menu

ثبت آگهی رایگان

اجرای انواع قرنیز

شهر : اهواز

قرنیز چیست ؟
قرنیزها در واقع به نوارها و باندهایی گفته می شود که در قسمت پایینی دیوار و در نزدیکی کف قرار می گیرند. جنس قرنیزها می تواند از سنگ، چوب MDF، گچ و… باشد. قرنیزها می توانند بسیار ساده باشند که این متریال های ساده، به نمایه های محبوبی در خانه ها تبدیل شده اند، البته بعضی از افراد ترجیح می دهند آن را رنگ کنند. استفاده از قرنیز نوعی از کم هزینه ترین روشهای تزیینی در دکوراسیون داخلی محسوب میشود.

قرنیز شاید به ظاهر مسئله ای کوچک باشد اما تا حد زیادی در زیبایی فضای خانه تاثیر دارد. کاربرد دیگری که قرنیزها دارند این است که مثلا زمانی که کف خانه یا محل لمینت شده باشد، فضای کوچکی به اندازه ی کمتر از 3 سانتیمتر بین لمینت و دیوار قرار خواهد گرفت.

در صورتی که از این فضا استفاده ای نشود، می تواند محل خوبی برای جمع آوری گرد و غبار ها باشد و به همین خاطر قرنیز می تواند این فضای خالی را پوشش دهد و درز ایجاد شده را کاور کند.

پس در کاربرد قرنیز هم از نظر فنی و مخصوصا از نظر زیبایی شکی نیست. حتی در زمان هایی که در کف خانه به جای لمینت از سنگ و یا موکت هم استفاده شده باشد، باز هم در صورت استفاده از قرنیز می بینید که تا چه اندازه فضای خانه تان زیباتر می شود.

کاربرد قرنیز
1٫زیبایی بخشی به دیوارها

استفاده از قرنیزی که با سایر بخش های ساختمان ازجمله دیوار و پوشش کف هماهنگی داشته باشد موجب افزایش زیبایی فضای داخلی ساختمان میشود.

استفاده از قرنیز در دکوراسیون داخلی مدرن امروزی حائز اهمیت بوده است و جلوه و زیبایی خاصی به فضای داخلی ساختمان می دهد.

2٫ عدم انتقال رطوبت

دیوارها معمولاً حساسیت زیادی نسبت به رطوبت و آب دارند، وجود قرنیز از انتقال رطوبت موجود در کف به دیوار جلوگیری میکند.

3٫ جلوگیری از آسیب به نواحی داخلی و گوشه های دیوار

برخورد اثاثیه و اشیا از جمله جاروبرقی، اسباب بازی های کودکان و… به گوشه های دیوار موجب آسیب در آن نواحی میشود، استفاده از قرنیز از آسیب به این نواحی جلوگیری میکند.

4٫ امکان عبور کابل و سیم ها در قرنیزها

معمولاً در پشت قرنیزها فضایی خالی تحت عنوان فضای پاشنه ای ایجاد میشود که سیم های تلفن و برق و… از داخل آن فضا عبور داده میشوند، امکان ایجاد فضای خالی در پشت قرنیز سنگی و سرامیکی وجود ندارد.
جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس حاصل فرمایید

#طراحی_و_اجرای_دکوراسیون

گفت و گو با دکوراسیون داخلی مهرشید

ارسال پیام خصوصی، استعلام قیمت و درخواست توضیحات از تولیدکننده

×