menu

ثبت آگهی رایگان

بهترین ابزارهای سال 2015 خانه های هوشمند

بهترین-ابزارهای-سال-2015-خانه-های-هوشمند

این روزها مردم بیش از گذشته از خانه های هوشمند استقبال میکنند. در این خانه ها تمام وسایل و ابزارها به یکدیگر متصل هستند و با یک دستگاه مرکزی کنترل میشوند. داشتن یک خانه هوشمند زندگی را بسیار راحت میکند و خیلی از کارها ، ازجمله نگهداری از خانه ، بدون دردسر انجام میشود.

از طرفی کیفیت و کارایی محصولات خانه هوشمند هرروز بهتر از قبل می شود و در این مقاله بهترین نمونه های آن که امسال وارد بازار شده اند معرفی شده است. این محصولات با سیستم عامل« اندروید» و یا « اوآی اس» کار میکنند.

دربازکن هوشمند پارکینگ

باز کردن درِ پارکینگ با کمک کنترل از راه دور همیشه آسان نیست، به ویژه وقتی در تاریکی شب به در پارکینگ منزلتان میرسید و باید به دنبال دستگاه کنترل از راه دور در بگردید که گاهی نزدیکتان نیست و شما را کلی به دردسر می اندازد. اما دربازکن هوشمندی که امسال وارد بازار شده ، این مشکل را حل کرده است. شما با استفاده از آن، تنها با یک ضربه به روی صفـــحه نمایش دستگاه دربازکن میتوانید از هرکــجا که بخواهید درِ پارکینگ تان را باز و بسته کنید. البته به زودی قرار است به این دستگاه هوشمند نرم افزاری که تلفیقی از سیستم موقعیت یاب جهانی ( جی پی اس ) و سیستم شناسایی با امواج رادیویی است، افزوده شود و شما با دادن برنامه به دستگاه ، به محض اینکه نزدیک مسیر پارکینگ شوید، بدون اینکه مجبور باشید فرمانی بدهید، در به طور خودکار باز شود و وقتی خودرویتان در پارکینگ جای گرفت، بسته شود.

تهویه مطبوع هوشمند

معمولاً وقتی از محل کارتان یا هرجای دیگر به خانه برمی گردید، متوجه می شوید که فضای خانه درست مانند حمام سونا شده است. در این مواقع به سرعت دستگاه تهویه مطبوع تان را با سرعت بالا روشن میکنید تا کمی فضای خانه را خنک کند. اما دستگاه های تهویه مطبوع رایج نه تنها کارآیی چندانی ندارند بلکه پرهزینه نیز هستند. اولین دستگاه تهویه مطبوع هوشمند که با سیستم اندروید کار میکند برای حل مشکلات فوق وارد عمل شده است.

این دستگاه هوشمند با توان حدود 2500 وات به تدریج فضای خانه را قبل از اینکه شما وارد شوید خنک میکند و البته مجبور نیستید آن را وقتی وارد خانه میشوید روشن کنید زیرا این دستگاه به طور خودکار در زمان های تعیین شده و یا طبق برنامه خاص خودتان بر مبنای صرفه جویی در هزینه که از پیش به دستگاه داده اید و وقتی در خانه نیستید شروع به کار میکند. همچنین میتوانید به دستگاه برنامه ای بدهید که خود را طبق عادت های شما تنظیم کرده و فعال شود. مدل های 5000 تا 12000 واتی هم به زودی به بازار معرفی خواهند شد.

تازه ترین سیستم «هاب» ( دستگاه مرکزی ) خانه های هوشمند

این روزها تقریباً در هر خانه هوشمندی برای متصل کردن ابزارهای هوشمند به یکدیگر از سیستم «هاب» کم انرژی مجهز به امکانات بلوتوث و وای فای استفاده میشود. با استفاده از این نوع هاب میتوان ابزارهای بیشماری را به صورت بیسیم به یکدیگر متصل کرد. اما اخیراً نوع جدیدی از هاب معرفی شده که اجازه میدهد شما به وسیله یک نرم افزار نصب شده در تلفن همراهتان ، ابزارهای هوشمند خانه از ترموستات گرفته تا تهویه مطبوع و درب منزل را به راحتی کنترل کنید.

