menu

ثبت آگهی رایگان

فوائد-سونای-بخار-برای-سلامتی

فوائد سونای بخار برای سلامتی

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

DR POOL GROUP

گروه دکتر استخر

مشاوره ، بازدید ، کارشناسی
بازسازی ، نوسازی ، زیباسازی
عیب یابی ، سرویس دوره ای
تعمیر و نگهداری پروژه های :
پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی
در تهران ، البرز و شمال ایران

تفاوت سونای بخار و سونای خشک

سونای بخار شبیه سونای خشک است؛ در هردو شما باید در جای کوچک و گرمی بنشینید و هر دوی آنها برای سلامتی مفید هستند. اما تفاوت بزرگ بین سونای خشک و سونای بخار در نوع گرمایی است که تولید می شود. در سونای خشک، از گرمای خشک استفاده می شود که معمولا از سنگ های داغ یا اجاق بسته ناشی می شود. اما سونای بخار توسط دستگاهی که آب را می جوشاند و بخار تولید می کند گرم می شود.
سونای خشک هم به شل کردن و ریلکس کردن عضلات کمک می کند اما فوایدش مشابه فواید سونای بخار نیست. فایده ی منحصر بفرد سونای بخار، به دلیل رطوبت آن است.
فواید سونای بخار برای سلامتی
سونای بخار از جهات گوناگونی برای سلامتی مفید است؛
بهبود جریان خون
نشستن در اتاق بخار به میزان قابل توجهی سلامت قلب و عروق تان را بهبود می بخشد. مطالعه ای که روی افراد سالخورده تر انجام شد نشان داد گرمای مرطوب، گردش خون شان را بهتر کرده بود، مخصوصا در دست ها و پاها. بهبود جریان خون می تواند موجب کاهش فشار خون و سلامت قلب شود. همچنین می تواند التیام بافت آسیب دیده ی پوست را بهتر کند.
کاهش فشار خون
تحقیقات نشان داد در اتاق بخار، بدن برخی از افراد هورمون هایی ترشح می کند که ضربان قلب شان را تغییر می دهد. یکی از این هورمون ها، به نام آلدسترون، فشار خون را تنظیم می کند. وقتی به دلیل نشستن در سونای بخار، آلدسترون ترشح می شود می تواند به کاهش فشار خون بالا کمک کند و به همین دلیل است که اتاق بخار به شما احساس ریلکس شدن می دهد.
کاهش استرس
بودن در اتاق بخار می تواند تولید هورمون کورتیزول در بدن را نیز کاهش بدهد. کورتیزول هورمونی است که میزان استرسی که احساس می کنید را کنترل می کند. وقتی سطح کورتیزول افت می کند، شما بیشتر احساس آرامش و ریلکس بودن می کنید. چند دقیقه در سونای بخار نشستن نه تنها سلامتی تان را ارتقاء می دهد، بلکه به آرامش ذهن و بهبود تمرکز نیز کمک می کند.
رفع گرفتگی بینی
سونای بخار محیطی است که ترشحات تنفسی را گرم کرده و تنفس عمیق را ممکن می کند. در نتیجه گرفتگی های ریه و سینوس تان باز شده و بهتر تنفس می کنید. بخار درمانی برای درمان سرماخوردگی و عفونت های سینوسی در خانه، کمی بحث برانگیز است زیرا اگر به درستی انجام نشود خطر سوختگی دارد. اما سونای بخار، نسبتا ایمن است البته به شرط اینکه مدت طولانی در آنجا نمانید. مطالعات انجام شده نشان داد، کودکانی که دچار عفونت های تنفسی بودند، بعد از بخار درمانی سریع تر درمان شدند. اگر تب دارید از سونا استفاده نکنید.
بهبود سلامت پوست
ما هر روزه در معرض آلاینده های محیطی هستیم و تمام این سموم می توانند زیر پوست ما تجمع کنند. اتاق بخار به شما کمک می کند این مشکل را حل کنید چون باعث باز شدن منافذ پوست تان می شود. رطوبت گرم و پُر چگالی، آلودگی و سلول های مرده ی پوست را از آن جدا کرده و اجازه نمی دهد این عوامل به پوست تان آسیب بیشتری وارد کنند. در نتیجه پوست شفاف تر، روشن تر و سالم تر می شود.
کمک به ریکاوری بعد از ورزش
