menu

ثبت آگهی رایگان

سختی-گیر

سختی گیر

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه

فعالیت خود را از سال 1385 در زمینه : مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ،
تجهیز و اجرای کامل پروژه های: استخر ، جکوزی ، آبنما ، پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی
اتاق ماساژ ، تونل مه
سونای خشک ، سونای بخار ، سونای نمک ، سونای برف
حمام سنتی ، حمام ترکی
در ایران و کشورهای همجوار آغاز و هم اکنون با گروه فنی و مهندسی مجرب
و اکیپ های اجرایی مختلف در زمینه های فوق مشغول به فعالیت میباشد

گروه بازرگانی نقیب سازه

فعالیت خود را از سال 1387 در زمینه : واردات ، مشاوره ، محاسبه ،
فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات کامل پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران آغاز و هم اکنون با گروه بازاریاب و فروش مجرب و اکیپ های نصب و خدمات پس از فروش آموزش دیده در زمینه های فوق مشغول به فعالیت میباشد


سختی گیر :

برای جلوگیری ازصدمات ناشی ازرسوب املاح درآب درگردش سیستم گرمایش وسرمایش مرکزی وهمچنین آب مصرفی بهداشتی ، درمناطقی که آب املاح فراوانی داردازسختی گیرآب استفاده می شود.

اندازه گیری سختی آب:
میزان اندازه گیری سختی آب معمولا" به صورت یک قسمت در میلیون بوده که آن را با PPM نشان می دهند .
اندازه گیری یونهای کلسیم و منیزیم موجود درآب های قابل شرب شهری

سختی آب :
ناشی از املاح کلسیم و منیزیم و به میزان کمتر ناشی از املاح آلومینیوم، روی ،منگنز ،آهن و غیره است.

اهمیت سختی آب :
مقدار سختی آب ، علاوه بر اینکه در آبهای صنعتی اهمیت وافر دارد ،از نظر بهداشت عمومی نیز اهمیت خاصی دارد.کلسیم که یکی از عوامل سختی آب است ، در رشد استخوان و حفظ تعادل بدن دخالت داشته ، ولی به همان اندازه ،سولفات کلسیم به علت کمی قابلیت هضم ،ناراحتی هایی در دستگاه هاضمه بوجود می آورد.

زیان سختی آب :
ایجاد رسوب در دیگهای بخار و برجهای خنک کن و چیلرها و کویلهای حرارتی و برودتی که باعث کاهش راندمان و خرابی زود هنگام می شود.

دسته بندی آب برحسب سختی آب (PPM) :
سبک
0-75
نسبتا سخت
75-150
آب سخت
150-300
خیلی سخت
300<

اصول کار کرد سختی گیر:
دستگاه سختی گیرازیک مخزن استوانه ای ازورق فولادی ازجنس کربن استیل با عدسی محدب فوقانی وتحتانی (دوبل ) ودوعدد دریچه بازدید تشکیل شده است که سطح داخلی با دولایه رنگ اپوکسی وسطح خارجی باضد زنگ ورنگ روغنی پوشش داده میشودهرسختی گیردارای یک لوله برای ورود آبسرد، یک لوله برای خروج آب نرم ویک لوله برای ورود آب شستشو دهنده می باشد.
روش کاهش سختی آب توسط دستگاه سختی گیربدین صورت می باشدکه آب اولیه (خام) ازسمت فوقانی وارد دستگاه شده وبه وسیله آب پخش کن های مخصوص به طوریکنواخت برروی سطح رزین پاشیده می شودوبه صورت ستونهای موازی درتمام قسمتهای داخلی رزین ازبالا به پایین جریان می یابد.درهنگام عبورآب ازبین رزین ها،عمل جابجایی یون های کلسیم ومنیزیم با یون سدیم انجام می شود درنتیجه آب نرم شده وازقسمت تحتانی آب نرم توسط استرنیرهایی که به تعداد مناسب بر روی عدسی دوبل نصب گردیده اند جمع آوری شده وبه خارج دستگاه هدایت می شود.

کاربرد سختی گیر:
عمل جدا نمودن املاح کلسیم ومنیزیم که سختی کل نام دارد به کمک رزین های مخصوص، انجام می شودکه باعث کاهش رسوب آب شده وآب نرم رابا هزینه اندک برای مصارف صنعتی، ازجمله تغذیه دیگهای بخاردراختیارمی گذارد .

