menu

ثبت آگهی رایگان

کلرزنی-آب-شور

خدمات استخر اقدسیه

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

DR POOL GROUP

گروه دکتر استخر
مشاوره ، بازدید ، کارشناسی
بازسازی ، نوسازی ، زیباسازی
عیب یابی ، سرویس دوره ای
کنترل ، تعمیر و نگهداری پروژه های :
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، جکوزی آبنما
تونل مه ، حمام سنتی ، حمام ترکی
سونا خشک ، سونا بخار ، سونا نمک ، سونا برف در ایـران

کلرزنی آب شور، پروسه ای است که در آن از نمک محلول (ppm 6000 -2500) به عنوان منبعی برای سیستم کلرزنی استفاده می شود. تولید کنندۀ کلر (که به عنوان سلول نمکی، نمک‏ساز، کلرزن نمکی یا SWG نیز شناخته می شود) از الکترولیز در حضور نمک محلول (NaCl) برای تولید هیپوکلرو اسید (HClO) و سدیم هیپوکلریت (NaClO) ـ با نام تجاری آب ژاول یا بلیچ ـ که عوامل پاک کننده ای هستند و به طور معمول در استخرهای شنا استفاده می شوند، بهره می‏برد. در واقع، یک استخر آب شور، بدون کلر نیست؛ بلکه از نمک و تولیدکنندۀ کلر، به جای اضافه‏ کردن مستقیم کلر، استفاده می کند.
تمایز نسبت به کلرزدن به استخرهای سنتی
وجود کلر در استخرهای سنتی را می توان به صورت ترکیبی از کلر موجود آزاد (FAC) و کلر موجود ترکیبی (CAC) توصیف کرد. در حالی که FAC از کلر فعالی که برای پاک‏سازی آب موجود است تشکیل می شود، CAC شامل کلرآمین می شود که از واکنش FAC با آمین ها (که ناشی از تعریق، بُزاق، مُخاط، ادرار و عوامل بیولوژیکی دیگر هستند) ایجاد می شود. کلرآمین ها مسئول بوی کلر استخرها و همچنین سوزش چشم و پوست هستند. این مشکلات، ناشی از مقادیر ناکافی کلر موجود آزاد است و نشان‏دهندۀ این است که باید با اضافه کردن 5 تا 10 برابر از مقدار معمول کلر، به استخر “شوک” وارد کرد. در استخرهای آب شور، تولیدکننده کلر از الکترولیز برای تولید مداوم کلر آزاد استفاده می کند و همچنین کلرآمین ها را به همان روش شوک سنتی (اکسید کننده) از بین می برد. همانند استخرهای کلردار سنتی، استخرهای آب شور را برای حفظ میزان مواد شیمیایی به حد مناسب، باید پایش و کنترل نمود. مقادیر کم کلر می تواند ناشی از مقدار ناکافی نمک، تنظیمات ناصحیح دستگاه تولیدکننده، مقدار ناکافی پایدارکننده، تابش خورشید و یا مشکلات مکانیکی تولیدکنندۀ کلر باشد. کاهش میزان نمک می تواند به واسطه تخلیه، پس شویی (Backwash) و رقیق‏شدن آب استخر با آب باران باشد.
کارکرد
سلول‏های تولید کنندۀ کلر، شامل صفحات تیتانیوم موازی با روکش (Ru) روتنیوم و برخی مواقع ایریدیوم (Ir) هستند. مدل های قدیمی تر از صفحات سوراخ دار (شبکه بندی‏شده) به جای صفحات توپُر استفاده می کنند. الکترولیز به طور طبیعی، کلسیم و دیگر مواد معدنی را به سمت صفحه جذب می کند؛ بنابراین بسته به مواد شیمیایی موجود در آب و مقدار مورد استفاده، سلول نیازمند تمیزکردن دوره ای در یک محلول اسیدی ملایم است (یک بخش HCl به 15 بخش آب استخر) که رسوب کلسیم را از بین می برد. رسوب بیش از حد می تواند بازدهی سلول را کاهش دهد. طراحی های خاص تولید کننده های کلر آب شور از طراحی “قطبیت معکوس” استفاده می کنند که نقش دو الکترود را بین آند و کاتد به طور منظم تغییر می دهد و موجب می شود رسوب کلسیم از روی الکترود حل شود. استفاده از تولیدکنندۀ کلر با مقدار ناکافی نمک در استخر برای مدت طولانی، می تواند روکش سلول را از بین ببرد که در نتیجه، نیاز به جایگزینی پرهزینۀ آن را طلب می کند.