دردی که بعد از تمرین احساس می کنید، درد عضلانی تاخیری می گویند. ورزشکاران حرفه ای مدتهاست که می دانند گرما درمانی به ریکاوری بعد از تمرین کمک می کند. گرما می تواند به اعماق بافت عضلانی نفوذ کرده و این درد را تسکین بدهد. مطالعه ای جدید نشان داده که گرمای مرطوب، سریع تر از گرمای خشک می تواند عضلات را ریکاوری کند.
شل کردن عضلات سفت شده
گرم کردن بدن قبل از ورزش برای پیشگیری از آسیب ضرورت دارد. استفاده از سونای بخار به عنوان بخشی از گرم کردن بدن می تواند به شما کمک کند حرکت پذیری تان را حین فعالیت هایی چون دویدن، پیلاتس و یوگا افزایش دهید. مطالعه ای این تاثیرات را مورد ارزیابی قرار داد. قبل از فعالیت، به مفصل زانو گرما داده شد و نتیجه اینکه، این مفصل انعطاف پذیری بیشتری پیدا کرد و ریلکس تر بود. این یافته ها نشان می دهد گرما می تواند به کاهش آسیب قبل از تمرین کمک کند. ضمنا مشخص شد زنان نسبت به مردان از گرما درمانی برای مفصل زانو بیشتر نفع می برند.
کالری سوزی
وقتی در اتاق بخار هستید، ضربان قلب تان بالا می رود. بعد از تمرین هوازی، ضربان قلب تان بالاست و اگر به سونای بخار بروید، این ضربان حفظ خواهد شد. به گفته ی کارشناسان اگر از سونای بخار به درستی استفاده کنید، می تواند بدن تان را به گونه ای به چالش بکشد ورزش نخواهد توانست.
عرق کردن در اتاق بخار، ابزاری برای کاهش وزن فوری نیست. هر وزنی که در سونای بخار از دست می دهید، وزن آب است و نیاز دارید با نوشیدن مایعات، آب از دست رفته از بدن را جایگزین کنید تا دهیدراته نشوید. اما استفاده از سونای بخار به طور مرتب به منظور راهی برای کالری سوزی، تنها در کنار رژیم غذایی درست و روتین ورزشی مفید خواهد بود.
تقویت سیستم ایمنی
انواع گوناگون آب درمانی برای تقویت سیستم ایمنی مفید هستند و اتاق بخار هم از این اصل مستثنی نیست. قرار دادن بدن در معرض آب گرم، لوکوسیت ها (گلبول های سفید خون) را تحریک می کند. نشستن در اتاق بخار زمانی که در بحبوحه ی مبارزه با سرماخوردگی هستید، مطمئنا اولین اقدام دفاعی شما نمی تواند باشد اما شواهد نشان داده که بخار می تواند عفونت در حال آماده سازی را نابود کند. به هر حال استفاده از اتاق بخار به طور منظم و برنامه ریزی شده، به سیستم ایمنی تان کمک می کند تا با دفاع بیشتر از شما، کمتر مریض شوید.
محدودیت ها و خطرات احتمالی سونای بخار
سونای بخار فواید بالقوه ی زیادی برای سلامتی دارد، اما اگر در استفاده از آن زیاده روی کنید می تواند مضر باشد. ماندن در اتاق بخار بیشتر از 15 دقیقه می تواند بدن را دهیدراته کند. اتاق بخار می تواند میزبانی برای میکروب ها نیز باشد. بخار این فضاها آنقدر داغ نیست که تمام انواع باکتری های را بکُشد، حتی گرمای آن ممکن ایت تعداد باکتری ها را افزایش هم بدهد. اتاق بخار به تنهایی نمی تواند بیماری را درمان کند و با وجود اینکه ضربان قلب تان را بالا می برد و دست آوردهای ورزشی تان را تقویت می کند اما هرگز نمی تواند جایگزین ورزش شود. اگر باردار هستید، ضعف سیستم ایمنی دارید یا تازه جراحی کرده اید، از رفتن به سونا اجتناب کنید تا زمانی که پزشک به شما اجازه بدهد.

با ما تماس بگیرید

تلفکس : 02124521639 02143850311 02195118234
همراه : 09121978874 09130137157 09163661255

وبسایت WWW.DRPOOL.IR
ایمیل INFO@DRPOOL.IR DRPOOL.IR@GMAIL.COM
کانال تلگرام DRPOOLGROUP
اینستاگرام DRPOOL.IR

مدیر گروه دکتر استخر : مهندس سید محسن نقیبیان

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه چهارم ، واحد 410

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با دکتر استخر

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×