menu

ثبت آگهی رایگان

پنجره دو جداره UPVC

پنجره-دو-جداره-UPVC

در و پنجره ها مرز خانه شما با دنیای بیرون هستند. انرژی گرمایشی با عایق بندی پروفیل ها و شیشه دوجداره در خانه حفظ شده و نیازی به هزینه های اضافی برای مطلوب نگه داشتن دما نخواهد بود. در و پنجره های دوجداره تأثیر زیادی در نما و شکل ظاهری ساختمان دارند.

با توجه به این مطلب که هزینه اولیه این پنجره ها زیاد به نظر میرسد، ولی امروزه مهندسین معمار در طراحی و اجرای واحدهای ساختمان، پنجره های دوجداره را با توجه به مزیت ها مورد استفاده قرار میدهند. اکنون شرکت های بسیاری در زمینه تولید یا واردات پروفیل UPVC و همچنین تولید پنجره های دوجداره با قاب UPVC فعالیت می کنند .

ظاهراً تحریم های بانکی و محدودیت های تجاری توانسته است بر صنعت تولید در و پنجره های UPVC تأثیرگذار باشد و کاهش تقاضا برای خرید پنجره های دوجداره بازاری ایجاد کرده که سرمایه گذاری سودآور در تولید این محصول پرفروش را با سود مناسبی تضمین کرده است. در ادامه مطالب کالای برتر تحت عنوان «کالای برتر» به بررسی بازار در و پنجره های UPVC میپردازیم

سازه های اروپایی ها در تسخیر در و پنجره UPVC

کمال پور، کارشناس فروش در و پنجره با بیان این مطلب که در و پنجره دوجداره صرف نظر از قیمت آن منافع بسیاری دارد ، به پیام ساختمان گفت: پنجره های دوجداره از شیشه های دو جداره همراه پروفیل تشکیل شده است. پروفیل پنجره ها در بازارهای دنیا اجناس مختلفی دارند که متداول ترین آنها از جنس PVC و گالوانیزه و آلومینیوم است . در حال حاضر کشورهای اروپایی به سمت پنجره UPVC رفته اند و این پنجره ها بازارهای اروپایی را تسخیر کرده است .

این کارشناس فروش اظهار داشت: زیبایی پروفیل ها ،تنوع طرح ها ،گوناگونی و کیفیت رنگ ها ،سبکی وزن ،انحصاری بودن یراق آلات نفوذناپذیری در مقابل عوامل جوی چون باد،باران ،عدم تبادل گرما و سرما ،مقاومت در مقابل عبور صدا و سادگی در نصب و نگهداری آسان موجب گردیده که این سیستم در کشورهای صنعتی به سرعت رشد کرده و جایگزین سایر سیستم ها گردد.

عدم یکسان سازی نرخ در صنعت در و پنجره

ابراهیم جنتی، فعال بازار در و پنجره های دوجداره به خبرنگار ما گفت: زمانی کسب وکار و درآمد این صنعت بسیار خوب بود اما این روزها به علت افزایش تولیدکنندگان و کاهش تقاضای مصرف به دلیل رکود ساخت وساز، این صنعت وضعیت خوبی ندارد . وی افزود : متأسفانه در مورد این صنعت ظرفیت سنجی نشده و این موضوع لطمات بزرگی به صنعت ما وارد کرده است.

جنتی در مورد قیمت این در و پنجره ها گفت: به دلیل عدم یکسان سازی نرخ و البته کیفیت مواد اولیه هر تولیدکننده ای قیمت خودش را ارائه میدهد اما به طورکلی قیمت هر مترمربع قاب کار شده UPVC همراه با شیشه دوجداره بسته به کیفیت از 180تا 400 هزار تومان متغیر است.

50 درصد صرفه جویی انرژی

محمدناصر محبی، مدیر شرکت در و پنجره بهساز به پیام ساختمان گفت: شرکت ما دستگاه مونتاژ پروفیل را از کشور ترکیه وارد میکند و حدود 200 کارگاه فعال ساخت در و پنجره دوجداره UPVC در سطح کشور را دارد وی در مورد کیفیت و رنج قیمت این محصولات گفت: پروفیل این پنجره ها از بهترین برندها بوده و با دقت و بازرسیهای مستمر، مونتاژ میشوند که قیمت هر متر قاب همراه با شیشه 160 تا 250هزار تومان است.

وی در پاسخ به این سؤال که استفاده از در و پنجره های UPVC در درازمدت چقدر در کاهش هزینه خانوارها مؤثراست، گفت: در و پنجره سازیهای UPVC با شیشه دوجداره ،چنانچه خوب طراحی،ساخته شوند، بیش از 50درصد از هزینه های مصرف انرژی خانوارها کاهش میدهد و این در نهایت به سود مصرف کننده است .

سود کم تولید در و پنجره

غلام رضا رهجو که مدیر یک شرکت تولید کننده پنجره UPVC است ، درباره هزینه تولید هر مترمربع پنجره UPVC گفت : برای تولید هر مترمربع پنجره 11 متر پروفیل UPVC نیاز داریم که دو شاخه 6 متری است ، اما تنها پروفیل نیست بلکه هر قاب پنجره از پیچ ، یراق ، قطعات نگه دارنده فولادی، شیشه دوجداره و مواد مربوطه مانند گاز آرگون و اسپیسر ها نیز تشکیل شده و با این حساب هزینه ساخت یک پنجره دوجداره بالاتر از 150هزار تومان است و باید هزینه های پرسنل و هزینه های جانبی دیگر که بر هر کار تولیدی مترتب است را نیز به مجموع هزینه های تولید افزود.

وی با اشاره به اینکه قطعاً این فعالیت با هر میزان گردش مالی که داشته باشد ، ضرر دهی ندارد،تأکید میکند : سود پنجره های دوجداره با قاب UPVC و نیز شیشه کارشده در هر مترمربع تنها 20 هزار تومان است و گاهی به این عدد هم نمیرسد .

نام برند قیمت تعیین می کند

رضا شکری ، فروشنده در و پنجره دوجداره ،دلیل افزایش قیمت پنجره های UPVC را در سال های اخیر افزایش نرخ ارز دانست و به خبرنگار ما گفت: افزایش نرخ ارز از 1200 تومان به بالای 3000 تومان باعث افزایش قیمت مواد اولیه شد و افزایش قیمت محصولات تولیدی از سوی تولیدکنندگان باعث کاهش متقاضیان و نارضایتی آنها گردید . وی در مورد رنج قیمت در و پنجره گفت: در حال حاضر قیمت هر متر پنجره دوجداره از 180 تا 450هزار تومان بسته به کیفیت مواد اولیه و برند تولیدی متغیر است و به نوعی می توان گفت: نام برند در این صنعت قیمت تعیین میکند .

ایران درساخت پروفیل بسیار توانمند است

احمدی، یکی از فروشندگان برند ویستا بست درباره قیمت پروفیل های موجود در بازار به خبرنگار ما گفت : هر متر پروفیل تولید داخل از کم ترین کیفیت بین 12 تا 15هزار تومان قیمت دارد و با کیفیت ترین پروفیل نیز متری 15 تا 30هزار تومان است .وی ادامه داد: ایران در ساخت پروفیل بسیار توانمند است و اگر شرکتی مدعی شد که پروفیل های آنها از کشورهایی مانند ترکیه و آلمان است این یک مزیت محسوب نمیشود زیرا ایران یکی از بهترین کشورها در تولید پروفیل است .

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 202

فهرست مطالب شماره 202

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

در این زمینه بیشتر بخوانیم :

×