menu

ثبت آگهی رایگان

استخر و تجهیزات استخر

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

گروه ساختمان و تاسیسات نقیب سازه



مشاوره ، محاسبه ، طراحی ، نظارت ، تجهیز و اجرای کامل پروژه های :

پارک آبی ، مجتمع آبدرمانی ، آبنما ، حمام سنتی ، مرکز ماساژ ، استخر ، سونا ، جکوزی

در ایران و کشورهای همجوار



گروه بازرگانی نقیب سازه

مشاوره ، محاسبه ، فروش و خدمات پس از فروش تجهیزات کامل پروژه های :

پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران



استخر و تجهیزات استخر

استخر و تجهیزات استخر به علت حساس بودن در نوع و مشخصات شامل فیلتر، پمپ، مبدل و تاسیسات مربوطه که در نهایت باعث حصول نتیجه مطلوب در دستیابی به آب تصفیه شده زلال که نیازی به هیچگونه آب جبرانی ندارد همواره مورد اهمیت در شرایط طراحی واقع می شود.

طراحی استخر که شامل طراحی فیلتر استخر، طراحی پمپ استخر، طراحی مبدل استخر، طراحی کلرزن استخر، طراحی ازن زن استخر، طراحی مخزن استخر و طراحی تجهیزات جانبی استخر می باشد طبق استانداردهای بین المللی توسط کارشناسان این شرکت انجام و پس از اتمام کلیه مراحل ساخت، این شرکت در محل حاضر و اقدام به نصب پمپ استخر، فیلتر استخر، مبدل استخر، کلرزن استخر، ازن زن استخر و لوله کشی استخر نموده و تجهیزات جانبی استخر را راه اندازی و تست و تحویل نموده و در صورت درخواست کارفرمای محترم اقدام به بازدید دوره ای و سرویس و نگهداری می نمایند.

استخرهای شنا یکی از بهترین محیط ها برای انجام ورزش های آبی در تمام فصول سال بویژه در فصل گرما می باشد. بهداشت استخرها بویژه استخرهای عمومی، بدلیل اینکه افراد متعددی از اقشار و سنین مختلف جامعه در آن حضور دارند، از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد.

متداول ترین و بهترین نوع استخر از لحاظ بهداشتی و اقتصادی استخر با سیستم گردشی مدار بسته می باشد که می بایست به سیستم تصفیه مجهز شود. اصلی ترین تجهیزات تصفیه استخر شامل موارد زیر می باشد:

1. پمپ استخر

2. فیلترهای استخر

3. سیستم گندزدایی

4. سیستم تخلیه

5. سیستم برگشت

6. سیستم لوله کشی برای موارد فوق

فرآیند کلی تصفیه آب:

فرآیند کلی تصفیه آب استخر اینگونه می باشد که آب استخر در یک سیکل بسته توسط پمپ، در سیستم تصفیه و تزریق مواد گندزدای شیمیایی به گردش درمی آید که منجر می شود تا همواره آبی عاری از زباله، آلودگی و میکروب و باکتری در استخر داشته باشیم. در صورت نیاز در برخی از استخرها هم سیستم گرمایشی و تنظیم دمای آب استخر بکار گرفته می شود.

پمپ استخر:

قسمت پمپاژ جزو اساسی ترین قسمت های سیستم تصفیه آب استخر می باشد و به اصطلاح قلب این سیستم پمپ آن است.

پمپ، آب خروجی از سیستم تخلیه را از فیلتر عبور داده و مجددا به کاسه برمی گرداند. پمپ های استخر دارای یک صافی می باشند که آشغال های احتمالی باقی مانده در آب را جداسازی کنند و مانع از آسیب رساندن به پمپ شوند.

فیلترهای استخر:

فیلترهای استخر معمولا از نوع فیلتر شنی می باشند که شامل مخزن های بزرگ از جنس فایبرگلاس و یا فلزی یا بتنی دارای بستز ضخیم از شن مخصوص بوده که آب از بالای مخزن فیلتر وارد شده و از روی شن ها عبور می کند. کثافات و آلودگی های آب توسط شن های ریز گرفته می شود و آب تصفیه شده در انتهای مخزن جمع آوری شده و خارج می گردد.