انواع کنترل سختی گیر :
1-دستی :درکنترل دستی تمام مراحل شستشوی معکوس، احیاء وسرویس دستگاه ازطریق شیرهای دستی توسط اپراتورانجام می شودوبرای ظرفیتهای کم ساخته میشود.
2-نیمه اتوماتیک:درکنترل نیمه اتوماتیک اپراتوربا قراردادن اهرم شیردریکی ازسه وضعیت شستشوی معکوس ،احیاءرزین ویا سرویس دهی ،دستگاه را تنظیم می نماید.
3- تمام اتوماتیک :درکنترل تمام اتوماتیک کلیه مراحل فوق توسط شیراتوماتیک کنترل شده واپراتوردرآن دخالت چندانی ندارد .
درسختی گیر های تمام اتوماتیک کلیه ی شیرها برقی یا پنوماتیک بوده و لذا کلیه کارهای مربوط به سختی گیر از قبیل بازوبسته کردن شیرهای مختلف بطوراتوماتیک انجام می شود.درسختی گیرهای تمام اتوماتیک وسیله فرمان دهنده یک تایمر است.

رزین یونی :
ذرات جامدی هستند که می توانند یونهای نامطلوب در محلول را با همان مقدار اکی والان از یونهای مطلوب با بار الکتریکی مشابه جایگزین کنند.در سال 1870 با انجام آزمایش های متعددی ثابت شد که بعضی از کانیهای طبیعی بخصوص زئولیت ها واجد توانایی انجام تبادل یون هستند.درواقع رزین های معدنی(زئولیت ) یون های سختی آور آب (کلسیم و منیزیم ) را حذف کرده و به جای آن یون سدیم آزاد می کردند وازاین رو به زئولیت های سدیمی مشهور شدند که استفاده ازآن در تصفیه آب مزایای زیادی داشت چون احتیاج به مواد شیمیایی نبود و اثرات جانبی هم نداشت.

اما زئولیت های سدیمی دارای محدودیتهایی بودند . این زئولیتها می توانستند فقط سدیم را جایگزینکلسیم و منیزیم محلول در آب نمایند و و آنیونهایی از قبیل سولفات ، کلراید و سیلیکات ها بدون تغییرباقی می مانند.واضح است چنین آبی برای صنایع مطلوب نیست. پس ازانجام تحقیقات در اواسط دهه 1930 در هلند زئولیتهایی ساخته شد که به جای سدیم فعال،هیدروژن فعال داشتند.این زئولیتها که به تعویض کننده های کاتیونی هیدروژنی معروفند،سیلیس نداشته و علاوه بر این قادرند همزمان هم سختی آب را حذف کنند و هم قلیائیست آب راکاهش دهند.

جنس سختی گیر:
جنس سختی گیرازورق سیاه st-37 فولاد مبارکه می باشد.

ضخامت ورقهای سختی گیر:
ضخامت سختی گیربراساس فشارکاری دستگاه و ضریب خوردگی تعیین می گردد.

ظرفیت سختی گیر:
ظرفیت سختی گیر از 30000 گرین الی 1000000 گرین می باشد.

محاسبه ظرفیت سختی گیر:
اندازه ی یک سختی گیربه سه پارامتر مقدار عبور آب درواحد زمان ، املاح موجود درآب برحسب ppm و زمان سیکل شستشو که بین شش تا بیست و چهار ساعت است ، بستگی داشته و می توان ظرفیت یک سختی گیر را از رابطه زیر بدست آورد.

ظرفیت سختی گیر (گرین )=C
حجم آب مصرفی برحسب G.P.M))
سختی آب برحسب (PPM) =(سختی مجاز – سختی غیر مجاز )
زمان سیکل شستشو=T
G.P.M * P.P.M * T * 60 C =ظرفیت سختی گیر (گرین )
17/1

راهنمای خرید سختی گیر :
درزمان سفارش دستگاه سختی گیر، نسبت به قطرمنبع وابعاد منبع وامکان عبورازدرب موتورخانه و فضای ابعادی مناسب جهت نصب و بهره برداری توجه کافی داشته باشید.درصورتی که سختی گیر با ابعاد دیگری مورد نیازباشد ابعاد آنرا قبل ازسفارش تعیین نمایید

نکات فنی در مورد سختی گیر :
1- فشار نسبی داخل مخزن بین (2.5 – 1.7 )bar می باشد اگر فشار داخل مخزن کمتر از bar1.7 باشد،درمکش آب نمک و درآب بندی شیر سولووالو اختلال ایجاد خواهد شد . همچنین درفشارهای بالا ممکن است قطعات شیر صدمه ببیند. درهرحال بهر برداری از شیر سولووالودرفشارهای بالاتراز (bar 2.5) به هیچ وجه توصیه نمی شود.
2- سختی آب تصفیه شده خروجی ازسختی گیرها همواره باید با تست کیت کنترل شده وموردآزمایش قرارگیرد .
اگرسختی آب ازحد مجاز بیشتر شود ،بلافاصله باید نسبت به عمل احیاء کردن رزین اقدام نمود.

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×