menu

ثبت آگهی رایگان

بازار پرده و پارکت

بازار-پرده-و-پارکت

با توجه به نزدیک شدن به بهار 94 بسیاری از پایتخت نشینان شروع به تعویض پارکت و پرده های ساختمان می کنند گزارش میدانی زیر دو بازار پرده و کف پوش را هدف قرار داده است و در پایان هر گزارش تحلیلی از قیمت تقریبی برای هر دو محصول در نظر گرفته است

بازار پرده

پرده ها در اشکال و طرح های مختلف و قیمت های گوناگون در همه منازل یافت می شوند . مردم معمولا به صورت سالیانه یا چند سال یک بار اقدام به تعویض پرده های خانه خود می کنند .

قیمت پرده

طبق آمار گمرک ایران در 10 ماه گذشته 2/1 میلیون دلار واردات پرده داشته ایم که بیشترین واردات از سه کشور چین ، ترکیه و امارات است . در میان این کشور های واردکننده ، نام کشور هایی همچون هند و انگلیس نیز به چشم می خورد. در بازار این محصول، پرده با قیمت های مختلف وجود دارد؛ از متری هشت هزار تومان گرفته تا متری350 هزار تومان که تفاوت های زیادی ازنظر ظاهری با یکدیگر دارند ، پرده هشت هزار تومانی از جنس شیشه ای است و پرده 350 هزارتومانی، پرده ای است گلدوزی شده که روی آن سنگ کاری شده است.

به گفته فروشندگان هر دو نوع پرده که نام برده شد از جنس ترک هستند ، البته گلدوزی و سنگ کاری پرده 350 هزار تومانی با دستگاه های ایتالیایی انجام شده است . پرده های زیاد دیگری در این بازار با قیمت های مختلف وجود دارند که بیشتر آنها متری 120 هزار تومان قیمت دارند که به گفته فروشنده ها از جدیدترین پرده های بازار هستند و جنس همگی آنها نیز ترک است .

قیمت انواع والان پرده ها

قیمت والان های پرده نیز همانند خود پرده ها متفاوت است ، در بازار این محصول، والان از متری 30 هزار تا متری 980 هزار تومان وجود دارد که به گفته فروشنده ها ، والان 30 هزارتومانی از جنس ترک و والان 980 هزار تومانی از جنس ابریشم اپلیکه هندوستان است و به صورت تکه دوزی در طرح های مختلف وجود دارد که نقش های خلوت تر آن با قیمت متری400 ، 600, 700, 800 و 900 هزار تومان در این مغازه ها یافت می شود.

البته به گفته یکی از فروشنده ها ، پرده 980 هزارتومانی گران ترین پرده موجود در بازار نیست و پرده های گران تر نیز وجود دارد. همچنین در یکی از مغازه ها والان هایی که از کشور انگلیس وارد شده ، وجود دارد که قیمت هر متر آن 180 هزار تومان است .

هزینه نصب پرده ها

قیمت نصب پرده، بستگی به اندازه و مدل پرده دارد که هزینه نصب ساده ترین نوع آن 40 هزار تومان است و با توجه به مدل پرده و اندازه آن ، قیمت افزایش می یابد. بیشتر پرده های سه متری که والان هم دارند با قیمت های حدود 100 هزار تومان نصب می شوند .

هزینه دوخت پرده ها

به گفته یک فروشنده ، دوخت پرده های ساده متری 2500 تومان و دوخت پرده های پلیسه متری 4500 تومان هزینه دارد . اگر شخصی بخواهد پرده 350 هزار تومانی و والان 980 هزار تومانی برای پنجره دو متری بخرد به چهارمتر پارچه پرده ای و حدود چهار متر والان نیاز دارد که مجموع قیمت آن حدود پنج میلیون و 320 هزار تومان است و با هزینه های جانبی شامل هزینه دوخت ، نصب ، چوب پرده ، سرب و گل پرده بیش از شش میلیون تومان هزینه دارد .

بازار پارکت

همچنین در ایام عید بازار پارکت و کف پوش نیز گرم و پررونق می شود . برای خرید پارکت و لمینت باید سری به پل سیدخندان بزنید . خیابان های این منطقه بورس فروش برخی از مصالح ساختمانی مانند کاغذدیواری، موکت و لمینت است و تقریبا 70 درصد از مغازه ها ، پارکت لمینت می فروشند .

