menu

ثبت آگهی رایگان

خانه های بدون آسانسور ارزان تر است

اگر چه تعبیه آسانسور به عنوان یک وسیله رفاهی در آپارتمان های بیشتر از سه طبقه امروزه امری اجتناب ناپذیر است ، اما اگر بتوانید از آسانسور صرف نظر کنید حتما میتوانید 40 تا 60 میلیون تومان در خرید خانه صرفه جویی کنید .

مشاوران املاک توصیه میکنند واحد های طبقه چهارم و بالاتر در آپارتمان های بدون آسانسور را بخرید که قیمت شان مناسب تر است . تحقیقات میدانی ما نشان میدهد این روش خرید و اجاره در بازار به یک روال طبیعی تبدیل شده و اختلاف قیمت در خریدوفروش واحد های طبقات چهارم و پنجم ساختمان های بدون آسانسور با طبقات اول و دوم در بعضی موارد به متری 500 هزار تومان هم میرسد و شما در اینگونه موارد میتوانید در خرید یک آپارتمان 70 متری با این شیوه 35 میلیون تومان صرفه جویی کنید .

صادقی، مشاور املاک در منطقه تهرانپارس در مورد آپارتمان های بدون آسانسور به پیام ساختمان گفت : اگر به دنبال رهن کامل واحدی در طبقات همکف یا اول و دوم در ساختمان های بدون آسانسور در این منطقه باشید ، برای رهن یک واحد 100 متری نوساز ، باید 100 میلیون تومان رهن داشته باشید . این مشاور املاک از اختلاف قیمت فاحشی پرده برمی دارد که در این منطقه میان یک واحد در طبقه چهارم و واحد های طبقات پایین تر برقرار است و واحدی را به ما معرفی کرد که با متراژ و امکاناتی برابر با واحد طبقات همکف یا اول و دوم ، به دلیل نداشتن آسانسور ، 70 میلیون تومان به رهن گذاشته شده و حتی مالک تخفیف بیشتری هم میدهد

محسن ترکاشوند ، مشاور املاک در منطقه خوش و آذربایجان به خبرنگار ما گفت : صاحبخانه ها به مستأجران رحم نمیکنند و واحد های به قول معروف «پله خور» را با اختلاف قیمت چشمگیری به مشتری نمیدهند . وی در مورد دلیل این مسئله اظهار داشت ؛ صاحبخانه ها که در این واحد ها زندگی نمیکنند و میگویند مستأجر مجبور است این پله ها را بالا و پایین کند ، پس چرا ما رهن ملک را پایین بیاوریم .

جلیل محمدی، مشاور املاک در منطقه جمالزاده که مرکز شهر به حساب میآید ، به خبرنگار ما گفت : یک واحد 60 متری در طبقه چهارم که نوساز نیست و آسانسور هم ندارد ، 45 میلیون تومان به رهن ، گذاشته شده است؛ درحالی که اگر مستأجر بخواهد طبقات پایین تر را انتخاب کند ، باید 150 هزار تومان کرایه بیشتر بپردازد . قیمت فروش یک واحد واقع در طبقه دوم یک آپارتمان چهار طبقه230 میلیون تومان است اما چون این ساختمان آسانسور ندارد ، واحد طبقه چهارم آن را میتوانید با 20 میلیون تومان کمتر ، بخرید.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 206

فهرست مطالب شماره 206

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×