menu

ثبت آگهی رایگان

نکات-مهم-انتخاب-انواع-پمپ-های-تصفیه-استخر

نکات مهم انتخاب انواع پمپ های تصفیه استخر

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه
مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ، تجهیز و اجرای کامل پروژه های :
استخر ، آبنما ، جکوزی ، پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی
اتاق ماساژ ، تونل مه ، حمام سنتی ، حمام ترکی
سونا خشک ، سونا بخار ، سونا برف ، سونا نمک
در ایران و کشورهای همجوار


گروه بازرگانی نقیب سازه
واردات ، مشاوره ، محاسبه ، فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات کامل پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران


نکات مهم انتخاب انواع پمپ های تصفیه آب استخر :

پمپ تصفیه استخر قلب هر سیستم تصفیه آب استخر می باشد، پمپ تصفیه استخر با مکش آب از کاسه استخر، آن را از فیلتر و سایر تجهیزات ضدعفونی کننده عبور داده و مجددا آب تصفیه شده را به کاسه استخر باز می گرداند. قبل از ورودی هر پمپ تصفیه آب استخری باید لزوما صافی یا موگیر (استرینر) از جنس چدن یا پلاستیک فشرده (باکالیت) قرار گیرد تا برگ، مو و دیگر آلودگی های فیزیکی احتمالی باقی مانده در آب که ممکن است باعث از کار افتادن و یا صدمه دیدن پمپ شود را از آب در گردش سیستم حذف نماید.

پمپ تصفیه آب استخر که معمولا از نوع گریز از مرکز یا سانتریفیوژ و همراه با الکترو موتور کوپل مستقیم می باشد ، به منظور به حرکت درآوردن آب در سیستم تصفیه خانه استخرها مورد استفاده قرار می گیرد.

از مهمترین ویژگی های پمپ های تصفیه آب استخر عملکرد کم صدا (روان کار کردن)،نوع جنس بدنه یا پوسته پمپ استخر( مقاومت در برابر خوردگی های ناشی از کلر یا مواد خورنده موجود در آب ) می باشد.

همچنین جنس پروانه پمپ تصفیه آب استخر( نیز باید ازنوع مقاوم در برابر خوردگی و همچنین پدیده کاویتاسیون (استیل یا abs) ساخته شود،معمولا پمپ استخر مانند شکل زیر به همراه استرینر مربوطه به صورت یکپارچه و آب بند ساخته و عرضه میگردد.
پمپ تصفیه آب استخر
برای انتخاب پمپ تصفیه آب مناسب هر استخر باید فاصله موتورخانه تا کاسه استخر (طول مسیر لوله کشی) و همچنین افت فشار لوازم و تجهیزاتی مانند موگیر، صافی،مبدل حرارتی( یا گرمکن)،افت فشار فیلتر و افت فشار اتصالات و همچنین حجم کاسه استخر ( جهت برآورد میزان دبی یا حجم آبدهی ) و تصفیه متناسب با نوع کاربری استخر،سرپوشیده یا سر باز را باید در نظر گرفت.


محل اتصال قسمت مکش پمپ تصفیه آب استخر
اتصال کفشور : تخلیه اصلی در پایین ترین نقطه استخر قرار گرفته و کف استخر به سمت آن نقطه شیب دار شده است. اکثر آلودگی های ته نشین شده در کف استخر از این محل تخلیه و توسط پمپ آب استخر مکیده می شوند .

اتصال اسکیمر یا سرریز : اسکیمرها و سرریزها وظیفه جمع آوری آب سطح استخر را بر عهده دارند که این آب دارای مقدار قابل توجهی از آلودگی های شناور مانند چربی ها، برگ و سایر آلودگی هایی که ته نشین نمی شوند می باشند.

فرمول محاسبه پمپ تصفیه آب استخر بر اساس توان :


P = توان موتور پمپ تصفیه آب استخر( hp )
Q = دبی پمپ استخر ( gpm )
H = هد دهش پمپ استخر( ft )
ɣ = وزن مخصوص آب (برابر با 1)
Eeff = بازده پمپ استخر که بین 0.5 تا 0.7 در نظر گرفته میشود. Eeff

هد(فشار) و دبی (حجم) پمپ تصفیه آب استخر :
بطور کلی جهت محاسبه مقدار هد و دبی پمپ تصفیه آب استخر به دو عامل (افت فشار و حجم آب عبوری ) باید توجه نمود.
نکته : پمپ تصفیه آب استخر پس از انتخاب نوع فیلتر تصفیه و بررسی میزان افت فشار جریان آب عبوری از آن فیلتر و عوامل دیگر انتخاب می گردد .
عوامل موثر در انتخاب هد(فشار) پمپ تصفیه آب استخر :

