menu

ثبت آگهی رایگان

ساخت-یک-استخر-استاندارد

ساخت یک استخر استاندارد

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه
مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ، تجهیز و اجرای کامل پروژه های :
استخر ، سونا ، جکوزی ، پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی
اتاق ماساژ ، اتاق برف ، تونل مه ، اتاق نمک ، آبنما ، حمام سنتی ، حمام ترکی
در ایران و کشورهای همجوار

گروه بازرگانی نقیب سازه
مشاوره ، محاسبه ، فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات کامل پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران

سیستم تصفیه استخر

با افزایش سطح آگاهی و همچنین رفاه جوامع و علی الخصوص کاربران مجموعه های آبی تمایل به استفاده از سیستم تصفیه گرمایش و ضدعفونی آب استخر بیشتر شده است . به طور کلی تجهیزات استخر شامل تجهیزات ضدعفونی استخر، تجهیزات گرمایش و تجهیزات تصفیه استخر می باشد.

سیستم تصفیه استخر که شامل فیلتر تصفیه و پمپ تصفیه استخر می باشد.
از فیلتر به عنوان کلیه و از پمپ به عنوان قلب استخر در سیستم تصفیه استخر یاد می شود زیرا پمپ با به گردش در آوردن آب استخر یا جکوزی و عبور از لوله کشی استخر سیستم و با گذراندن آب از داخل فیلتر که نقش کلیه را بازی می کند آب استخر یا جکوزی را تصفیه می نماید
به طور کلی استخرها از حیث نحوه تخلیه سطحی آب به دو نوع اسکیمری و سر ریز تقسیم می شود که این عمل تخلیه سطحی آب جهت تصفیه آلاینده های سطحی آب توسط اسکیمر استخری و گریل استخری انجام می شود.
اسکیمر استخر در دیواره بالای استخر و معمولا در عرض آن قرار می گیرد و در اثر فشار نازل های ورودی آب استخر در روبروی اسکیمر تعبیه می شود.آلاینده های سطحی آب را جمع آوری و وارد سیستم تصفیه آب می کند.
گریل یا همان شبکه های جمع آوری سطحی دور استخر آب آلوده سطح استخر را که عمدتا از چربی مو حشرات و آب دهان شناگران تشکیل شده در اثر سرریز شدن آب استخر که ناشی از ورود آب از کف استخر می باشد.
آلاینده های سطحی را جمع آوری کرده و وارد مخزنی تحت عنوان بالانس تانک می کند و بعد از انجام فرآیند تصفیه وارد استخر می باشد.
همچنین آلاینده هایی که در عمق استخر تجمع می گردد توسط کفشور که معمولا در قسمت عمیق استخر قرار می کیرد خارج شده و وارد سیستم تصفیه آب می شود.
انتخاب پمپ مناسب تصفیه به عنوان قلب سیستم تصفیه استخر یکی از مهمترین بخش های طراحی تاسیسات استخر می باشد که علاوه بر گردش در آوردن آب باید طوری طراحی شود که بتوان افت فشار ناشی از وجود سایر المان های موجود در مسیر لوله کشی استخر از خروج آب تا برگشت به کاسه استخر را جبران نماید.
از نظر جنس بدنه انتخاب پمپ با بدنه و پروانه چدنی یا برنجی بزرگترین اشتباه است!
بدنه پمپ های فلزی به دلیل رطوبت فضای تصفیه خانه استخر و همچنین موادشیمیایی ضدعفونی کننده موجود در آب مانند کلر دچار خوردگی و پوسیدگی می شود.
در مقاله ای دیگر به تفصیل در رابطه با جنس مناسب بدنه و پروانه شفت و سایر قطعات موجود در الکتروپمپ شرح داده خواهد شد ولی به طور کلی استفاده از مواد پلیمری در ساخت پمپ های استخری بهترین و بروز ترین انتخاب می باشد.
جهت تصفیه آب استخر از سه نوع فیلتر دیاموته ,کارتریجی و شنی استفاده می کنند.
ولی بدلیل هزینه نگهدلری بالا افت فشار زیاد و دشوار ی کارکردن با فیلتر های کارتریجی و دیاتومه و همچنین بک واش سخت این فیلتر ها کمتر مورد استفاده قرار گرفته و بیشتر از فیلتر شنی استفاده می شود.
فیلتر شنی به دلیل افت فشار کمتر ،راحتی کاربرد، بک واش راحت و همچنین هزینه نگهداری پایین تر نسبت به سایر مدل فیلتر ها محبوبیت بیشتری پیدا کرده و به دلایل ذکر شده در فوق هم در استخر های عمومی و هم خصوصی به وفور استفاده می شود.
در گذشته جنس بدنه فیلتر های شنی فلزی و اغلب ورق گالوانیزه شده بوده ولی به دلیل عمر کوتاهی که این فیلتر ها در اثر زنگ زدگی و خوردگی مواد شیمیایی داشته است و همچنین نرخ پایین تصفیه استفاده از این جنس فیلتر اشتباهی بزرگ محسوب می شود!
با ورود صنعت پلیمر در عرصه های مختلف صنعت و همچنین پیشرفت تکنولوژی فیلتر های شنی با بدنه پلیمری وارد این عرصه شده و همچنین با ساخت شیرهای چند راهه متصل به فیلتر کاربری و نگهدای این نوع فیلتر ها بسیار راحت تر کم هزینه تر و با اشغال کمتر فضای تصفیه خانه استخر انجام می شود .
انتخاب نوع شن نیز درفیلتر شنی اهمیت فراوان دارد.
در گذشته در فیلترهاش شنی از شن های طبیعی در تصفیه آب استفاده می شده و هنوز هم مرسوم است.
مشکل بزرگی که این نوع شن دارد عمر کوتاه آن است به دلیل کلوخ شدن شن افت فشار زیاد و راندمان پایینی که تصفیه آب دارد معمولا خیلی زود باید این نوع شن را تعویض کرد.
با ورود تکنولوژی های جدید در سیستم تصفیه استخر با سیلیس های کریستالی که از جنس شیشه فرآوری شده و انجام فرآیندهای مختلف با به عرصه ظهور در این صنعت گذاشته اند.
برخی از مزایای این نوع سیلیس تصفیه راندمان بالای تصفیه مادام العمر بودن سیلیس در شرایط استاندارد آب شفاف سازی آب جلوگیری از رشد بیوفیلم در دیواره های داخلی فیلتر و همچنین افت فشار کمتر در سیستم می باشد.

با ما تماس بگیرید

تلفکس : 02124521639 02143850311 02195118234

همراه : 09121978874 09130137157 09163661255

وبسایت : WWW.NAQIBSAZEH.IR

ایمیل NAQIBSAZEH@GMAIL.COM

مدیر گروه : مهندس سید محسن نقیبیان

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه چهارم ، واحد 410

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×