menu

ثبت آگهی رایگان

چیلرهایی با کندانسور آبی

چیلرهایی-با-کندانسور-آبی

چیلر های آب خنک قابل ارائه به صورت یک یا دو مداره ، دارای جداکننده روغن ثانویه (2nd Oil Separator) ، کندانسور آبی، اواپراتور نوع فلادد و تابلو برق شامل پانل قدرت و پانل کنترل است .

دستگاه با شارژ کامل گاز و روغن در کارخانه همیشه به صورت مونتاژ کامل تحویل می شود . کمپرسور کمپرسور اسکرو HANBELL از نوع Twin Screw نیمه بسته ، با رانش مستقیم ( Direct Drive ) ، کنترل ظرفیت توسط Slide Valve در استپ های 0 - 25 - 50 - 75 - 100 درصد ، خنک کاری موتور توسط گاز مبرد ، موتور دو قطبی قفسه سنجابی، سیستم تزریق روغن اختلاف فشاری برای اطمینان از عملکرد کمپرسور در محدوده ایمن ، اویل سپراتور یکپارچه با کمپرسور است که گاز مبرد داغ حاوی ذرات روغن خروجی از محفظه تراکم وارد آن شده و بیشتر ذرات روغن در آن جمع آوری و سپس گاز داغ از آن خارج شده و وارد اویل سپراتور ثانویه می شود .

جداکننده روغن ثانویه و سیستم پایپینگ روغن جداکننده روغن ثانویه افقی با راندمان بالا ، مجهز به دمیستر SUS304 برای اطمینان از به حداقل رساندن فرار روغن است . روغن در محفظه جداکننده روغن که در قسمت پایین کمپرسور قرار دارد نگهداری میشود و سطح آن توسط سایت گلاس موجود بر روی کمپرسو به صورت چشمی قابل رؤیت است .

برای حفظ سطح روغن درون کمپرسور ، قسمت پایین کمپرسور مجهز به Oil Level Switch بوده و کمپرسور مجهز به هیتر روغن و سوئیچ دمای روغن برای جلوگیری از اختلاط مبرد و روغن در زمان خاموشی سیستم است . برای اطمینان از تأمین روغن در فصل های سرد سال ، پمپ روغن برای حالت میان بار به صورت انتخابی قابل ارائه است .

اویل سپراتور ثانویه پس از جمع آوری، روغن آن را به قسمت فشار پایین کمپرسور بر میگرداند . خط برگشت روغن شامل فیلتر روغن خارجی، شیر خط روغن ( Oil line shut off valve ) ، شیر برقی ( Solenoid valve ) و سایت گلاس است .

مدار های تبرید چیلر ها دارای یک یا دو کمپرسور اسکرو هستند . مدل های دو کمپرسوری دارای دو مدار تبرید مستقل بوده و هر مدار دارای سنسور سطح مایع کندانسور و شیر انبساط الکترونیکی برای تنظیم جریان مبرد است . این شیر برای پاسخگویی به تقاضای بار و حفظ سطح مایع در خروجی کندانسور و اطمینان از عملکرد مطلوب سیکل نصب شده است .

کنترل ظرفیت کنترل ظرفیت چهار مرحله ای در سطوح 25 ، 50 ، 75 و 100 درصد برای مدل های تک کمپرسوره و شش مرحله ای در سطوح 25 ، 50 ، 63 ، 75 ، 88 و 100 درصد برای مدل های دو کمپرسوری است که کنترل ظرفیت در آن با استفاده از Slide Valve انجام می گیرد.

عملکرد آن به این صورت است که دمای آب سرد ورودی و خروجی به چیلر توسط سنسور های دمایی خوانده و فرمان مناسب برای تعیین ظرفیت کاری از طریق کنترلر PLC به Slide Valve داده می شود

کندانسور

کندانسور پوسته و لوله ای دارای پوسته کربن استیل و صفحه لوله جوشی در هر دو طرف است . لوله های مسی پربازده ، دارای فین های داخلی و خارجی، به منظور اطمینان از نشت بندی اتصال به صورت مکانیکی به صفحه لوله اکسپند میشود . صفحه ساپورت های میانی برای نگهداری دسته لوله ها و جلوگیری از لرزش آن در کندانسور به کار گرفته شده است و فشار طراحی در سمت پوسته 16 Bar و در سمت لوله 10 Bar است. در مدل های دو کمپرسوری، کندانسور به دو بخش مجزا از هم در سمت پوسته تقسیم می شود که این دو قسمت در سمت آب به صورت سری در امتداد یکدیگر قرار میگیرند .

اواپراتور فلادد

اواپراتور پوسته و لوله ای فلادد ، دارای پوسته کربن استیل و صفحه لوله جوشی در دو انتهای خود ولوله های مسی پربازده با فین های داخلی و خارجی که برای اطمینان از نشت بندی به صورت مکانیکی به صفحه لوله اکسپند میشوند ، بوده و دارای صفحه ساپورت های میانی برای جلوگیری از لرزش دسته لوله میباشند . در قسمت پایین پوسته یک عدد صفحه توزیع ( Distribution Plate ) برای توزیع یکنواخت سیال مبرد قرارگرفته است . همچنین در روی پوسته یک عدد سایت گلاس برای بازدید در نظر گرفته شده است . فشار طراحی در سمت پوسته 16 Bar و در سمت لوله 10 Bar میباشد . اواپراتور در کارخانه ساخته و تست میشود . مسیر برگشت روغن شامل اجکتور ، فیلتر ، سایت گلاس ، Hot gas solenoid valve و Service valve است .

در مدل های دو کمپرسوری، اواپراتور به دو بخش مستقل در سمت پوسته تقسیم می شود که در سمت آب به صورت سری در امتداد یکدیگر قرار می گیرند .

واحد کنترل

واحد کنترل عبارت است از کنترل پنل، PLC با صفحه نمایشگر ال . سی. دی لمسی که کنترل کامل سیستم اعم از استارت ، استاپ ، عملکرد و تغییر ظرفیت به منظور عملکرد بهینه سیستم را بر عهده می گیرد . صفحه نمایشگر ال . سی. دی وضعیت عملکرد و سیگنال های توقف را نشان میدهد . سوئیچ قطع اضطراری نیز در واحد کنترل فراهم گردیده است .

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 202

فهرست مطالب شماره 202

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×