menu

ثبت آگهی رایگان

سیستم-تصفیه-آب-استخر

سیستم تصفیه آب استخر

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

گروه دکتر استخر

سیستم تصفیه آب استخر

استخرها ساده به نظر می رسند : یک حجم عظیم آب. اما همین استخر ساده در روزهای گرم تابستان یکی از لذت بخش ترین اختراعات بشر بشمار می آید ! اما به رغم این سادگی ظاهری، تکنولوژی های به کار رفته در یک استخر معمولی ممکن است از حد انتظار شما فراتر باشد. در اینجا می خواهیم سیستم تصفیه یک استخر را بررسی کنیم.
استخر در مدل ها و ابعاد مختلف وجود دارد. ولی تقریباً همه آن ها، از یک استخر شخصی کوچک گرفته تا یک استخر موج یک پارک آبی، با فرآیند مشابهی کار می کنند. استخرها از ترکیب تصفیه و برقراری توازن شیمیایی به طور پیوسته برای تنظیم کردن حجم عظیم آب استفاده می کنند.
تصفیه آب یک استخر به چه تجهیزاتی نیاز دارد؟
یک قسمت گود حوض مانند ( کاسه استخر)
پمپ
فیلتر
تغذیه کننده شیمیایی
سیستم تخلیه
سیستم برگشت
سیستم لوله کشی برای موارد بالا
فرآیند کلی تصفیه آب در استخر، شامل یک سیکل مدار بسته است : پمپ، آب استخر را در سیستم تصفیه و تزریق مواد شیمیایی به گردش درمی آورد که باعث می شود تا همواره آبی عاری از زباله، کثافات و باکتری در استخر داشته باشیم.
بعضی استخرها سیستم گرمایشی هم دارند تا آب را در یک دمای خاص نگه دارند.
سیستم تصفیه آب یک استخر چگونه کار می کند؟
SWIMMING POOL PURIFICATION
آب استخر باید در یک سیستم تصفیه سیرکوله شود تا کثیفی و آلودگی آن از بین برود. در یک مدل طراحی مرسوم ، آب از دو یا چند خروجی کف استخر و چند اسکیمر که دور تا دور بالای استخر تعبیه شده خارج شده و به سمت بخش تأسیسات تصفیه آب استخر حرکت می کند.
تخلیه اصلی در پایین ترین نقطه استخر قرار گرفته و کف استخر به سمت آن نقطه شیب دار شده است. اکثر کثیفی ها و آلودگی هایی جمع شده در کف استخر، از این تخلیه خارج می شوند.برای جلوگیری از گرفتگی لوله بخاطر مو و دیگر زباله ها، تخلیه کف همیشه با توری پوشانده می شود.
اسکیمرها وظیفه جمع آوری آب سطح استخر (تقریباً 8/1 اینچ بالای استخر) را دارند. این آب معمولاً دارای مقدار قابل توجهی برگ، آشغال های شناور، روغن حمام، ضد آفتاب و سایر آلودگی هاست .
سیستم پمپ استخر
قلب سیستم تصفیه آب استخر، پمپ آن است. پمپ، آب خروجی از سیستم تخلیه را از فیلتر عبور داده و مجدداٌ به کاسه استخر باز می گرداند. قبل از پمپ، یک صافی فلزی قرار دارد تا برگ و آشغال های احتمالی باقیمانده که ممکن است باعث از کار افتادن و یا صدمه دیدگی پمپ شود را جمع کند.
فیلترهای استخر
فیلترهای استخر معمولا از نوع فیلتر شنی با مخزن های بزرگ هستند که از فایبر گلاس، بتن و یا فلز ساخته شده و شامل یک بستر ضخیم از شن مخصوص می باشند.
آب از بالای مخزن فیلتر وارد شده و بواسطه نیروی جاذبه زمین، به سمت پایین حرکت و از روی شن ها عبور می کند. ذرات ریز شن، کثافات و آلودگیها را به خود جذب کرده و در انتهای مخزن، آب تصفیه شده جمع آوری و خارج می گردد.
به مرور زمان و با توجه به گرفتگی منافد داخل فیلتر شنی، شدت جریان آب در فیلتر کاهش می یابد.می توان از روی گیج های فشار ورودی و خروجی فیلتر و مشاهده اختلاف فشار میزان کاهش جریان را کنترل نموده و در صورت نیاز فیلتر را شستشوی معکوس (Back Wash) نمود.
در بعضی استخرها بجای فیلتر شنی از فیلتر دیاتومه و یا فیلتر کارتریجی استفاده می شود.
در فیلتر دیاتومه، آب از روی پوشش مشبکی از جنس دیاتوم ( فسیل های باقی مانده از ارگانیسم های دریایی) عبور می کند.
در فیلتر کارتریجی ، فیلتر ها از پوشش پلی استر یا ورقه های موج دار ساخته شده اند. این فیلترها، نیازی به شستشوی معکوس نداشته و بعد از چند سال (حداکثر هشت سال) فیلترها باید تعویض گردند.
