menu

ثبت آگهی رایگان

طراحی-و-ساخت-استخر-در-ایران-و-کشورهای-همجوار

طراحی و ساخت استخر در ایران و کشورهای همجوار

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه
مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ، تجهیز و اجرای کامل پروژه های :
استخر ، سونا ، جکوزی ، پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی
اتاق ماساژ ، اتاق برف ، تونل مه ، اتاق نمک ، آبنما ، حمام سنتی ، حمام ترکی
در ایران و کشورهای همجوار

گروه بازرگانی نقیب سازه
مشاوره ، محاسبه ، فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات کامل پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران


با پیشرفت تکنولوژی و مکانیکی شدن زندگی ها، جای ورزش در برنامه روزانه خیلی از افراد خالی ست. در طراحی خانه، فضایی برای پخت و پز، پذیرایی از مهمان، تماشای تلویزیون و خواب و استراحت در نظر می گیریم اما فراموش می کنیم محلی را نیز برای ورزش کردن اختصاص دهیم در حالیکه بزرگان گفته اند عقل سالم در بدن سالم است و ما چندان به سلامت بدن توجه نمی کنیم. البته با توجه به محدودیتهای فضا، سر و صدا و یا تجهیزات خاص موردنیاز شاید بسیاری از ورزش ها امکان خانگی شدن را نداشته باشند.
ما در این مقاله می خواهیم به شنا یعنی ورزشی پایه و امکان پذیر در منازل اشاره کنیم. شنا نقش بسیار مهمی در سلامتی بدن و تناسب اندام دارد. تحقیقات روز دنیا به ما شناکردن و حتی راه رفتن در آب را توصیه می کنند. پیشنهاد ما نیز به طراحان ایرانی اضافه کردن استخر به ساختمان است که می تواند یک نقطه عطف در تغییر ظاهری ساختمان و محلی برای ورزش منظم و مفرَح تلقی گردد. اما چه مواردی را باید برای طراحی یک استخر خوب در نظر گرفت؟
1-شکل استخر
فرم استخر دارای محدویتی نیست و میتوان استخر را تقریباً به هر شکلی اجرا نمود به شرطی که با طرح کلی معماری و لنداسکیپ ساختمان هماهنگی داشته باشد. استخر مستطیل که مرسوم ترین شکل استخر به حساب می آید را می توان مقرون به صرفه ترین شکل به لحاظ ساخت، شیب بندی، آب بندی و تمیز کردن و نگهداری دانست اما اصلا ً به این معنا نیست که اجرای استخر محدود به شکل مستطیل و سطوح تخت است می توان استخری با دیواره های منحنی یا زاویه دار اجرا نمود.
2- نمایش استخر
تا 20 سال قبل استخر صرفاً با نمایش فوقانی تصور می شد به همین دلیل عمده استخرها به صورت دفنی و در داخل زمین اجرا
می شدند و شما از کنار استخر یا طبقات بالاتر معمولاً فقط سطح استخر را مشاهده می کردید اما امروزه میتوان استخرهایی روی سطح ایجاد نمود، دیواره استخر را شفاف اجرا کرد و یا حتی استخر را بر روی طبقات با کف شفاف طراحی کرد. این سبک استخرها یعنی استخر با دیواره یا کف شفاف علاوه بر حفظ ماهیت مفرَح بودن و کاربرد ورزشی آن، به عنوان یک نقطه عطف و هویت نمایشی قوی در بنا استفاده می گردد. حتی بعضی از طراحان خوش ذوق، پوشش گیاهی را در اطراف استخر درنظر می گیرند یعنی تلفیق دو عنصر آب و گیاه که بسیار زیبا و متفاوت خواهد بود.
3- محل استخر
انتخاب محل استخر از اهمیت ویژه ای برخوردار است. استخر باید حتی الامکان در طول روز از نور طبیعی برخوردار باشد و فقط در شب نیاز به نور مصنوعی داشته باشد. حفظ حریم خصوصی نیز نکته دیگری ست که باید در انتخاب محل استخر مورد توجه قرار گیرد، استخر باید در قسمتی طراحی شود که دید مزاحم نداشته باشد. باد نیز مسئله تاثیرگذاری است. قبل از طراحی باید اطلاع کافی از وضعیت توپوگرافی زمین و جهت وزش باد را داشت تا استخر در جهت مسیر باد قرار نگیرد.
