آن را تخلیه نموده و شیر هوای آن را باز کنید تا هوای موجود داخل فیلتر به سمت فضای باز هدایت شود.

4- هرگاه می خواستید تا فیلتر را دوباره راه اندازی کنید، ابتدا شیر تخلیه هوای فیلتر را باز کرده و از آن فاصله بگیرید.

5- صافی (Strainer) داخل پمپ می بایست هر هفته دو بار بازرسی و تمیز شود. برای این کار، سرپوش شفاف پمپ را برداشته، صافی را از آن خارج نموده و پس از شستشو و تمیز کردن، مجدداً در جای خود قرار دهید. اورینگ دور سرپوش پمپ را بررسی کنید و در صورت خرابی، حتماً آن را تعویض کنید. برای تعمیر موتور پمپ، حتماً از شرکت های ارائه دهنده تخصصی این خدمات استفاده کنید.

"تمیز کردن فیلتر شنی استخر"

1- فیلتر شنی نصب شده برای یک استخر نوساز، می بایست 48 ساعت بعد از کار کردن، حتماً بک واش و تمیز شود تا مواد ناشی از عملیات اجرایی استخر که توسط آب وارد فیلتر شده اند، از فیلتر خارج شده و موجب خرابی فیلتر شنی استخر نشود.

برای اینکه متوجه شویم چه زمانی می بایست فیلتر شنی استخر را بک واش کنیم، سه روش وجود دارد:

- دقیقترین روش برای تعیین زمان بک واش، اندازه گیری نرخ جریان (دبی) آب استخر است. البته این کار زمانی میسر است که وسیله اندازه گیری نرخ جریان روی مدار تصفیه آب استخر نصب شده باشد. در این حالت، در صورت کاهش 30% نرخ جریان نسبت به حالت راه اندازی فیلتر تمیز، می بایست فیلتر شنی را بک واش کنیم. به عنوان مثال، اگر دبی اولیه خروجی فیلتر 60 گالن بر دقیقه (GPM) بوده و پس از مدتی با کاهش 30 درصدی (معادل 20 گالن بر دقیقه)، به عدد 40 رسیده باشد، زمان آن فرارسیده است تا فیلتر را بک واش کنیم.

- روش کیفی تر و کم دقت تر این است که میزان آب برگشتی به استخر را از طریق نازلهای نصب شده روی دیواره استخر، به صورت چشمی بررسی کنیم. زمانی که متوجه شدیم حجم آب وارد شونده به استخر از طریق این نازلها کاهش پیدا کرده است، نشان می دهد که لازمست تا فیلتر را بک واش کنیم.

- متداولترین و البته کم دقت ترین روش، تعیین زمان بک واش بر اساس افزایش فشار فیلتر است . زمانی که فشار فیلتر توسط گیج نصب شده روی آن، 10 psi بیشتر از حالت اولیه را نشان دهد، زمان بک واش فیلتر فرارسیده است.

2- همواره در نظر داشته باشید که فیلتر شنی نمی بایست بر اساس بازه های زمان مشخص (مثلاً هر سه روز یکبار)، بک واش شود. خیلی مهم است که بدانید تعداد بک واش بیش از حد فیلتر شنی، باعث کاهش عملکرد آن می شود. عواملی مانند تغییر شرایط آب و هوا، بارش های سنگین، گرد و خاک، آلودگی و حتی دمای آب ، بر روی زمان و تعداد دفعات مورد نیاز بک واش تأثیرگذار هستند.

هشدار : عدم عملکرد مناسب سیستم فیلتراسیون استخر، از مهمترین دلایل کدر شدن آب استخر است. کدر شدن آب استخر موجب می شود تا داخل آب به وضوح دیده نشده و در هنگام شیرجه و یا شنا، صدمات جدی به شناگر وارد کند. به همین دلیل، به هیچ عنوان در استخر با آب کدر شنا نکنید.

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با دکتر استخر

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×