menu

ثبت آگهی رایگان

نگهداری-استخر-در-شمال-تهران

نگهداری استخر در شمال تهران

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

DR POOL GROUP

گروه دکتر استخر

مشاوره ، بازدید ، کارشناسی
بازسازی ، نوسازی ، زیباسازی
عیب یابی ، سرویس دوره ای
تعمیر و نگهداری پروژه های : پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

چگونه یک دستگاه ازن ژنراتور مناسب برای استخر خود انتخاب کنیم؟

ازن ژنراتور استخر

دستگاه ازن ژنراتور، یکی از تجهیزاتی است که برای ضدعفونی استخر مورد استفاده قرار می گیرد. اما، انتخاب سایز مناسب دستگاه ازن ژنراتور استخر، نیاز به دقت بالا و دانستن برخی نکات ظریف دارد که در این مقاله به آن پرداخته خواهد شد. این مقاله، از زبان یک متخصص فروشنده با سابقه که در یک شرکت معتبر تولید کننده دستگاه ازن ژنراتور استخر می کرده، نقل قول شده است.

با اینکه بیش از یک دهه در زمینه ساخت و فروش دستگاه ازن ژنراتور برای مصارف مختلف تصفیه آب در سطح بین المللی تجربه داشتم، بعد از مدتی توجهم به این نکته جلب شد که ما در فروش این محصولات در بازار داخلی، به اندازه کافی موفق نیستیم. این موضوع برای من عجیب بود. تصمیم گرفتم تا با چند فروشنده و مشتری داخلی تماس گرفته و دلیل این موضوع را جویا شوم.

با بسیاری از فروشندگان و مشتریان این حوزه تماس گرفتم و از آنها پرسیدم که آیا با دستگاه ازن ژنراتور آشنا هستند یا خیر. تمامی آنها به این سوال جواب مثبت دادند. سپس، سوال کردم که آیا الان از این دستگاه ها استفاده می کنند؟ در کمال تعجب، تمامی آنها گفتند که خیر! پرسیدم چرا؟ گفتند که این دستگاه ها به درد نمیخورند!

برای من خیلی عجیب بود که چرا استفاده از این دستگاه ها که در تمام دنیا به عنوان یک روش مؤثر، قابل اطمینان، نسبتاً ارزان و سازگار با محیط زیست محسوب شده و مورد استفاده قرار می گیرند، در بازار داخلی مورد استقبال واقع نشده است. تصمیم گرفتم که با یک فروشنده ناراضی دستگاه ازن ژنراتور صحبت کنم و دلیل این مورد را با جزئیات بیشتر از وی جویا شوم.

این فروشنده به من گفت که چند سال پیش، وی یک دستگاه ازن ژنراتور به یکی از مشتریان خود که یک استخر مسکونی با حجم 100 مترمکعب داشت، فروخته بود. این دستگاه، ساخت یک شرکت معتبر آمریکای شمالی بوده و به زعم فروشنده، از توان کافی برای تولید ازن کافی برای این استخر برخوردار بوده است.

بر خلاف تصور فروشنده، این دستگاه به خوبی جواب نداد. بعد از مدتی استفاده، آب استخر کدر شد و بوی نامطبوعی به خود گرفت. نهایتاً وی مجبور شد که یک سیستم مکمل تزریق کلر برای این استخر در نظر بگیرد که تا حدود 8 ماه، این روش جواب داد و مشکل قبلی حل شد. بعد از هشت ماه، مجدداً مشتری با فروشنده تماس گرفته و می گوید که سیستم ضدعفونی استخر مجدداً به مشکل برخورده است. فروشنده، موضوع را بررسی کرده و متوجه می شود که دستگاه ازن ژنراتور، کار نمی کند. فروشنده دستگاه را بررسی کرده و درمی یابد که یکی از الکترودهای دستگاه شکسته و از کارخانه سازنده درخواست قطعه جدید برای تعمیر آن می کند.

خلاصه، فروش این یک دستگاه ازن ژنراتور توسط این فروشنده، آنقدر دردسر و زحمت برای وی ایجاد کرد که در پروژه های بعدی، دیگر سراغ استفاده از دستگاه ازن ژنراتور برای استخر نرفت. این فروشنده به من گفت که برخی از همکاران وی نیز، به مشکلاتی کم و بیش مشابه برخورده اند.

حالا اجازه دهید برای بررسی مشکل به وجود آمده، این مورد را با جزئیات و محاسبات بیشتر بررسی کنیم:

- حجم استخر، برابر 1 متر مکعب یا یک میلیون گرم آب است.

- بنابراین، یک گرم ازن محلول در یک متر مکعب آب، دارای غلظت یک PPM خواهد بود.

- پس، 100 گرم ازن محلول در 100 مترمکعب آب هم، غلظتی معادل یک PPM خواهد داشت.

- برای یک استخری که از هیچ ماده شیمیایی در آن استفاده نشده باشد، توصیه می شود که میزان ازن باقیمانده بین 0.03 تا 0.05 PPM را در خود داشته باشد. فرض کنید ما 0.04 PPM را برای کار خود در نظر بگیریم.

- با این فرض، میزان ازن مورد نیاز، برابر 4 گرم خواهد بود. (4 گرم = 0.04 * 100 گرم)

- در استخری که دمای آب آن حدود 25 درجه سانتیگراد باشد، هر 15 دقیقه، نصف حجم ازن از بین می رود. بنابراین، برای نگه داشتن حجم ازن در میزان تعیین شده، می بایست هر ساعت 4 بار ازن زنی انجام شود. بنابراین، در این مورد، می بایست 16 گرم بر ساعت، ازن در آب حل شود تا به مقدار مطلوب مدنظر برسیم.

با ما تماس بگیرید

تلفکس : 02124521639 02143850311 02195118234

همراه : 09121978874 09130137157 09163661255

وبسایت WWW.DRPOOL.IR

ایمیل INFO@DRPOOL.IR DRPOOL.IR@GMAIL.COM

مدیر گروه دکتر استخر : مهندس سید محسن نقیبیان

گروه دکتر استخر زیرمجموعه گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه میباشد

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه چهارم ، واحد 410

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با دکتر استخر

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×