4- اندازه استخر
برای دست یابی به اندازه مناسب، باید به نکات زیر توجه کرد:
در منزل خود چقدر فضا می توانید برای ساخت استخر در نظر بگیرید؟
چند نفر می خواهند از استخر استفاده کنند؟
از استخر خود به چه منظور می خواهید استفاده کنید؟ (ورزشی، درمانی، تفریحی و...)
اندازه استخر با توجه به کاربرد و اقلیم هر منطقه ای متفاوت است. به همین منظور قبل از اقدام به ساخت باید از استانداردهای مربوطه اطلاعات لازم را بدست آورید.
5- سازه استخر
مهمترین مسئله در پایداری استخر بحث سازه آن می باشد. شکل و عمق استخر اهمیت زیادی در نوع سازه استخر دارد. معمولاً فرمهای خاص، هزینه های اضافی را در بحث سازه به همراه دارند و محدویت هایی را بوجود می آورند. بتُن مسلح با توجه به فرم پذیری، مقاومت بالا در برابر رطوبت، طول عمر خوب و هزینه های نسبتاً کمتر مرسوم ترین سازه اجرایی استخر در جهان می باشد اما چنانچه بخواهیم ضخامت دیواره ها را کم کنیم یا برای اجرای یک استخر در طبقات فوقانی کاهش چشمگیر در بار وارد به اسکلت داشته باشیم، می توانیم به سازه فلزی یا فایبرگلاسی فکر کنیم. بسیاری از پروژه ها در داخل و خارج از کشور با این سازه ها اجرا شده اند.
6- عایق و آب بندی استخر
برای آب بندی و عایق کاری استخر گزینه های بسیار زیادی در بازار وجود دارد که هر کدام ویژگیهای خود را دارند اما در انتخاب نوع مواد آب بندی باید نکات زیر را در نظر بگیرید:
مقاوم در برابر قلیاها و نمک ها
مقاومت در برابر تغییرات سریع دمایی
قابل اعمال در محدوده دمایی گسترده
چسبندگی
انعطاف پذیری
مقاومت در برابر آب، ضربه و سایش
قابلیت ایجاد پل بر ترک ها
مقاومت مکانیکی
همانطور که گفتیم معمولاً استخرها با سازه بتنی اجرا می شوند و آب بندی اصلی استخر با اضافه کردن افزودنی های خاص به بتن انجام می پذیرد. این شکل اجرا به دلیل ترکهایی که پس از آبگیری در سطح بتن ایجاد می گردد معمولاً دوام طولانی مدت نخواهد داشت و حتی اگر آب بندی استخر دچار اشکال نشود نفوذ آب از این ترکها به آرماتور فولادی می تواند فرسایش و خوردگی را در آن ایجاد کند. آب بندی با انواع پلیمرهای چسبنده یا FRP از نظر ماندگاری و دوام گزینه های بهتری می باشند.

سوال مهم :

آیا با توجه به شرایط کم آبی کشورمان اجرای استخر در منازل صحیح است؟
یکی از اشکالاتی که برخی از افراد با توجه به بحران آب به اجرای استخر می گیرند بحث اسراف در آب است. قطعا اسراف آب و استفاده غیرضروری از آب شهری پسندیده نیست اما اگر به این نکته توجه کنیم که استخر با آب غیر شهری و معمولاً توسط تانکرهای آب پُر می شود و با اجرای یک سیستم فیلتراسیون مناسب می تواند مدتی بسیار طولانی بقا داشته باشد و همچنین تاثیرات مثبتی که بر ایجاد روحیه و آرامش ساکنین می گذارد را مدنظر قرار دهیم، گزینه ای بی اشکال و مثبت ارزیابی می گردد.


با ما تماس بگیرید

تلفکس : 02124521639 02143850311 02195118234

همراه : 09121978874 09130137157 09163661255

وبسایت : WWW.NAQIBSAZEH.IR

ایمیل NAQIBSAZEH@GMAIL.COM

مدیر گروه : مهندس سید محسن نقیبیان

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه چهارم ، واحد 410

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×