در نظر گرفتن مقدار افت فشار فیلتر تصفیه به نوع فیلتر تصفیه آب استخر (دیاتومه ، کارتریجی ، شنی) و همچنین جنس فیلتر تصفیه (FRP ، فلزی ) بستگی دارد .
در نظر گرفتن مقدار افت فشار که در مسیر لوله ، شیرآلات و اتصالات به وجود می آید .
عامل موثردر محاسبه دبی (حجم) پمپ تصفیه آب استخر :
محاسبه دبی پمپ تصفیه آب استخر بر اساس محاسبه حجم آب لازم در گردش سیستم تصفیه که طبیعتاً معادل ظرفیت فیلتر تصفیه آب استخر می باشد در نظر گرفته می شود .
نکاتی در مورد نصب پمپ تصفیه آب استخر:
بعنوان یک قاعده کلی باید پمپ تصفیه استخر به اندازه 6 اینچ بالاتر از کف موتورخانه (برای جلو گیری از صدمه آب بک واش فیلتر شنی و یا آبهای سطحی کف موتور خانه به الکترو موتور پمپ) نصب شده و ضمناً بر روی یک سطح صلب و تراز شده ،بدون لرزش قرار گیرد.
پمپ تصفیه آب استخر باید به گونه ای نصب گردد که جهت سرویس و یا تعویض پمپ به تکنسین این امکان و دسترسی مورد نیاز را بدهد .
همچنین در محل مکش و دهش پمپ استخر از شیر کشویی استفاده گردد که در صورت نیاز به تعویض و یا تعمیر بتوان پمپ آن را از مدار خارج نمود.
همچنین پمپ تصفیه آب استخر را در نزدیکی پایه فیلتر تصفیه نصب نکنید چرا که در هنگام باز کردن فیلتر جهت تعمیر و تمیز کاری الکترو موتور پمپ تصفیه آب استخر در معرض ریزش آب و آسیب دیدگی قرار می گیرد.
در هنگام نصب پمپ تصفیه استخر به فضای بین فیلتر و پمپ استخر توجه داشته باشید سعی کنید از بکار بردن خمها و اتصلات با زاویه 90 درجه تا حد امکان جلوگیری شود.
چنانچه پمپ تصفیه آب استخر در محلی نصب شود که لازم است صدای ناشی از ارتعاشات پمپ محدود گردد ،بهتر است در سراسر فونداسیون پمپ از بالشتک چوب پنبه ای و یا ارتعاش گیر صنعتی لاستیکی استفاده نمائید.
پمپ های تصفیه آب استخر باید تا حد ممکن نزدیک کاسه استخر و جکوزی و زیر خط سطح آب استخر نصب گردند.
همچنین نصب پمپ تصفیه استخر رزرو خصوصاً در استخرهای عمومی ضروری است .
پمپ رزرو این امکان را فراهم می آورد که هنگام تعمیر و یا سرویس یکی از پمپ ها ، گردش آب توسط پمپ دیگر بدون وقفه ادامه یابد . همچنین با استفاده از دو پمپ کل آب سیستم را می توان ظرف مدت کوتاهتری تخلیه نمود .
باید در مسیر مکش کلیه پمپ های تصفیه استخر و جکوزی موگیر پیش بینی گردد که وظیفه آن گرفتن مو ، پارچه و سایر مواد خارجی معلق در آب قبل از ورود به دهانه مکش پمپ تصفیه آب استخر باشد .این امر از پیچیدن رشته های مو و پارچه به دور پروانه پمپ تصفیه استخر جلوگیری می نماید .
موگیر یا استرینر تشکیل شده از یک غربال سبدی شکل قابل برداشت و نظافت که به گونه ای نصب شده است که آب از سمت داخل آن عبور می کند .
این صافی یا غربال می باید غیر قابل خوردگی بوده و قطر سوراخ های سبد آن از یک هشتم اینچ بیشتر نباشد . همچنین مجموع مساحت این سوراخ ها باید حدود 10 برابر مساحت مقطع لوله ورودی موگیر باشد .
با چنین مساحتی افت فشار کاهش یافته و طول مدت کارکرد موگیر قبل از نیاز به نظافت افزوده می شود .

با ما تماس بگیرید

02124521639
02143850311
09121978874
09130137157

تهران میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه چهارم ، واحد 410

NAQIBSAZEH@GMAIL.COM

ارسال به سراسر کشور

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×