menu

ثبت آگهی رایگان

نگهداری-تاسیسات-استخر-سونا-جکوزی

نگهداری تاسیسات استخر سونا جکوزی

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

DR POOL GROUP

گروه دکتر استخر

مشاوره ، بازدید ، کارشناسی
بازسازی ، نوسازی ، زیباسازی
عیب یابی ، سرویس دوره ای
تعمیر و نگهداری پروژه های : پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

شش بخش اصلی تأسیسات استخر

تأسیسات یک استخر با توجه به امکانات مورد نیاز آن، می تواند از تنوع بسیار بالایی برخوردار باشد. با توجه به اهمیت موضوع شناخت مناسب تجهیزات مورد استفاده در بخش تأسیسات یک مجموعه استخر و جکوزی، بنا داریم تا در چندین مقاله به بررسی بخش های مختلف تأسیسات استخر و همینطور تجهیزات استفاده شده در آنها بپردازیم. برای این کار، یک استخر و جکوزی واقعی را در نظر گرفته و با تصاویر بخش های مختلف، عملکرد و اجزای هرکدام از آنها را بررسی خواهیم نمود. در این مقاله، بصورت کلی، ساختار تأسیسات استخر به شش بخش اصلی تقسیم شده است که به هر کدام از آنها در مقاله ای جداگانه با جزئیات بیشتر پرداخته خواهد شد. در ادامه به معرفی کلی این شش بخش می پردازیم.

یک استخر با ظرفیت 30,000 گالن (معادل حدود 120 مترمکعب) است که توسط یک سیستم مدار تصفیه، روزانه در استخر گردش کرده و تصفیه می شود. تجهیزات آبتما و فواره این استخر، دارای مدار تصفیه جداگانه ای است. دو نوع هیتر برای گرمایش استخر و جکوزی استفاده شده است. سیستم آنالیز و تزریق مواد شیمیایی بصورت کاملاً اتوماتیک در نظر گرفته شده و تجهیزات روشنایی و سیستم کنترل نیز با تمامی امکانات تعبیه شده اند.

1- مدار گردش آب (Circulation)
این بخش شامل پمپ، یک فیلتر تصفیه بزرگ، شیرآلات و لوله کشی های مسیر رفت و برگشت آب از سمت استخر و جکوزی به این تجهیزات و بالعکس می باشند.

2- آبنما و فواره (Water Features)
تجهیزات استفاده شده از این دست در استخر مورد بررسی، عبارتند از یک آبنما، دو فواره کار شده در کف و چهار فواره در کنار استخر که آب را از بیرون به داخل استخر پرتاب می کنند. این تجهیزات، لوازم تصفیه جداگانه خود را دارند

3- هیترها (Heaters)
در تأسیسات این استخر، از دو نوع هیتر استفاده شده است که عبارتند از یک پمپ حرارتی و یک هیتر گازی. پمپ حرارتی دارای راندمان بالاتری بوده و برای بالابردن دما در استخر مورد استفاده قرار می گیرد. اما هیتر گازی برای بالابردن دمای آب جکوزی در مدت زمان کوتاه در نظر گرفته شده است. رگولاتور گاز، وظیفه تنظیم میزان گاز ورودی به هیتر گازی را عهده دار است.

4- سیستم های اتوماتیک مواد شیمیایی (Automated Chemical Systems)
دو ماده شیمیایی اصلی استخر، یعنی کلر و اسید برای تنظیم PH، بصورت کاملاً اتوماتیک توسط این سیستم اندازه گیری و کنترل می شوند. سه تجهیز اصلی، مسئولیت این کار را برای این استخر عهده دار هستند. یک سیستم اندازه گیری و آنالیز مواد شیمیایی استخر، یک دستگاه کلرزن نمکی و یک مخزن اسید به همراه پمپ تزریق مربوط به آن، تشکیل دهنده این سیستم هستند.

5- روشنایی (Lighting)
تمام چراغهای داخل و اطراف استخر، به یک کنترل پنل مرکزی متصل هستند. چراغها در محیط داخلی استخر، محل نشستن افراد، جکوزی، آبنماها و فواره ها قرار گرفته و امکان تغییر رنگ نور آنها هم وجود دارد.

6- ‏سیستم کنترل (‏Control System‏)‏
استخر شما ، میتواند دارای یک سیستم کنترل تمام اتوماتیک باشد . تمام تجهیزات استفاده شده در استخر مانند پمپ ها ، جت های جکوزی ، آبنماها، کنترل مواد شیمیایی و چراغها توسط دگمه های مختلف تعبیه شده در این سیستم براحتی قابل مدیریت و کنترل هستند.

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با دکتر استخر

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×