به مرور زمان که منفذهای آب داخل فیلتر مسدود می شود، شدت و فشار جریان آب در فیلتر کاهش می یابد. در اینگونه موارد برای استفاده مجدد از سیستم فیلتر شنی از روش شستشوی معکوس (Backwash) استفاده می شود.

در برخی استخرها از فیلترهای کارتریجی و یا فیلتر دیاتومه استفاده می شود.

در فیلتر کارتریجی، فیلترها از پوشش پلی استر یا ورقه های موج دار ساخته شده اند. این فیلترها نیازی به شستشوی معکوس نداشته و بعد از چند سال (حداکثر 8سال) فیلترها باید تعویض گردند.

در فیلتر دیاتومه، آب از روی پوشش مشبکی از جنس دیاتوم (فسیل های باقیمانده از ارگانیسم های دریایی) عبور می کند.

گندزدایی آب در استخرهای شنا:

بدون شک گندزدایی از مهم ترین مراحل تصفیه آب استخرهای شنا است.

جدا از فیلتراسیون، بخاطر دلایل زیر لازم است آب استخرهای شنا مطابق با استانداردهای ملی و جهانی گندزدایی شود.

عوامل بیماری زای خطرناکی مثل باکتری ها در آب وجود دارند. استخر، مکان خوبی برای انتقال میکروارگانیسم های بیماری زا از یک فرد به فرد دیگر است. همواره باید این نکته را در نظر داشت که مهم ترین عامل آلوده شدن آب استخر شنا حضور شناگران می باشد.

از رایج ترین روش های گندزدایی تزریق مواد شیمیایی به آب است که می بایست در استفاده از این مواد به مواردی توجه لازم صورت پذیرد.

– آب با توازن شیمیایی نادرست می تواند به قسمت های مختلف استخر صدمه وارد کند.

– توازن شیمیایی نامناسب آب می تواند سبب تحریک پوست و چشم شود.

پس باید یک سیستم ضدعفونی برای از بین بردن این عوامل بیماری زا وجود داشته باشد.

کلر:

عمومی ترین ماده شیمیایی مورد استفاده در گندزدایی آب استخر کلر می باشد. کلر علاوه بر ضدعفونی کردن و از بین بردن جلبک ها و باکتری های بیماری زا، موادی همچون کثیفی ها و کلرآمین ها را با اکسیده کردن یا تخریب شیمیایی نابود می سازد. تزریق کلر به آب استخر از طریق یک کلریناتور اتوماتیک صورت می پذیرد. هنگام اضافه شدن کلر به آب اسید ضعیفی به نام هیپوکلرو تولید می گردد که این اسید است که باعث اکسیده شدن آب و ضدعفونی آن می گردد.

کلرزنی صحیح و مناسب و صافی سازی باعث می گردد که آب استخر تمیز شود و ظاهر آن درخشان گردد.

کلر بصورت جامد، مایع و گاز وجود دارد. قدرت هر نوع کلر به مقدار کلر موثری وابسته است که بعنوان ضدعفونی کننده اکسید کننده در دسترس می باشد.

1- کلر مایع (هیپوکلریت سدیم) 12 تا 16 درصد کلر در دسترس دارد. (می توانید این ماده را با سفید کننده خانگی مقایسه کنید که حدود 5 درصد کلر در دسترس دارد).

2- کلر جامد (پودر یا گرانول)

هیپوکلریت کلسیم- 65 تا 75 درصد کلر در دسترس

ایزوسیانورات کلرینه شده- درصد متغیری از کلر در دسترس

3- کلر گازی شامل 100 درصد کلر در دسترس است. این حالت فوق العاده سمی است و در هنگام استفاده نیازمند توجهات ویژه ای است.

