menu

ثبت آگهی رایگان

هیترهای برقی و گازی سونا

شهر : تهران

قیمت : 25,000,000 ريال

تخفیف : 5 % (درصد)

هیترهای برقی و گازی سونا

NAQIBSAZEH GROUP


مشاوره ، محاسبه ، فروش و خدمات پس از فروش
تجهیزات کامل پروژه های
پارک آبی ، آبدرمانی ، استخر ، سونا ، جکوزی در ایران



نکات مهم انتخاب انواع هیترهای برقی و گازی سونا :

از سالیان بسیار دور در جوامع مختلف، مردم از حمام های ویژه ای جهت افزایش تعریق استفاده می کردند که امروزه با عنوان سونا در میان مردم شناخته شده است.
سونا اتاق کوچکی با دیوار های عایق( ایزوله) می باشد که پله های منبر مانندی در آن جهت نشستن افراد تعبیه گردیده است .سونا را می توان به دو دسته سونای خشک و سونای گرم و مرطوب طبقه بندی نمود که به منظور بهره گیری از هوای گرم و خشک از سونای خشک وهمچنین جهت بهره گیری از هوای گرم و مرطوب از سونای بخار استفاده می گردد.
سونای خشک
بسیاری از کارشناسان ، زادگاه سونای خشک را کشور فنلاند می دانند.بطوریکه استفاده از سونا بخشی از فرهنگ مردم این کشور را تشکیل داده و حتی از سونا برای انجام اعمال جراحی سرپایی،زایمان و مانند آن نیز استفاده می کردند ، چرا که به اعتقاد آنها فضای داخل سونا در معرض اسید تانیک(اسید تانیک سبب انقباض عضلات گردیده و دارای خواص ضد باکتری می باشد) کاملا استرلیزه می گردد .
هیتر سونا - سونا خشک
سونای خشک امروزی اتاقی است که دیواره های آن به وسیله صفحاتی از چوب پوشانده شده است ،در سونای خشک از هوای گرم و خشک به منظور افزایش دمای محیط و تعریق بدن کاربران استفاده می گردد که این عامل سبب خروج سموم و مواد زاید از بدن افراد خواهد شد.
دمای اتاق سونای خشک بین 50 تا 100 درجه سانتی گراد می باشد که در نگاه اول این دما جای تعجب دارد.چگونه انسانی که در حالت معمول در دمای 45 تا 50 درجه سانتی گراد به سختی قادر به نفس کشیدن است ، میتواند دمای سونای خشک را تحمل کند!! توجیه علمی این مسئله با استفاده از نمودار سایکرومتریک امکان پذیر است.
توجه به این امر ضروری است که در انتخاب هیتر سونای خشک ، در ابتدا حجم اتاق سونا و سپس نوع کاربری آن (عمومی یا خصوصی ) مورد توجه قرار می گیرد .
هیتر سونا خشک را می توان به دو دسته هیتر برقی سونا خشک که با انرژی الکتریکی ( بوسیله المنت های مخصوص ) کار می کند و یا هیتر گازی سونای خشک که با سوخت فسیلی کار میکند (متشکل از یک کوره و یک مشعل گازی،دوگانه سوز ، گازوئیلی) تقسیم بندی نمود . در دو نوع ذکر شده از هیتر های سونا خشک از سنگ سونا جهت انباره کردن گرما استفاده می گردد که این امر علاوه بر زیبایی ای که به داخل اتاق سونا می بخشد به کاربر این امکان را میدهد که بتواند بر روی هیتر اسانس (اکالیپتوس) بریزد. چون امکان ریختن اسانس به صورت مستقیم بر روی سینی کوره (هیتر سونا خشک گازی) یا بر روی المنت (هیتر سونا خشک برقی) وجود ندارد.
سونای بخار
هیتر سونا - سونا خشک
تاریخچه استفاده از سونای بخار به یونان و سپس به روم باستان باز میگردد.سونای بخار امروزی اتاقکی است با دیوار هایی از سنگ،سرامیک،کاشی و یا سایر مواد ضد آب که چند دریچه برای ورود بخار به آن تعبیه شده و بمنظور جلوگیری از نفوذ بخار به خارج از محوطه سونای بخار دیواره ها و سقف و کف آن عایق شده است.
در واقع مهمترین مشخصه اتاق سونا بخار مقاومت بالای آن در برابر نفوذ رطوبت و بخار است ، در سونای بخار بمنظور جلوگیری از تقطیر بخار بر روی سطوح داخلی و ریختن قطرات آب بر روی بدن انسان بهتر است سقف سونای بخار بصورت شیبدار و یا منحنی ساخته شوند.همچنین لازم است درب ورود و خروج سونای بخار کاملا ایزوله بوده و امکان خروج بخار از طریق شیار و درزها وجود نداشته باشد.
معمولا محدوده دمای هوا در سونا بخار بین 40 تا 50 درجه سانتی گراد است و میزان رطوبت نسبی تقریبا 100% میباشد.
هیترهای سونای بخار هم به دو گروه هیتر برقی سونای بخار (دیگ برقی سونای بخار) که معمولا در پشت دیوار سونای بخار نصب میگردند و هیتر گازی (دیگ بخار) که میتوان در فاصله بیشتر و در موتور خانه نصب گردند تقسیم می شوند.
ظرفیت هیترهای برقی و دیگ بخار سونا هم بستگی به حجم اتاق سونای بخار و همچنین عمومی یا خصوصی بودن آنها دارد.
حوضچه آب سرد معمولا در نزدیکی سونا تعبیه میشود و دمای آب آن همان دمای آب شهر در نظر گرفته میشود(10 تا 15 درجه سانتی گراد) عمق این حوضچه ها در حدود 1.5 تا 1.6 متر در نظر کرفته میشود.در برخی موارد سیستم تصفیه جهت تصفیه آب حوضچه های سرد طراحی نمیشود و تنها با تعبیه یک دریچه تخلیه کفی،آب حوضچه را به صورت هفتگی یا روزانه تخلیه و به فاضلاب منتقل می کند ،بمنظور صرفه جویی در مصرف آب بهتر است برای این حوضچه های آب سرد نیزهمچون سایر استخرها انشعابی از سیستم پمپ سیرکولاتور وتصفیه در نظر گرفته شود.

با ما تماس بگیرید

ارسال به سراسر کشور

#سایر_موارد_مربوط_به_تجهیزات_آشپزخانه_حمام_استخر

گفت و گو با نقیب سازه

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×