menu

ثبت آگهی رایگان

در و پنجره UPVC

در-و-پنجره-UPVC

ساخت در و پنجره های یو. پی. وی. سی (UPVC) در سال 1960 در شهر دورتموند آلمان آغاز گردید. با توجه به مزایای این نوع پنجره ها و افزایش هزینه تولید در و پنجره های چوبی، آهنی و آلومینیومی استفاده از در و پنجره های UPVC به عنوان نسل چهارم پنجره ها رونق روزافزون یافت.

امروزه بهینه سازی مصرف انرژی از مباحثی است که بیش ازپیش موردتوجه قرار گرفته است. عایق بودن، استقامت فیزیکی و پایداری در برابر شرایط جوی و همچنین قابلیت بازیافت یو. پی. وی. سی و ایجاد تنوع در طرح و رنگ این نوع پنجره ها، استفاده از این نوع پنجره ها را در کشورهای صنعتی و درحال توسعه به سرعت گسترش داده است. در کشورهای اروپایی بیش از 70 درصد سهم بازار در و پنجره متعلق به UPVC است.

در ایران برای اولین بار حدود بیست سال پس از اختراع پنجره های یو. پی. وی. سی در اواخر دهه 50 واحد کارخانه تولید پروفیل و ساخت پنجره پی وی سی احداث گردید. با اینکه در سال های بعد واحدهای تولیدی دیگری در این زمینه احداث شد، لکن به دلایل مختلف واحدهای موجود از تکنولوژی پیشرفته کنونی برخوردار نبوده و حجم عمده پروفیل مصرفی واحدهای مونتاژ از منابع خارجی تأمین می گردید.

با عنایت به به کارگیری مصالح مناسب و با تأثیر مثبت پنجره های یو. پی. وی. سی و شیشه دوجداره در بهینه سازی انرژی، هم اینک ایجاد واحدهای تولید پروفیل UPVC و ساخت در و پنجره UPVC و شیشه های دوجداره بیش ازپیش موردتوجه قرار گرفته است. در این شماره بازار کالاهای ساختمانی در و پنجره UPVC را بررسی میکنیم.

در و پنجره های آلومینیومی قابلیت بازیافت دارند

فخری، مسئول فروش شرکت پارساوین سازان در خصوص مزایا و معایب پنجره های یو پی وی سی به خبرنگار پیام ساختمان گفت: بیشتر در و پنجره های امروزی از دو جنس آلومینیوم (آلومینیوم اختصاصی) و UPVC ساخته می شوند. اگر به مطالب منتشرشده توسط برخی تولیدکنندگان آلومینیوم مراجعه کنید خواهید دید در آنها بیشتر به نقاط قوت آلومینیوم و نقاط ضعف UPVC پرداخته می شود. این مطلب در مورد برخی تولیدکنندگان UPVC نیز صادق است که مخاطبان را به سمت در و پنجره های UPVC متمایل می کنند.

نکته اصلی اینجاست که UPVC و آلومینیوم هر کدام در شرایط خاصی به کار می روند و ترجیح یکی بر دیگری بسته به تغییر شرایط است.

فخری در ادامه در خصوص مقایسه آلومینیوم و UPVC افزود: آلومینیوم استحکام بیشتری نسبت به UPVC دارد و در مواردی که مهم ترین شاخص در انتخاب استحکام است در و پنجره های آلومینیومی توصیه می شود. البته با اضافه کردن پروفیل U شکل از جنس گالوانیزه در پروفیل های UPVC مقاومت آنها به طور قابل قبولی در کاربردهای ساختمانی بالا میرود.

شکل پذیری و رنگ پذیری پروفیل های آلومینیومی از پروفیل های UPVC بهتر است و در مواردی که فقط به رنگ و شکل در و پنجره توجه می شود در و پنجره آلومینیومی توصیه می شود. البته خراش های ایجادشده بر روی در و پنجره های UPVC نسبت به آلومینیومی کمتر نمایان است.

لازم به ذکر است که پروفیل های UPVC نیز انواع مختلف با رنگ های مختلفی دارند ولی در کاربردهای ساختمانی اغلب با رنگ سفید به کار می روند. دلیل انتخاب این رنگ این است که رنگ سفید با بیشتر نماهای ساختمانی همخوانی و تناسب دارد و گذر زمان تأثیری بر آن نمیگذارد ولی با توجه به رنگ نما و سفارش مشتری امکان تغییر رنگ وجود دارد. گفتنی است قیمت تمام شده پروفیل سفید کمتر از رنگی است.UPVC

همچنین مقاومت حرارتی و صوتی بیشتری نسبت به آلومینیوم دارد و در مواردی که مهم ترین شاخص اتلاف انرژی است یا وقتی بحث سروصدا مطرح است پروفیل های UPVC توصیه می شوند. البته نوع جدیدی از پروفیل های آلومینیومی با نام ترمال بریک در بازار عرضه می شود که تا حد زیادی مشکل رسانا بودن درب و پنجره های آلومینیومی را رفع کرده است اما به دلیل قیمت بالای آنها نتوانسته سهم بالایی را در بازار درب و پنجره به خود اختصاص دهد.