نیاز کلر و باقیمانده کلر آزاد:

وقتی کلر به آب زده می شود، بخشی از آن همیشه در طی اکسیداسیون و ضدعفونی مصرف می گردد.

اسید هیپوکلرویی که بعد از مصرف کلر باقی می ماند، کلر باقیمانده آزاد نام دارد. این همان کلری است که با آزمایش آب استخر تعیین مقدار می گردد. کلر آزاد باقیمانده در تمامی زمان ها باید حداقل یک پی پی ام باشد (اگر کلر تثبیت شده مورد استفاده قرار گیرد مقدار فوق باید تا 3 پی پی ام بالا برود).

سوپر کلریناسیون (شک کلر)

مقداری از کلر در دسترس با ترکیبات نیتروژن دار که به شکل کلرآمین ها هستند (کلر مرکب) واکنش می کند. یک منبع عمده نیتروژن، آمونیاک است که از عرق و ادرار حاصل می گردد.

کلرآمین ها بوی شدید کلر را ایجاد می کنند و موجب سوزش چشم می گردند. حضور این دو شرط باعث می شود که مردم باور کنند که کلر خیلی زیادی در آب وجود دارد در حالی که قضیه کاملا بر عکس است.

برای حذف کلرآمین ها بهره بردار باید کلر باقیمانده را تا 5 تا 10 برابر مقدار معمول بالا ببرد. این رویه که سوپر کلریناسیون یا ایجاد شوک نام دارد، کلرآمین ها را اکسید می کند و فقط کلر آزاد باقی می گذارد.

وابسته به بار استخر توصیه می شود که استخرها در آب و هوای گرم یک بار در هفته تحت سوپر کلریناسیون قرار گیرند و این عمل در دیگر شرایط آب و هوایی یک بار در ماه به انجام برسد.

ازن:

پالایش آب استخرها بوسیله اکسیژن فعال (ازن-OZONE) مطمئن ترین و موثرترین سیستم ضدعفونی کننده شناخته شده در جهان است. ازن ضدعفونی کننده ای 100% طبیعی و بسیار قوی است که سال هاست در کشورهای اروپایی و امریکایی جهت تصفیه و ضدعفونی بی خطر آب استخرهای شنا مورد استفاده قرار می گیرد.

مزایای روش گندزدایی با ازن:

– افزایش کیفیت و شفافیت آب استخر

– ایجاد فضایی عاری از میکرو ارگانیسم های بیماری زا

– پاکسازی سطح پوست از باکتری، تخم انگل، قارچ و …

– عدم ایجاد حساسیت، خارش پوست و سوزش چشم پس از شنا

– 100% طبیعی و عدم استفاده از مواد شیمیایی (در استخرهای خانگی)

– کنترل رشد جلبک ها بر دیواره ها و کف استخر

– ضدعفونی دیوارها و کف استخر بوسیله ازن باقیمانده

– از بین برنده روغن ها و چربی های موجود در آب

– تبدیل گاز ازن پس از ضدعفونی محیط استخر به اکسیژن

– سادگی عملکرد، نصب آسان و عدم نیاز به اپراتور متخصص

– زدودن یون های آهن و منگنز محلول و دیگر ترکیبات آلی

استفاده از روش تزریق ازن در استخرهای عمومی شنا تنها زمانی مورد تایید است که به عنوان یک مکمل برای روش های ضدعفونی کردن با کلر یا بروم مورد استفاده قرار گیرد.



با ما تماس بگیرید



تلفکس : 02124521639 02143850311 02195118234

همراه : 09121978874 09130137157 09163661255

ایمیل NAQIBSAZEH@GMAIL.COM

کانال تلگرام NAQIBPOOLGROUP

اینستاگرام NAQIBPOOL NAQIBSAZEH



مدیر گروه : مهندس سید محسن نقیبیان

آدرس دفتر مرکزی : تهران ، میدان جمهوری ، برج اداری سهیل ، طبقه چهارم ، واحد 410

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×