menu

ثبت آگهی رایگان

هود آشپزخانه

هود-آشپزخانه

هود، به عنوان یک کالای ساختمانی در بیشتر واحدهای مسکونی کاربرد دارد، چرا که ایجاد کانال و منفذی برای خروج دود و گرد و غبار از محل سکونت همواره به عنوان یک ضرورت انکارناپذیر مدنظر قرارگرفته است. امروزه با توجه به رشد و توسعه علوم، فنون و تکنیک های ساخت وساز مسکن و ساختمان، تکنیک های تولید و ساخت انواع هواکش نیز رشد کرده و به تکامل رسیده است.

وضعیت بازار معاملات هود نیز به گونه ای است که به رغم وجود رکود نسبی در بازار خریدوفروش مسکن و ساختمان کشور، با توجه به آغاز سال جدید و شروع فصل ساخت وساز، بازار هود و هواکش از خواب زمستانی بیدار شده و تولیدکنندگان و فروشندگان این کالا، انواع مدل های جدید هود و هواکش را روانه بازار کرده اند.

پیام ساختمان در ادامه سلسله گزارش های خود تحت عنوان کالای برتر، در این شماره به سراغ تولیدکنندگان و فعالان بازار هود رفته تا اطلاعاتی در خصوص این محصول ساختمانی برای مخاطبان تهیه کند. لازم به ذکر است اظهارات مصاحبه شوندگان الزاماً نظر نشریه نیست و ما همواره از چاپ اظهارات مخالفان و موافقان استقبال میکنیم

هود ایرانی رقیب محصولات خارجی

ضیایی ، نمایندگی فروش درسا هود به پیام ساختمان گفت: انواع هود و هواکش را میتوان به دو دسته؛ هودهای خانگی و صنعتی تقسیم بندی کرد. وی با اشاره به نمونه های مختلف هود افزود: به طورکلی در حال حاضر دو نوع هود در بازار موجود است؛ هودهای تصفیه کننده و هودهای دارای خروجی هوا. هودهای تصفیه کننده، گردوغبار و بو را به داخل خود میکشد، ذرات معلق را تا حد ممکن از هوا میگیرد و هوای تصفیه شده را به آشپزخانه باز میگرداند.همچنین هود دارای خروجی هوا به یک کانال متصل شده که گردوغبار، چربی و بوی نامطبوع از طریق آن به بیرون فرستاده می شود.

ضیایی ادامه داد: این هودها به دو شکل هودهای معمولی و شومینه ای در بازار موجود است. هودهای معمولی که نسل قدیمی هودها به حساب میآید، بالای اجاق گاز و روی دیوار نصب میشود، کمی کوچک تر از ابعاد اجاق گاز است، ، اغلب زیر یک کابینت دیواری قرار دارد و به وسیله یک دریچه و کانال که در داخل دیوار تعبیه شده است، هوا را به داخل دریچه و از آنجا به پشت بام و خارج هدایت می کند. عیب این نوع هودها این است که به مرور زمان روی عایق بندی و رنگ سقف تأثیر می گذارد.

وی افزود: هودهای شومینه ای بلندتر، بزرگ تر و به شکل قیف برعکس است. جنس این هودها از مس، فلزهای اکسید نشدنی یا دیگر فلزاتی است که در مقابل گرما بادوام هستند و به راحتی تمیز می شود. هواکش این هودها گاهی به دیوار و گاهی به سقف وصل می شود که نوع سقفی آن به هودهای جزیره ای معروف است و اطراف آن شیشه ای است.

این فعال بازار هود گفت: در حال حاضر در بازار معاملات هود تهران، انواع هود ایرانی، ایتالیایی، آمریکایی و چینی موجود است که مدل های ایرانی متنوع تر بوده و از نظر کیفیت نیز با هودهای ایتالیایی و آمریکایی برابری میکند. وی در مورد رنج قیمت هود نیز گفت: هودهای درسا نسبت به مدل و ساختار و رنگشان از 170هزار تا 700هزار تومان قیمت دارند . به عنوان مثال ؛ هود مدل نگین ترکیبی از فلز، رنگ پودری الکترواستاتیک و شیشه حدود 669 هزار تومان ،مدل هود خلوت ترکیبی از فلز و رنگ پودری الکترواستاتیک فیلتر کربنی حدود 162هزار تومان ،مدل سایه الکترواستاتیک فیلتر سه لایه حدود 255 هزار تومان ،هود مدل دریا ترکیبی از استیل ضدخش دار و شیشه سکوریت سه فیلتر 483 هزار تومان میباشد . ضیایی خاطرنشان کرد: تمام محصولات این برند علاوه بر اینکه دارای کیفیت قابل رقابت با نمونه خارجی هستند، قیمت پایینی نیز دارند .

هودهای بدون صدا( Super Silent)

کمالی از شرکت آرمان سرویس به خبرنگار ما گفت : هود این شرکت با نام آرما تولید م یشود و رنج قیمت آن از 630 هزار تومان به بالا است . وی در پاسخ به این سؤال که چرا قیمت این محصول نسبت به برندهای دیگر بالاتر است ،گفت: : این هودها به هیچ عنوان قابل مقایسه با محصولات شرکت های دیگر نیست و بزرگ ترین حسن و تفاوت آن« Super Silent » بودن است یعنی به هیچ عنوان صدا ندارد. وی خاطرنشان کرد: این برند میتواند تمام سلیقه های یک خانواده ایرانی را پاسخ دهد . محصولی برای تمام سلیقه ها ابراهیم، فروشنده برند هود بیمکث نیز به پیام ساختمان گفت: محصولات بیمکث علاوه بر تنوع رنگ و شکل ، دارای کیفیت بالایی است. وی با اشاره به اینکه تمام محصولات این شرکت کم صدا و برخی بدون صدا هستند در مورد رنج قیمت این محصولات گفت: محصولات این برند از 150هزار تومان تا یک میلیون تومان قیمت دارند و این برند به نوعی برای تمام سلیقه ها با هر نوع سطح درآمد ،محصولی خاص ارائه می کند.

هودهای تزیینی

احمد، طراح و عرضه کننده هودهای تزیینی در این مورد گفت: انواع مختلف هود و هواکش موجود در بازار عبارتند از هودهای استیل، هودهای دیواری و کابینتی. استفاده از هودهای تزئینی به شما این فرصت را میدهد تا بر زیبایی دکوراسیون آشپزخانه خود بیفزایید و فضایی متفاوت تر را در آشپزخانه خود داشته باشید. وی افزود: برای هماهنگ کردن طرح هود با کابینت آشپزخانه، بدون آنکه مجبور به انتخاب هود زیر کابینتی باشید، میتوانید از هود تزئینی چوبی،سنگی ،فلزی و هود کاشیکاری شده استفاده کنید.

انتهای خبر/پیام ساختمان

چاپ شده در هفته نامه پیام ساختمان شماره 201

فهرست مطالب شماره 201

این مطلب را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید :

×