استخرهای آب شور همچنین ممکن است نیازمند پایدارکننده (سیانوریک اسید 20 تا ppm 50) برای کمک به جلوگیری از شکستن کلر آزاد در استخر به دلیل اشعۀ UV خورشید باشند. این استخرها همچنین نیازمند حفظ pH در محدوده 7٫2 تا 7٫8 (با تمایل بیشتر به سمت 7٫2 به دلیل اثربخشی بیشتر کلر) هستند. میانگین مقدار نمک معمولاً در حدود 3000 تا ppm 5000 می‎باشد که بسیار کمتر از آب اقیانوس (ppm 35000 نمک) است. در استخرهای شنا، نمک معمولاً در امتداد کف استخر ریخته شده و تا زمانی که حل شود، هم زده می شود. اگر اجازۀ ورود آب نمک به سیستم آب بازگشتی داده شود، این امر می تواند به دلیل رسانش بیش ازحد، منجر به خرابی سلول تولیدکننده کلر شود.
مزایا
مزیت سیستم های نمک در استخرها، راحتی و تأمین مداوم پاک کننده های بر پایۀ کلر می باشد. کاهش کلرآمین های آزاردهنده در مقابل روش های سنتی کلرزنی و اثر “نرم کنندگی” الکترولیز که منجر به کاهش مواد معدنی قلیایی در آب می‏شود نیز به عنوان مزایای این سیستم ها شناخته می شوند. برای برخی افراد که نسبت به کلر حساس هستند، این سیستم ها می توانند کمتر آسیب زننده باشند. نگهداری استخرهای آب شور در طول سال ارزان تر است، زیرا نمک، بسیار ارزان تر از کلر تجاری است.
بسیاری از افراد، تجربۀ بهتری را در استخرهایی که از الکترولیز آب شور استفاده می کنند، گزارش می دهند. از آنجا که میزان نمک استفاده‏شده در واقع بسیار پایین است، هیچ مزۀ قابل توجهی از آب احساس نمی شود (زیرا افراد از ppm 3500 نمک، شروع به حس کردن مزۀ آن می کنند) که بسیار بهتر از مزۀ سفیدکننده در استخرهای با کلر تجاری است. آب نیز آن طور که گفته می شود، حس بهتری بر روی پوست ایجاد می کند. سدیم، به صورت یک نرم کنندۀ آب عمل کرده و یون های کلسیم و منیزیم را با یون های خود جایگزین کرده و منجر به شنای لذت بخش تری می شود.
با وجود هزینه های افزایش‏یافتۀ نصب، استفاده از الکترولیز آب شور می تواند سبب صرفه‏ جویی مالی در بلندمدت شود. بدون نیاز به خرید ترکیبات گران کلر و دیگر مواد شیمیایی، هزینۀ نگهداری را می توان به طور قابل توجهی کاهش داد.
زمانی که کلر تولید می شود، pH افزایش پیدا می کند و منجر به کم اثر شدن کلر می شود. بسیاری از سیستم های اتوماسیون شیمیایی می توانند افزایش pH را حس کرده و به طور خودکار، CO2 یا هیدروکلریک اسید را برای برگرداندن pH به مقدار مورد نظر، وارد آب کنند.
سیستم های اتوماسیون همچنین مقادیر پاک کننده را با پایش ORP (پتانسیل اکسید و احیا) مدیریت می کنند. این امر، تنها اجازۀ تولید مقادیر مورد نیاز کلر را بر اساس تقاضا می دهد.
کاربر تنها هر از چندگاهی نیاز به شوک کلر(فوق کلرزنی) یا افزایش تولید کلر سلول دارد. این کار معمولاً هفته ای یک بار و یا پس از سانس های شلوغ استخر انجام می شود.

با ما تماس بگیرید

تلفکس : 02143850311 02195118234 02124521639
همراه : 09121978874 09130137157 09163661255

WWW.DRPOOL.IR
WWW.DRESTAKHR.IR
DRPOOL.IR@GMAIL.COM
DRESTAKHR@GMAIL.COM

مدیر گروه دکتر استخر : مهندس سید محسن نقیبیان
آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه چهارم ، واحد 410

گروه دکتر استخر زیر مجموعه و دپارتمان خدمات گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه : مجری مجاز استخر سونا جکوزی در ایران و کشورهای همجوار میباشد

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با دکتر استخر

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×