menu

ثبت آگهی رایگان

سونای-خشک-و-بخار-مدرن

سونای خشک و بخار مدرن

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

گروه دکتر استخر

سونای خشک و بخار مدرن

سونا عبارت است از اتاق یا کلبه کوچکی که به منظور بهره گیری از هوای گرم در حالت خشک یا مرطوب مورد استفاده قرار می گیرد. بسیاری، زادگاه سونا به شکل امروزی را کشور فنلاند می دانند.سونا خود به دو گروه خشک و بخار تقسیم می شود. به طور کلی هوا در هر دمایی قادر است مقدار مشخصی رطوبت را در خود نگه دارد.رطوبت در واقع بخار آب موجود در هوا ست.رطوبت نسبی عبارت است از درصد رطوبت هوا نسبت به صد درصد رطوبتی که هوا در آن دما می تواند در خود نگه دارد.
دربسیاری از موارد، اگر درجه حرارت سونای خشک و سونای بخار به حداکثردجه ی حرارت 100 درجه سانتیگراد (212درجه فارنهایت) برسد، در مدت زمان طولانی بسیار خطرناک و مضر است. اما با کنترل دما و رطوبت سونا می توان بر این عوامل غلبه کرد. حتی پر حرارت ترین سوناها در فنلاند درجه ی رطوبت و گرمای نسبتا نرمالی را دارا هستند که این فرایند با ریختن آب بر روی سنگهای داغ مهیا می شود.
برای تنظیم حرارت مناسب سونا باید به نوع سونا هم توجه کرد.زیرا تنها 2 نوع سونا وجود دارد:
سونای بخار ( سبک سونای معمول در فنلاند )
سونای خشک یا سونای مادون قرمز
سونای بخار یک اتاق کوچک و معمولا هم دارای دیوارهای از جنس چوب است، که دمای آن با حرارت سوختن چوب ها و یا سیستم های گرمایشی بالا می رود. روند کار بدین صورت است که سنگهای بزرگ در ارتفاع بالاتری از سیستم های گرمایشی قرار می گیرند و آب به صورت کاملا هوشمندانه سطح سنگهای داغ ریخته می شوند تا حرارت و بخار منتشر شده از آن سنگها به محیط اطراف منتقل شود.
سونای بخار معمولا پرحرارت ترین نوع سونا است که اگر شما علاقمند به حرارت بالا هستید این گزینه بهترین گزینه برای شماست. البته دمای سونای بخار بستگی به نوع انتخاب سیستم گرمایشی شما دارد.
اگر درجه حرارت سونا برای شما بسیار مهم است انتخاب سونای خشک بهترین گزینه مورد نظر است. چون فضای سونای خشک پوشیده از دیوارهای چوبی که دارای سیستم های گرمایشی الکتریکی و لامپهای مادون قرمز است.
همانطور که از نامشان هم پیداست، سونای خشک کاملا عاری از هر گونه رطوبت و آب است. زیرا رطوبت در سونای خشک ثابت می ماند و شما می توانید به صورت دستی دمای سونا را با توجه به تنظیمات و حرارت مورد نیاز تنظیم کنید.
سیستم های گرمایشی سونا
سیستم های گرمایشی در داخل سوناها شرایطی متفاوت را به وجود می آورند.
اگر شما می خواهید درجه حرارت فضای سونای خشک را به صورت دقیق تنظیم کنید باید از سیستم های گرمایشی الکتریکی استفاده کنید. در سونای بخار، اگر شما نگران درجه حرارت نیستید بهتر است که دما به صورتی باشد که به شما و محیط اطرافتان آسیبی نرساند.
انتخاب مناسب ترین دمای توصیه شده
انجمن سونای فنلاند بهترین و مناسب ترین دماها را پیشنهاد داده اند که (از 176 تا 194 درجه ی فارنهایت) یا (از 80 تا 100 درجه ی سلسیوس) است. و توصیه می شود مدت زمان استفاده شما از سونا در حالت نرمال باشد. برای سونای خشک متخصصین درجه ی 109 تا 118 درجه ی فارنهایت و 43 تا 48 درجه ی سانتیگراد را پیشنهاد داده اند.
برای مناسب نگه داشتن دمای فضای سونا یک ترمومتر داخل سونا در بالاترین ارتفاع محیط نصب کنید تا نرمال ترین درجه ی حرارت را مدیریت کنید. سیستم گرمایشی الکتریکی ( در سونا بخار و خشک ) و مادون قرمز در(سوناخشک) با آزمایش کردن درجه حرارت دما به صورت دستی و یا اتومات می تواند تنظیم شود تا در یک حد قابل قبولی درجه حرارت باقی بماند.
خنک شوید !
با صرف نظر از درجه ی حرارت سونا، شما قبل از ورود به فضای سونا به دلیل بهداشتی باید دوش بگیرید تا هم بدن شما آماده و منافذ پوستتان آماده ی دریافت حرارت مورد نظر باشد. متخصصین مدت زمان ماندن در فضای سونای خشک و سونای بخار را 15 تا 20 دقیقه توصیه کره اند. بعد از سونا به صورت نرمال با دمای بیرون سونا خنک شوید و حتما یک دوش آب سرد بگیرید. و حتما حدود 2 تا 4 لیوان آب هم بنوشید تا آب از دست رفته از بدنتان جبران شود.

DR POOL GROUP

گروه دکتر استخر

مشاوره ، بازدید ، کارشناسی
بازسازی ، نوسازی ، زیباسازی
عیب یابی ، سرویس دوره ای
تعمیر و نگهداری پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی
در ایران

با ما تماس بگیرید

تلفکس : 02124521639 02143850311 02195118234

همراه : 09121978874 09130137157 09163661255

وبسایت WWW.DRPOOL.IR

ایمیل INFO@DRPOOL.IR DRPOOL.IR@GMAIL.COM

مدیر گروه دکتر استخر : مهندس سید محسن نقیبیان

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه چهارم ، واحد 410

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با دکتر استخر

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×