موزاییک ، موکت ، سرامیک ، سنگ ، پارکت چوبی، پارکت لمینت و پی وی سی انواع کفپوش ها هستند که این روز ها پارکت لمینت بیشتر از همه مورد استقبال قرار گرفته است .

لمینت های موجود در ایران

به گفته بیشتر فروشندگان اکثر لمینت ها از نوع کرونوتکس آلمان هستند که محصولی اورجینال و بسیار با کیفیت در بازار ایران است . البته محصولات چینی درجه یک نیز عرضه می شوند که قیمت آن بسیار مناسب تر و کیفیت آن تقریبا همانند محصولات آلمانی است. همچنین برخی دیگر از پارکت ها ساخت ایران و تحت لیسانس بلژیک هستند که قیمت آنها بسیار مناسب است . ضمنا برخی از لمینت ها ترکیه ای و قیمت آنها نیز از نوع آلمانی ارزان تر است .

تفاوت لمینت ها

به گفته یکی از فروشندگان بازار سیدخندان ، لمینت ها بر اساس کشور سازنده با یکدیگر تفاوت دارند و قیمت های آنها نیز تغییر میکند ، اما علاوه بر کشور سازنده عامل دیگری که این تفاوت را در لمینت ها ایجاد می کند ضخامت شان است . لمینت با ضخامت 6 ، 8, 10 ، 12 و 15 وجود دارد و هر چه ضخامت لمینت ها کمتر باشد قیمت آنها ارزان تر و مسلما مقاومت آنها نیز کمتر است .

این فروشنده می گوید : لمینت هایی که ضخامت شان کمتر است برای مکان هایی که رفت وآمد کم است مناسب هستند و برای مکان هایی که رفت وآمد زیاد است مانند نمایشگاه ها از لمینت های با ضخامت بالا استفاده می شود .

به گفته یکی دیگر از فروشندگان ، هیچ یک از لمینت ها برای مکان هایی همچون نمایشگاه های ماشین مناسب نیست زیرا هیچ لمینتی نمی تواند وزن ماشین را تحمل کند .

قیمت انواع لمینت ها

در بازار لمینت ، قیمت ها متفاوت است که ارزان ترین آن ساخت ایران و تحت لیسانس بلژیک است که با هزینه نصب ، هر مترمربع 35 هزار تومان قیمت دارد . ضخامت این لمینت هشت میلی متر است . گران ترین نوع لمینت مربوط به باراباس آلمان است که قیمت آن بدون هزینه نصب ، متری 150 هزار تومان است و ضخامت 10 میلیمتری دارد . لمینت کرونوتکس آلمان نیز چند مدل دارد که با قیمت های متفاوتی از هر مترمربع 48 ، 60 ، 80 و 93 هزار تومان و بستگی به ضخامت و مقاومت شان به فروش می رسند.

همچنین قیمت هر مترمربع لمینت چینی با هزینه نصب آن 43 هزار تومان است .

هزینه نصب لمینت ها

به گفته نصابان ، هزینه نصب لمینت ها بدون مواد اولیه متری دو هزار تومان است ، حال اگر متراژ بالای 35 متر باشد ، قیمت بر اساس هر متر محاسبه می شود اما اگر متراژ بین 20 تا 35 متر باشد هزینه 35 متر محاسبه می شود ، این در حالی است که اگر متراژ زیر 20 متر باشد هزینه 20 متر محاسبه می شود ، همچنین برای نصب لمینت ها به فوم نیاز است که فوم ها خود دو نوع است. نوع معمولی آنها ، هر متر هزار تومان و نوع سایلنت هر متر سه هزار تومان قیمت دارد .

برآورد هزینه

بر اساس آنچه گفته شد برای لمینت کردن یک واحد 50 متری به 50 متر لمینت و 50 متر فوم نیاز است . حال اگر مثلا بخواهند از لمینت 35 هزارتومانی و فوم هزار تومانی استفاده کنند قیمت حاصل یک میلیون و 800 هزار تومان می شود و باید هزینه 50 متر نصب را نیز که معادل 100 هزار تومان است با آن جمع کرد که معادل یک میلیون و 900 هزار تومان می شود. همچنین اگر شخصی لمینت 150 هزار تومانی و فوم سه هزار تومانی را انتخاب کرده باشد ، هزینه مواد اولیه هفت میلیون و 650 هزار تومان است که با 100 هزار تومان هزینه نصب ، جمع هزینه های آن هفت میلیون و 750 هزار تومان می شود.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 205

فهرست مطالب شماره 205

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×