این نوع هاب با استفاده از اینترنت امکان کنترل ابزارها را در اختیارتان قرار میدهد و استفاده از آن بسیار راحت و بیدردسر است. حتی میتوانید نرم افزار هاب را روی حالت «روبات» تنظیم کنید و چنانچه در هرلحظه اتفاق خاصی افتاد، هاب عکس العمل مناسبی نشان دهد. مثلاً اگر دوربین تان در زمان خاصی حرکتی را شناسایی کرد برای شما ایمیلی بفرستد و آگاهتان کند.

قفل هوشمند

تا به حال چند بار پیش آمده که با کوله باری از خرید به در خانه رسیده و در کیف تان به دنبال کلیدهایتان گشته اید؟ آیا به نظرتان خوب نمیشد اگر به محض اینکه جلوی در خانه تان میرسیدید، قفل خانه شما را میشناخت و بیدردسر در را برایتان باز میکرد؟ قفل کتابی بدون کلید هوشمند که با جدیدترین و هوشمندترین فن آوری کم انرژی بلوتوث کار میکند این رؤیا را عملی کرده است. این قفل به محض اینکه شما مقابل در خانه قرار میگیرید با نرم افزار نصب شده روی تلفن همراهتان ارتباط برقرار کرده و فقط کافی است قفل را با انگشتتان لمس کنید، در به راحتی باز میشود. هر وقت هم خواستید میتوانید با همین روش در را قفل کنید.

در ضمن امکان ارسال نرم افزار قفل به کاربران دیگر مانند فرزندان، همسر یا مهمان ها ، به وسیله پست الکترونیکی وجود دارد تا در مواقع لزوم آنها نیز در نبود شما بدون زحمت در را باز کنند. البته میتوانید این اجازه را هرزمان که صلاح دانستید از آنها پس بگیرید. هر بار که قفل در باز یا بسته میشود، اخطاری به تلفن همراهتان ارسال میشود و شما را از رفت وآمدها باخبر میکند.

آرام پز هوشمند

امروزه میتوان لامپ ها ، ترموستات، تلویزیون، کرکره و درِ پارکینگ منازل را با استفاده از تلفن هوشمند و نرم افزارهای مخصوص بدون زحمت کنترل کرد. پس چرا نتوان این روش را برای آشپزخانه هم به کار برد؟

آرام پز هوشمند، اولین وسیله پخت وپز است که بدین منظور ساخته شده است. با نصب نرم افزار روی تلفن همراهتان میتوانید آرام پز هوشمندتان را روشن و خاموش کرده و حرارت آن و زمان پخت غذا را هر طور که مایلید تنظیم کنید. وجود این آرام پز وقتی از خانه بیرون هستید بسیار باارزش است. زیرا از راه دور می توانید آن را به خوبی کنترل کنید و وقتی به خانه رسیدید غذای خوش طعمتان آماده باشد.

دوربین های هوشمند

وقتی خانه نیستید، دوربین های امنیتی شخصی رایج میتوانند خانه تان را تا حدی ایمن نگهدارند و البته فقط بخشی از خانه را تصویربرداری کرده و در اختیارتان قرار دهند. اما اخیراً دوربین هوشمندی معرفیشده که ویژگیهای بهتر و کارآتری دارد و یک قدم از دوربین های قدیمی جلوتر رفته است. این دوربین هوشمند دارای دید در شب، گیرنده صوتی دوسویه و زوم دیجیتالی قوی است و به جای لنز پلاستیکی ، لنزی شیشه ای دارد که میتواند تصویری با کیفیت بهتر و صحنه هایی شفاف تر ارائه دهد. از طرفی دارای حسگری است که کوچک ترین حرکت را هم حس کرده و ضبط میکند. نرم افزار این دوربین را میتوانید روی تلفن هوشمندتان نصب کنید و هر وقت از خانه تان دور هستید، وارد اینترنت شده و با چرخاندن دوربین از راه دور، اطراف و گوشه گوشه خانه تان را ببینید. حتی میتوانید تلفن هوشمندتان را طوری تنظیم کنید که کوچک ترین حرکت و یا صدای خاصی را که حس کرد به شما اخطار دهد

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 215

فهرست مطالب شماره 215

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×