در ضمن بخاطر تبخیر، سیستم شستشوی معکوس، ورود شناگران و حرکات آن ها درون آب و آب حمل شده به بیرون و هدر رفته توسط آن ها، باید پمپ و فیلتر به آب شهری نیز متصل باشند تا این کمبود آب را جبران کنند.
مواد شیمیایی استخر
جدا از فیلتر، بخاطر دلایل زیر لازمست تا برای توازن شیمیایی آب، مواد شیمیایی به آب تزریق شوند:
عوامل بیماری زای خطرناکی مثل باکتری در آب وجود دارند. استخر، مکان خوبی برای انتقال میکروارگانیسم های بیماری زا از یک فرد به فرد دیگر است
آب با توازن شیمیایی نادرست می تواند به قسمت های مختلف استخر صدمه وارد کند.
توازن شیمیایی نامناسب آب می تواند سبب تحریک پوست و چشم شود.
پس باید یک سیستم ضدعفونی برای از بین بردن این عوامل بیماری زا وجود داشته باشد. ضد عفونی کننده متداول استخرها، کلر می باشد که بصورت ترکیبات شیمیایی "هیپوکلریت کلسیم" (جامد) و "هیپوکلریت سدیم" (مایع) وجود دارد. وقتی ماده جدید یا آلودگی وارد آب می شود، کلر بصورت ترکیبات شیمیایی مختلف از جمله "اسید هیپوکلرو" با آنها واکنش نشان می دهد. اسید هیپوکلرو، باکتری ها و عوامل بیماری زا را بوسیله تخریب ساختار آنزیم های آنان از بین می برد. ضد عفونی کننده های دیگری مثل برم می تواند جایگزین کلر شده و همین کار را با نتایج کمی متفاوت انجام دهد.
متخصصین سیستم تصفیه آب استخر، پیشنهاد می کنند که در فرایند تصفیه، کلر توسط تزریق به آب اضافه شود. چون در صورت استفاده مستقیم مثل استفاده از قرص، کلر در یک نقطه متمرکز شده و توزیع یکنواختی در آب استخر نخواهد داشت.
باید توجه داشت که اسید هیپوکلرو می تواند با آمونیاک (موجود در ادرار) نیز ترکیب شده و تشکیل "کلرو آمین" دهد. کلرو آمین نه تنها خاصیت ضدعفونی کنندگی ندارد بلکه سبب تحریک چشم و پوست شده و بوی ناخوشایندی نیز دارد.
میزان PH استخر
PH آب، میزان اسیدی بودن یا قلیایی بودن آب را نشان می دهد. در آبی که توازن شیمیایی برقرار نباشد،واکنش های شیمیایی نامطلوب صورت می گیرد. آب اسیدی باعث خوردگی تجهیزات فلزی، پوسیدگی سطحی و تحریک پوست می شود. آب قلیایی نیز باعث پوسته پوسته شدن سطح استخر و تجهیزات لوله کشی می شود. هم غلظت بالای اسیدی و هم غلظت بالای قلیاییت، روی کلر اثر می گذارد. اگر آب زیادی قلیایی باشد کلر نمی تواند عوامل بیماری زا را از بین ببرد و اگر زیادی اسیدی باشد به سرعت پراکنده می شود.
PH استخر بین 7.2 و 7.8 پیشنهاد می شود و برای تنظیم آن اسید یا باز اضافه می شود. مثلا با اضافه کردن کربنات سدیم یا بی کربنات سدیم، PH را افزایش و یا با بی سولفات سدیم، PH را کاهش می دهند.
نگه داشتن توازن شیمیایی در یک استخر یک پروسه دائمی است. زیرا هر ماده جدیدی که وارد آب می شود، ممکن است روی PH آب اثر بگذارد.
علاوه بر PH، قلیاییت کلر، سختی کلسیم و TDS ( مواد جامد محلول در آب) نیز باید تحت کنترل باشند.

DR POOL GROUP

گروه دکتر استخر

مشاوره ، بازدید ، کارشناسی
بازسازی ، نوسازی ، زیباسازی
عیب یابی ، سرویس دوره ای
تعمیر و نگهداری پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی
در ایران

با ما تماس بگیرید

تلفکس : 02124521639 02143850311 02195118234

همراه : 09121978874 09130137157 09163661255

وبسایت WWW.DRPOOL.IR

ایمیل INFO@DRPOOL.IR DRPOOL.IR@GMAIL.COM

مدیر گروه دکتر استخر : مهندس سید محسن نقیبیان

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه چهارم ، واحد 410

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با دکتر استخر

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×