مسئول فروش شرکت پارسا وین سازان با بیان اینکه در و پنجره های آلومینیومی قابلیت بازیافت دارند، گفت: این قابلیت در مورد UPVC نیز صادق است ولی باید دقت کرد که این مشخصه، مشخصه ای نیست که کاربرد آنها را توجیه کند. مشخصه های اصلی در انتخاب نوع ماده، استحکام، مقاومت حرارتی و صوتی، مقاومت در مقابل خوردگی و ... است. اگر این شاخصه ها به حد قابل قبولی برسند تا سالیان سال نیازی به تعویض مجدد درب و پنجره نیست.

فخری ادامه داد: پنجره های UPVC نسبت به آلومینیوم مقاومت بیشتری در مقابل خوردگی دارد. گاهی مشاهده می شود آلودگی هوا و شرایط جوی باعث پوسیدگی آلومینیوم می شود. البته باید دقت کرد مرغوبیت آلومینیوم انتخاب شده و همچنین UPVC انتخاب شده از ضعف های آنها می کاهد. اگر UPVC انتخاب شده مرغوب نباشد پس از مدتی شاهد زرد شدن آن هستیم. هردو ماده در مقابل زنگ زدن مقاوم هستند ولی به دلیل پلیمری بودن UPVC مقاومت آن در مقابل زنگ زدن بیشتر است.

وی گفت: به نظر می رسد که بتوان با درنظرگرفتن توضیحات بالا به یک نتیجه گیری کلی رسید. ازآنجایی که برخی خواص UPVC مانند استحکام، تنوع و شکل پذیری تا حد قابل قبولی مناسب با مصارف ساختمانی است و با درنظر گرفتن مقاومت حرارتی و صوتی بالا و مقاومت آن در برابر خوردگی و پوسیدگی و قیمت مناسب آنها می توان نتیجه گرفت که در شرایط حاضر بهترین انتخاب برای ساختمان ها و خانه های مسکونی در و پنجره های دوجداره UPVC است. سعی شده است که این نتیجه گیری با یک قضاوت کاملاً بیطرفانه انجام شود و از جانب داری و سمت وسوی فکری به دور باشد.

فخری در خصوص برندهای موجود در بازار کشورمان گفت: در بازار کشورمان برندهایی از کشور آلمان، ترکیه و ایران موجود است که بهترین و باکیفیت ترین آنها مربوط به شرکت های آلمانی است و به ترتیب ترکیه و ایران. در برخی برندهای ایرانی که تحت لیسانس کشور آلمان هستند شاهد کیفیت بالای محصولات هستیم.

مسئول فروش شرکت پارسا وین سازان در مورد قیمت محصولاتشان گفت: رنج قیمت محصولات ما به علت تنوع اندازه ها و طرح ها متفاوت است اما رنج قیمت پنجره های ما در شرکت از متری 18 هزار تومان تا300 هزارتومان است.

پنجره دوجداره UPVC مناسب ترین انتخاب

صولتی، کارشناس فروش شرکت شعاع پنجره در خصوص مقایسه پنجره UPVC و آلومینیومی گفت: تا چندین سال پیش پنجره های آلومینیومی به عنوان پنجره های بسیار خوبی شناخته می شدند و مزایای آنها نسبت به پنجره های آهنی آشکار بود؛ اما با ظهور پنجره UPVC، این پنجره ها به علت مزایای بسیار زیادشان جای پنجره های آلومینیومی را گرفتند.

مزایای پنجره های UPVC نسبت به پنجره های آلومینیومی را می توان در چند مبحث خلاصه کرد: سازگاری با محیط زیست، عایق حرارتی بودن پنجره UPVC و دوام بالای این نوع.

وی در ادامه افزود: پنجره دوجداره UPVC می تواند مناسب ترین انتخاب برای هر ساختمانی باشد که علاوه بر امنیت و دوام مانع بسیاری از آلاینده های صوتی و تنفسی نیز است. نسل پنجره های دوجداره باکیفیت، عایق بسیار مناسبی جهت گرما و سرما خواهد بود. در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی و همچنین در برابر ضربه های شدید مقاوم تر شده و سرعت نصب و سهولت و راه اندازی پنجره دوجداره در قیاس با مدل های معمولی بسیار بالاتر است.

صولتی در ادامه در مورد نوع محصولات و رنج قیمت آنها به پیام ساختمان گفت: سیستم پنجره های دوجداره با تنوع زیاد در طراحی سیستم های مختلف بازشو، رنگ و گستردگی استفاده از یراق آلات آلمانی دارای کیفیت بسیار بالایی است و مطمئناً اگر در زمان خرید بحث کیفیت را در نظر بگیرید قیمت محصول زیاد مهم نیست. وی افزود: پنجره های دوجداره UPVC دارای ضخامت و فریم های متنوعی هستند که با توجه به نیروهای وارده از وزن شیشه به فریم و نیروهای وارده در اثر باز و بسته نمودن لنگه بازشو، از پروفیل های باکیفیت همراه با بهترین یراق آلات اروپایی که برخی از یراق آلات تا 80 کیلوگرم قابلیت تحمل وزن را دارند، استفاده می شود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 222

فهرست مطالب شماره 222

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×