menu

ثبت آگهی رایگان

انرژی-خورشیدی-در-گرمایش-استخر

انرژی خورشیدی در گرمایش استخر

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

گروه دکتر استخر

ببینید انرژی خورشیدی چگونه می تواند به شما در گرمایش یک استخر کمک کند

هزینه گرمایش استخر به طور تقریبی چقدر می باشد؟

انرژی خورشیدی چگونه می تواند در گرمایش استخر کمک کند ؟

انواع مدل هایی که میتوانند از انرژی خورشید به عنوان گرم کننده اکولوژی استخر استفاده کنند را نام ببرید؟

آیا می توان انرژی خورشید را جایگزین سیستم های گرمایشی معمول کرد؟

جهت پاسخ به سوالات فوق متن زیر را مطالعه کنید :
می خواهید یک استخر را طی ماه های سردتر قابل استفاده کنید؟ مشکلی وجود ندارد: فقط می بایست آب را گرم کنید. مشکل این است که گرمایش استخرها شاید بیشتر از چیزی که فکرش را کنید پرهزینه است. وزارت انرژی ایالات متحده تخمین می زند که برای هر درجه افزایش دمای آب، مصرف انرژی 10 تا 30 درصد افزایش پیدا می کند (بسته به اینکه کجا زندگی می کنید). چرا یک گرم کنندۀ اکولوژیکی استخر استفاده نکنید؟
گرمایش یک استخر متوسط (8 در 4 متر با پوشش) از ماه می تا سپتامبر در یک منطقۀ معتدل چیزی در حدود 400 دلار (با یک سیستم گاز طبیعی) تا 700 دلار (با گرمایش بر پایۀ نفت) و تا 800 دلار (با گرمایش برقی) هزینه دارد. گرمایش با استفاده از پروپان می تواند تا 1100 دلار هزینه داشته باشد که برای جیب شما یا سیاره مان اصلا خوب نیست.
برای مثال در فرانسه، چیزی در حدود 90 درصد استخرها، چه خصوصی و چه عمومی، دارای پمپی حرارتی هستند که از یکی از سوخت هایی که در بالا آمده استفاده می کنند . اما منبع انرژی در دسترس دیگری نیز که هم مجانی بوده و هم دوستدار طبیعت است وجود دارد: خورشید.
امروزه، از انرژی خورشید می توان به عنوان گرم کنندۀ اکولوژیکی استخر با فناوری جدیدی که طراحی ها و گزینه های متفاوتی را پیشنهاد می کند استفاده کرد. بیایید نگاهی به برخی از این مدل های موجود بیاندازیم.
پنل های خورشیدی
یک راه حل محبوب، پنل های خورشیدی هستند که می توان آن ها را در یک مکان آفتابی مانند دیوارها یا سقف نصب کرد. آب استخر از میان پنل ها پمپ شده و از میان سلول های فتوولتاییک عبور می کند و به وسیلۀ خورشید گرم می شود. سپس به استخر بازمی گردد و دمای آن را افزایش می دهد.
مدل های بسیاری در بازار وجود دارند که برخی از آن ها برق نیز تولید می کنند. این پنل های هیبریدی علاوه بر گرمایش آب به سیستم پمپ و فیلتراسیون نیز برق رسانی می کنند. پنل های خورشیدی ارزان ترین راه حل در بازار به حساب نمی آیند و این کار نیازمند یک سرمایه گذاری بزرگ است.
گنبدهای خورشیدی
گزینۀ منعطف تر و قابل حمل دیگر یک گنبد خورشیدی است. این کار به آب اجازه می دهد تا از میان یک لولۀ محکم پیچ خورده زیر یک پوشش پلاستیکی شبیه به گنبد عبور کند. آب گرم شده و سپس به درون استخر باز می گردد. این گنبد از پلاستیک نشکن ساخته شده که مقاوم به اشعۀ UV، کلر و سدیم است. به دلیل شکل آن، گنبد می تواند آب را در تمام طول روز حتی زمانی که هوا آفتابی نباشد گرم کند. این بدین دلیل است که لولۀ پیچ خورده سطح مقطع بیشتری دارد که به آن اجازه می دهد نور خورشید را تا بیشترین مقدار ممکن جذب کند. گنبدها به شکل ها و اندازه های مختلف وجود دارند، اما به طور کلی، برای هر 15 مترمکعب آب به یک گنبد نیاز داریم. قطع اتصال و حرکت راحت گنبد یک مزیت محسوب می شود.
کفپوش های خورشیدی
برای استخرهای خصوصی کوچکتر، یک کفپوش خورشیدی می تواند جوابگو باشد. این کفپوش ها شامل یک لولۀ بلند که به صورت رفت و برگشتی پیچانده شده و به یک کفپوش لاستیکی متصل می باشد. آب به درون لوله پمپ شده و توسط خورشید گرم می شود. هیچ شیشه یا عایقی وجود ندارد و بنابراین گرمایش همانند یک دوش خورشیدی به کندی صورت می گیرد. آب گرم شده سپس به درون استخر بازگردانده می شود.
اندازه های مختلف کفپوش منجر به نتایج مختلفی می شوند اما افزایش 10 درجه ای تقریبا ممکن نیست. یک سیستم کامل چیزی در حدود 115 دلار و 230 دلار بر هر مترمکعب کفپوش هزینه دارد. اما برای اثرگذار بودن، کفپوش می بایست 30 تا 60 درصد اندازۀ استخر باشد بنابراین کفپوش­های خورشیدی برای استخرهای کوچکتر مناسب هستند. کفپوش باید در باغچه یا بر روی سقف، جایی که بیشترین استفاده از خورشید را دارد قرار بگیرد.
در حالیکه یک کفپوش خورشیدی نمی تواند جایگزین سیستم های گرمایش معمول شود، اما می تواند راه مؤثری برای کاهش هزینه های گرمایش باشد. کفپوش­های خورشیدی قوی و مقاوم (مقاوم در برابر تغییرات آب وهوایی) هستند. آن ها همچنین منعطف و قابل جابجایی هستند که بدین معنی است که آن ها را می توان هنگامی که مورد استفاده قرار نمی گیرند از اتصال جدا کرده و ذخیره و انبار کرد. کفپوشهایخورشیدی با نگهداری ساده و هزینۀ کم می توانند به میزان قابل توجهی کم هزینه باشند
پوشش های خورشیدی استخر
در نهایت، روش پوشش خورشیدی استخر وجود دارد. این پوشش های سبک از لایه ای از حباب ها تشکیل شده اند که گرمای خورشید را می گیرند. آن ها را در تماس مستقیم با آب قرار می دهند که به وسیله آن استخر گرم می­شود. هر چه پوشش ضخیم تر باشد و سطح بیشتری از استخر را پوشش دهد موثرتر خواهد بود. پوشش های خورشیدی همچنین تبخیر را کاهش داده و از کاهش دمای آب در طول شب جلوگیری می کند. اما پیش از عجله کردن در خرید یکی آز آن ها موارد زیر را در نظر بگیرید:
پوشش های خورشیدی استخر تنها در شرایط گرم و آفتابی کار می کنند. در یک روز بارانی، استخر گرم نمی شود. همچنین، این پوشش می بایست در زمانی که از آن استفاده نمی شود در سایه نگهداری شود. در شرایط سرد، می بایست آن را به طور کامل با پوششی قوی تر یا تارپولین جایگزین کرد. پوشش زمانی که مواد شیمیایی در استخر به کار گرفته می شود استفاده نمی شود و هیچ کس نباید تا زمانی که پوشش خورشیدی سرجایش است از استخر استفاده کند.
این نکات را دنبال کنید. یک پوشش خورشیدی استخر می تواند کار یک سیستم گرمایشی موجود را به مشارکت گذاشته و به شما در صرفه جویی هزینه ها کمک کند.

DR POOL GROUP

گروه دکتر استخر

مشاوره ، بازدید ، کارشناسی
بازسازی ، نوسازی ، زیباسازی
عیب یابی ، سرویس دوره ای
تعمیر و نگهداری پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی
در ایران

با ما تماس بگیرید

تلفکس : 02124521639 02143850311 02195118234

همراه : 09121978874 09130137157 09163661255

وبسایت WWW.DRPOOL.IR

ایمیل INFO@DRPOOL.IR DRPOOL.IR@GMAIL.COM

مدیر گروه دکتر استخر : مهندس سید محسن نقیبیان

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه چهارم ، واحد 410

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با دکتر استخر

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×